החל מהשנה הבאה, לקוחות יונדאי בארה”ב יוכלו לרכוש את רכבי החברה באתר הרכישות המקוונות אמזון. מדובר בשיתוף פעולה ראשון מסוגו בין מותג הרכב הדרום קוריאני לאמזון, מה שמהווה בשורה של ממש בשוק הרכב האמריקאי.
כמובן שזו לא תהיה הפעם הראשונה בה תיושם שיטת קניית הרכב באונליין, שכן אפילו הציבור בישראל כבר נוכח לדעת שאפשר לקנות רכבים מבלי להגיע לסוכנות פיזית, דוגמת דרך רכישת הטסלה בשנתיים האחרונות.
שיתוף הפעולה בין יונדאי לאמזון יאפשר ללקוחות לעשות חיפוש על פי המאפיינים האישיים שלהם דוגמת הצבע האהוב עליהם, תוספים לרכב, וכן המיקום בו הם נמצאים.
מספר קליקים לאחר מכן, הקניה למעשה מסתיימת, כאמור ללא צורך להגיע לנקודת מכירה כזו או אחרת, והרכב יהיה מוכן למסירה בדיוק כאילו אותם רוכשים היו קונים פאזל, חולצת פולו או מכונת כביסה.
ומסתבר שכאן לא מסתיים שיתוף הפעולה בין יונדאי למאזון שכן העוזרת האישית “אלקסה” תהיה זמינה ברכבי החברה החל משנת 2025, מה שאומר שהנהגים יוכלו לבצע מגוון רחב של פעולות ללא שימוש במסך המגע.
בין האפשרויות שתהיינה זמינות לרשות הלקוחות ניתן למצוא: בחירת מוזיקה, בקשה לתזכורות, בדיקת יומן, דיווחי תנועה, דיווחי מזג האוויר ואפילו תשלום על טעינה חשמלית (בשימוש ברשת הטעינה EVgo).
“טוב יות,ר ופשוט יותר, בכל יום שעובר”, כך אמר מנכ”ל אמזון, אנדי ג’סי, “שיתוף פעולה האסטרטגי שלנו עם יונדאי ייפשט מאוד את פעולת הרכישה עבור הלקוחות, מה גם שהם יוכלו ליהנות מכל היתרונות שיש לאלקסה להציע”.
נשיא ומנכ”ל יונדאי, ג’יי צ’נג, הוסיף: “יונדאי היא חברת הרכבים הראשונה שמאפשרת תהליך רכישה מלא באמצעות אמזון בארה”ב, וזו עוד דוגמא לשיפור חוויית הלקוח של המותג”.
יש לציין בנקודה זו כי מכירת רכבים באמצעות אמזון מהווה התקדמות אדירה מאז נוסדה החברה ב-1994, שכן ייעודה המקורי היה צנוע מאוד והסתכם במכירת ספרים (ההבדל בגודל בין ספר לרכב הוא בלתי נתפס בעולם הרכישות המקוונות).
כיום החברה מוכרת מגוון רחב מאוד של מוצרים ושוויה עומד על מעל לטריליון דולר. מייסד החברה, ג’ף בסוס, הוא אחד מאנשים העשירים בתבל, כאשר הונו עומד על כ-150 מליארד דולר (לא פעם הוא ניצב בראש רשימת עשירי העולם).
הכותב שי לב שימש בעבר כעורך הראשי של אתר ONE ומאז 2019 עורך את מדור האזור המוטורי באתר.
רוצים לדעת ראשונים על כל כתבה במדור האזור המוטורי? היכנסו לתפריט באפליקציית ONE בסמארטפון, בחרו “התראות” וסמנו את האזור המוטורי. נתראה בכתבה הבאה!