עם 12 אליפויות נהגים, 189 זכיות במירוצים ו-524 פודיומים, אי אפשר לדבר על מרוצי הפורמולה 1 מבלי להזכיר את קבוצת מקלארן. אז נכון, הזכייה האחרונה שלה עם נהג הייתה אי שם ב-2008 (לואיס המילטון), אבל בכל זאת, מדובר באימפריה לכל דבר ועניין.

אותה קבוצה הקימה ב-2010 את מקלארן אוטומוטיב (יצרנית מכוניות ספורט), אשר השיקה את דגם ה-סנה ב-2018, שנקרא כמובן על שם הנהג הברזילאי, איירטון סנה. כזכור, סנה הלך לעולמו לפני 30 שנה, כשנהרג בתאונה על המסלול הבין-לאומי אנצו ודינו פרארי בעיר אימולה באיטליה, שם התקיים גרנד פרי סן מרינו ב-1994 (סנה היה 3 פעמים אלוף הפורמולה 1 והצטרף לקבוצת מקלארן ב-1988).

הדגם המדובר מצויד במנוע V8 כפול-טורבו בנפח 4.0 ליטר עם 800 כ"ס, מה שמאפשר לו לעבור מ-0 ל-100 קמ”ש תוך 2.5 שניות בלבד, ולהגיע למהירות מקסימלית של 335 קמ"ש. במילים אחרות, מדובר בדגם ספורט מפלצתי, שכן גם לאחר שבע שנים, עדיין קשה שלא להתפעל מרכבי ספורט אשר גם מאיצים מ-0 ל-200 קמ”ש ב-6.8 שניות...

אותו דגם יוצר בהרצה של 500 יחידות, עם הרחבה לייצור נוסף של 70 יחידות שנקראו GTR, שהיו להן תוספת של 25 כ"ס. אבל מותג הרכבים הבריטי שלף מהשרוול ייצור של 20 יחידות נוספות, שבסופו של דבר יקראו Senna LM (האותיות LM מייצגות את ההעיר לה מאן, המארחת בין היתר את מרוץ 24 השעות של לה מאן).

אם הייתם משווים את דגם הבסיס לאותו דגם LM ממנו יוצרו 20 יחידות בלבד, הייתם מגלים אסתטיקה “אגרסיבית” יותר, שהיא תוצאה של תכנון ייעודי לשיפור האווירודינמיקה שלו: ספוילר אחורי עם מספר כיוונים, דיפיוזר אחורי ענק, וכניסת אוורור על הגג.

אותו דגם אגב גם כלל גם חישוקי OZ חדשים, ארבעה צינורות פליטה מזהב סאטן, כיסוי מכסה מנוע זהב 24 קראט (כדי לעמוד טוב יותר בטמפרטורות המנוע הגבוהות במיוחד) ושינויים מכניים נוספים, אשר כללו שינויים בבוכנות כדי להגיע ל-845 כ"ס.

במקלארן ייעדו את 20 היחידות שיוצרו ללקוחות הטובים ביותר שלהם ברחבי העולם, וביצעו שיחות טלפון יזומות לאותם לקוחות פוטנציאליים. ההפתעה הגיעה כשעשו את השיחה הראשונה לארצות הברית, שם אספן שבסיסו בפלורידה, ששמו לא פורסם ברבים, הרים את הטלפון. לאחר שסיפרו לו על דגם ה-Senna LM החדש, וחשפו שרק חמש יחידות יועדו לצפון אמריקה, האספן אמר להם שהוא רוכש את כל חמש היחידות!

האם מדובר כאן באספן אובססיבי? אולי, אבל סביר מאוד שהוא גם ידע כיצד לנהל את ההשקעות שלו, שכן הוא מכיר את ההיסטוריה של מקלארן: לפני כמעט שני עשורים אפשר היה לקנות מקלארן F1 (מכונית הכביש הראשונה של המותג) בקצת יותר מ-1.5 מיליון יורו, בעוד שכבר ב-2021 נמכרה יחידה בגרסת ה-LM האקסקלוסיבית יותר שלה בכ-17 וחצי מיליון יורו...

צריך לציין כי נכון לכתיבת שורות אלו, המחירים של דגם ה-LM עדיין אינם “בלתי אפשריים” לאספנים, וכי ניתן לרכוש אחד כזה במכירה פומבית מאספן הולנדי,  שרכש את הדגם ב-2022, וכעת מד הקילומטראז’ שלו עומד על 74 ק”מ בלבד. ההערכה היא שרכב זה, אשר נרכש בקצת יותר ממיליון יורו, יימכר באותה מכירה בקצת פחות משני מיליון אירו (בעוד שני עשורים כנראה שהמחיר יהיה הרבה יותר גבוה). 

אגב, גם האספן האמריקני “שלנו” מתחיל להיפטר מהמלאי שלו, והעמיד לאחרונה למכירה את היחידה הרביעית מתוך החמש שנמסרו לו, אשר צבועה ב”תפוז פפאיה” טיפוסי של מקלארן. לא ידוע כמה הוא מבקש עבורה, שכן המחיר ניתן רק למי שבאמת מעוניין ברכישה, אבל נראה שהוא עומד לעשות עסקה טובה.

הכותב שי לב שימש בעבר כעורך הראשי של אתר ONE ובימים אלו עורך את מדור האזור המוטורי באתר.

רוצים לדעת ראשונים על כל כתבה במדור האזור המוטורי? היכנסו לתפריט באפליקציית ONE בסמארטפון, בחרו “התראות” וסמנו את האזור המוטורי. נתראה בכתבה הבאה!

הגיבו ראשונים לכתבה הוספת תגובה