כשמדברים בעולם המוטורי על עיצוב “עכשווי” בכל הקשור לתנועה בתוך העיר, מדובר לא פעם בשילוב האלמנטים הבאים: גודל, חיסכון, וצבע מקורי. אם חיפשתם את השילוב הזה ברכב אחד, אתם מוזמנים להכיר את ה-Fiat Topolino.

מדובר ברכב קטן וייחודי (כפי שנפרט בהרחבה בהמשך), אבל מה שתופס בו אולי יותר מכל את העין הוא צבע המנטה ה”קייצי” שלו, שמתאים בדיוק לתקופה אליה אנו נכנסים (מי שמכיר, יודע שגם הציידניות העדכניות לחוף הים מעוצבות גם כן לא פעם בצבע זה).

אגב, לשם הרכב יש מסורת חשובה עבור האיטלקים, שכן במקור היה מדובר בפיאט 500 טופולינו (פירוש השם הוא "עכבר קטן"), אשר יוצר בין השנים 1936 ל-1955 והיה שם דבר בכל הקשור להתנהלות יעילה ברחובות הצרים של ערי איטליה.

אם נתחיל לסקור את האלמנטים היותר מעניינים של הרכב, אפשר להתחיל בהחלט בדלתות הצד שלו, אשר מיועדות לנהג ולנוסע בסמוך לו. משיקולים של עלויות ייצור, דלתו של הנהג נפתחת הפוך “(“דלת התאבדות”) ואילו דלתו של הנוסע נפתחת בצורה המסורתית המוכרת לכולנו.


בכל הקשור לפנים הרכב, ניתן למצוא רמקול Bluetooth שפועל כמערכת שמע המתחברת לסמארטפון שלכם, מאוורר המופעל באמצעות USB, תרמוס, וכיסויי מושבים, שיכולים לשמש גם כמגבות.

יכול להיות שהאבזור החסכוני הוא גם חסכוני יתר על המידה, שכן שימו לב לאלמנטים שלא תוכלו למצוא ברכב: מיזוג אוויר (הרכב אינו מתאים למדינות עם מזג אוויר קיצוני, בין השאר בשל סיבה זו), נעילה מרכזית לדלתות, כריות אוויר, ABS, אורות גבוהים, מראות אחוריות פנימיות, רדיו, נווטן (תאלצו להשתמש בנייד), תא מטען וחלונות חשמליים.

בכל הקשור לשני המושבים, מדובר במבני פלסטיק בסיסיים ביותר, עם כרית אחת במושב ואחרת במשענת הגב  (משענת הראש לא נראית מרופדת במיוחד). מושב הנוסע שילד הנהג קבוע וממוקם כמה שיותר לאחור כדי לאפשר מקום לתיק קטן מתחת לרגליים. מלבד מרח זה יש עוד מקומות אחסון קטנים, אך תא מטען כאמור אין.

מסתבר שלנהג יש מעט יותר מזל מאשר לנוסע שלצידו,  שכן המושב שלו זז קדימה ואחורה כדי לאפשר לו לכוונן את תנוחת הנהיגה המתאימה לו. לוח המחוונים הוא דיי בסיסי, ומציג רק את המהירות, רמת הסוללה (הטווח הנותר) ואת מצב ההילוכים (דרייבף ניוטרל ורוורס).

מרווח הראש די נדיב, גם לאנשים שגובהם הוא סביב  ה-1.90 מ', אבל הרוחב אינו מתאים לשני נוסעים “גדולים”, שכן הוא עומד על 114 ס”מ בלבד. בכל הקשור לחניה, מדובר כאמור ברכב ננסי באורך של 2.53 מטרים בלבד (משקלו הוא כחצי טון בלבד), כך שאתם צריכים ממש להתעלות על עצמכם כדי לא למצוא לו מקום לשהות בו המהלך הלילה.

ונסיים בנתונים שהכי מעניינים אתכם: מהירות השיא שלו עומדת על 45 קמ”ש בלבד (לוקח לו 10 שניות להאיץ למהירות זו), טווח הנסיעה המקסימלי שלו הוא 75 ק”מ לאחר 4 שעות טעינה בלבד, ומחירו עומד על 9,000 אירו.

הכותב שי לב שימש בעבר כעורך הראשי של אתר ONE ובימים אלו עורך את מדור האזור המוטורי באתר.

רוצים לדעת ראשונים על כל כתבה במדור האזור המוטורי? היכנסו לתפריט באפליקציית ONE בסמארטפון, בחרו “התראות” וסמנו את האזור המוטורי. נתראה בכתבה הבאה

הגיבו ראשונים לכתבה הוספת תגובה