מצד אחד הוועד האולימפי הישראלי מפרגן לזוכי המדליות, אך מנגד המדינה לוקחת להם חלק גדול מהזכייה בצורת תשלומי מס. המתעמל ארטיום דולגופיאט זכה היום (ראשון) במדליית הזהב ההיסטורית על תרגיל הקרקע שלו, ובזכות ההופעה האדירה אמור לקבל מענק בסך של כ-500 אלף ש”ח מהוועד האולימפי בישראל, אך על הזכייה הזו הוא צפוי לשלם מס בסך של כ-208 אלף ש”ח.

בנק הפועלים, אחד הספונסרים של האלוף האולימפי הטרי הודיע כי ייתן לו מענק מיוחד של כ-180 אלף ש”ח ומרכז מכבי ישראל גם הודיע על מענק למתעמל בסך של כ-60 אלף ש”ח. על שני המענקים הללו, יצטרך לשלם ארטיום סך של כ-120 אלף ש”ח נוספים כמס.

איך מבטאים דולגופיאט? הציוצים מהמדליה

בסך הכל, עד כה הודיעו גופים שונים על תשלומי מענקים בסך של כ-740 אלף ש”ח, שכל שקל מהם מגיע לדולגופיאט, אך הוא צפוי לשלם לטובת רשות המסים לא פחות מכ-328 אלף ש”ח.

אגב, גם זוכי מדליות הארד יצטרכו לשלם תשלומי מס עבור הזכייה שלה ונראה שפשוט הגיע הזמן שמדינת ישראל תפעל להחריג את המדליסטים האולימפיים שלה. יש לציין כי ב-2016, שרת הספורט דאז, מירי רגב, פעלה להחריג את תשלומי המס לזוכים ואז, כשהבינה כי מדובר בתהליך ארוך, היא פשוט הודיעה על הכפלת המענקים שלהם. שר האוצר, אביגדור ליברמן, הוא חובב ספורט מושבע, זה הזמן שהוא יפעל עוד היום לתיקון המצב ויודיע על החרגה. 

הגיבו ראשונים לכתבה הוספת תגובה