אם היינו מספרים לכם על רכב ספורט עם מנוע V12 ו-1,184 כוחות סוס, ספק אם הייתם מאמינים שמדובר למעשה באופנוע מפלצתי עם ארבעה גלגלים שרק נראה כמו רכב ספורט, אבל מסתבר שזאת המציאות.
חברת Engler שכבר הציגה בעבר קונספט צנוע יותר של האופנוע על ארבעה גלגלים, חוזרת שוב להפתיע את עולם הרכב, כאשר הפעם היא מציגה כלי בשם Engler V12, שלא ממש סופר רכבים אדירים כמו ה-Ferrari SF90 וה-Lamborghini Revuelto.
וכן קראתם נכון – אין חלל פנימי של הרכב, אין חמישה מושבים, אין חגורות בטיחות, אין שמשות או כל דבר אחר שאתם מכירים מרכבי הספורט האחרים. פשוט מתיישבים, תופסים בכידון האופנוע (אין הגה), ואם רוצים, ניתן להרכיב גם נוסע נוסף.
הנתונים לא נופלים מאלו של הבוגאטי ווירון, שהיתה אחת מהמכוניות המהירות ביותר בעולם – תאוצה מ-0 ל-100 קמ”ש ב-2.5 שניות ומהירות שיא של לא פחות מ-400 קמ”ש (כמובן לא מומלץ להיות בלי קסדה במהירויות האלו, הן בשל הבטיחות והן בשל הרוח...).
אז נכון, עדיין אין מדובר בנתונים של ה-Rimac Nevera החשמלית, שמאיצה מ-0 ל-100 קמ”ש בפחות מ-2 שניות, אבל הנתונים הנהדרים של ה-Engler מתאפשרים בין היתר בשל המשקל הנמוך יחסית של האופנוע על ארבע – כ-1.2 טון בלבד. מדובר בהפרש של פחות מ-100 ק”ג בהשוואה למשל לMazda MX-5 Miata.
המשקל הקליל היחסית יצא בסופו של דבר אל הפועל הודות למספר גורמים: תיבת הילוכים עם משקל נמוך, שלדה מסיבי פחמן, ולוחות עשויים מגרפיט פחמן אשר הודפסו במיוחד במדפסת תלת מימד.
חיסכון נוסף במשקל מגיע באדיבות גלגלי ה-20 אינץ' המעוצבים ממגנזיום, אשר עטופים בצמיגי Michelin Sport Cup 2 במידות 245/30 ו-305/30 מלפנים ומאחור, בהתאמה. מאחורי הגלגלים תמצאו בלמי דיסק מקרבון-קרמיקה, עם קליפרים בעלי שש בוכנות על הסרן הקדמי, וארבע בוכנות מאחור.
אחרי כל האמור עד כה, ניתן היה לחשוב שקשה לזהות שמדובר באופנוע על ארבע ולא ברכב ספורט, אך מבט מהצד מסגיר כמובן את הקונספט. אז כבר ניתן לראות משהו שמזכיר בישיבת הנהג טרקטורוני ילדים בטבע, רק שכאן מדובר ביצירת פאר עם גלגלים ולוגו בצבע זהב מהפנט.
מבחינת מנכ”ל החברה, ויקטור אנגלר, הרכב האמור הוא תוצאה של רצון לספק את רצון הלקוחות: “יכול להיות שיש כאילו שישאלו למה לא מנוע V6, או למה לא רכב היברידי? התשובה לכך היא פשוטה, אנחנו לא מוכנים לספק ללקוחות שלנו פחות מאשר הטוב ביותר. רק מנוע V12 יכול היה לעמוד בחזון שהיה לנו”.
נכון לכתיבת שורות אלו, ידוע שהחברה תייצר רק 20 יחידות מיצירת הפאר שלה, וזאת על פי החלקה הבאה: 19 לציבור, ואחד למנכ”ל שלה. בכל הקשור למחיר, הוא טרם פורסם, אבל אל תצפו שם למחיר של טויוטה קורולה…
הכותב שי לב שימש בעבר כעורך הראשי של אתר One ובימים אלו עורך את מדור האזור המוטורי באתר.
רוצים לדעת ראשונים על כל כתבה במדור האזור המוטורי? היכנסו לתפריט באפליקציית ONE בסמארטפון, בחרו “התראות” וסמנו את האזור המוטורי. נתראה בכתבה הבאה