אילון מאסק יכול להיות גאה במספר דגמים שונים של רכבי הטסלה שלו, אבל עם כל הכבוד לכלל הדגמים, יש שלושה אשר זוכים למרבית הכותרות: הסייברטראק, רכב העבודה החשמלי אשר כבר החל להיות מסופק ללקוחות, הסייברקאב, המונית האוטונומית העתידנית שאנו צפויים לראות בעוד כשלוש שנים, והרודסטר – רכב הספורט עוצר הנשימה של טסלה (ראו בתמונות מטה).
למי שאינו מכיר את הרודסטר, מדובר בגרסא המתקדמת יותר של הדגם האמור, אשר הוצגה כאב טיפוס כבר ב-2017, והיתה אמורה להגיע לשוק שלוש שנים לאחר מכן. הקורונה שינתה כידוע את התוכניות של כלל השווקים בעולם, ותאריך ההשקה נדחה ונדחה שוב ושוב.
כעת, כשאנחנו ב-2024, עדיין לא ברור מתי הרודסטר אמורה להגיע ללקוחות הקצה, ויש לזכור כי יש כבר לקוחות אשר שילמו מקדמה על הרכב (50 מתוך 200 אלף דולר). לכאורה מדובר בשוק מאוד מאוד מצומצם, שכן מהרכב אמורות להיות מיוצרות 1,000 יחידות בלבד, אבל מה שמעניין ברכב הוא האיכות ולא הכמות.
מדובר ברכב חשמלי (מרכב קופה) המאיץ מ-0 ל-100 קמ”ש בפחות מ-2 שניות שזו בשורה מטורפת בעולם הרכב, מה גם שמהירותו המקסימלית אמורה להיות יותר מ-400 קמ”ש. בעבר אף פורסם כי הודות לשיתוף פעולה עם עתידי ספייס-אקס מתוכננת להגיע גרסה מתקדמת יותר בעתיד עם רקטות שיאיצו את המכונית מ-0 ל-100 בפחות מ-1.2 שניות.
כל הטוב הזה יתאפשר הודות לשלושה מנועים חשמליים אשר יצליחו לייצר יחד יותר מ-1000 כוחות סוס, אבל זה ממש עוד לא הכול: הסוללה בקיבולת 200 קוט"ש תספק טווח נסיעה חשמלי “דמיוני” של לא פחות מ-1000 ק”מ.
אם אתם צריכים עוד הוכחה לחשיבותו של הדגם עבור אילון מאסק הנה מה שהוא אמר בעת ההשקה: “השאיפה שלי היא שהדור השני של הדגם יהיה המסמר האחרון בארון הקבורה של מנוע הבעירה הפנימית”. במילים אחרות – זה יהיה רכב חשמלי כל כך טוב שכבר יהיה ניתן לדבר על סופם של רכבי הבנזין.
אבל עם כל הכבוד לדבריו של מאסק בעת ההשקה, העולם עדיין ממתין להגעתו של הדגם המדובר לשוק, בדיוק כפי שאותו עולם המתין לשאר הדגמים המדוברים של טסלה (שגם הגעתם לשוק נדחתה שוב שוב). ואיך מאסק מסביר זאת? בדרך המאסקית הטיפוסית שכולנו כבר למדנו להכיר.
"הסיבה שעדיין לא השקנו את הרודסטר היא בגלל שהוא יותר מסתם הדובדבן שבקצפת, הוא הדובדבן שמעל הדובדבן שמעל לקצפת”. אמר מאסק, “המשימה העליונה שלנו היא קודם כל להאיץ את ההתקדמות לקראת עתיד אנרגיה בת קיימא. אנחנו יכולים לעשות את העתיד טוב עבור האנושות ועבור כדור הארץ”.
מאסק הוסיף: "אנחנו אוהבים לעבוד על הדור הבא של הטסלה רודסטר, ושלב התכנון קרוב לסיומו. אני יכול לומר שזה יהיה משהו מרהיב, ואנחנו צריכים להודות לכל הרוכשים המוקדמים של הרכב ולומר: אנחנו סוף סוף רואים התקדמות”.
הכותב שי לב שימש בעבר כעורך הראשי של אתר ONE ובימים אלו עורך את מדור האזור המוטורי באתר.
רוצים לדעת ראשונים על כל כתבה במדור האזור המוטורי? היכנסו לתפריט באפליקציית ONE בסמארטפון, בחרו “התראות” וסמנו את האזור המוטורי. נתראה בכתבה הבאה!