כאשר רוצים לתת דוגמא בעולם השיווק להשקת מוצר חדש לשוק העולמי, נותנים לא פעם את הדוגמא בה סטיב ג’ובס הציג לראשונה את האייפון. למרות שהיה מדובר בבשורה טכנולוגית יוצאת דופן, ששניתה את חיינו לעד, המילים בהן בחר ג’ובס להשתמש היו: “תראו איזה יפה הוא”.

האם יש השקה שיכולה להיות מוצלחת יותר מההשקה המדוברת של האייפון? אולי, אבל רק אולי, תהיה זו ההשקה של ה-Tesla CyberCab, המונית האוטונומית של טסלה, אותה לאחרונה אחד מהאנשים העשירים בתבל: אילון מאסק.

בדומה לסייברטראק, רכב העבודה החשמלי של החברה, גם ל-CyberCab יש מראה ייחודי שלא ניתן להתעלם ממנו, שכן העיצוב שלו מזכיר הרבה יותר מכונית ספורט מאשר מונית כזו או אחרת (מדובר אגב ברכב דו מושבי). בנוסף לעיצוב החיצוני, מאסק ידע היטב כי דלתות הנפתחות מעלה כמו בלמבורגיני יספקו את האפקט הדרוש להשקה, וכמובן שהוא צדק.

מה שעוד ניתן לשים אליו לב בעיצוב החיצוני הוא המבנה האווירדוינמי אשר מאוד קריטי ברכבים חשמליים, כאשר מכסה המנוע קצר יחסית וחישוקי הגלגלים מכוסים כדי לספק חיכוך מינימלי עם האוויר. בדיווחים מעבר לים נכתב גם שהרכב מזכיר את הרכב בו נהג וויל סמית’ בסרט I ROBOT (ויש לא מעט קשר בין המציאות החדשה הזו לסרט), רק שספק רב אם בסרט הוא היה אמור להיטען ללא כבלים (ב-Cybercab ניתן להשתמש בטעינת אינדוקציה).

אלו חלק מהדברים אותם אמר אילון מאסק בהשקת הרכב: “בנהיגה אוטונומית אתה מקבל את הזמן שלך בחזרה – זו הבשורה הגדולה. כמובן שמעבר לכך זה גם יציל חיי אדם וימנע פציעות מתאונות, שכן לדעתי המכוניות האוטונומיות יהיו בטוחות פי עשרה מאשר נהיגה של בן אנוש”.

“אם אתם זוכרים, בעבר היה אדם שעבודתו היתה להיות ללחוץ על כפתורים במעלית, אבל עם הזמן, המעליות הפכו לאוטומטיות – אתם אפילו לא זוכרים זאת ולא חושבים על כך בזמן שאתם עולים במעלית”, הוסיף מאסק. “כך עולם המכוניות יהפוך להיות. וכאמור אין מדובר פה רק על הצלת חיי אדם, אלא גם על הזמן שכולם יקבלו בחזרה.

“נסיעה תוכל להיות כמו הזמן בו אתם נמצאים בבית ונחים על הספה. תוכלו לביות בטלפון, לצפות בסרט, לעבוד על הלפטופ שלכם או סתם לנוח ולהירגע – תוכלו לעשות כל מה שרק תרצו. זה יכול להיות עתיד מדהים”.

מאסק גם התייחס לעניין עלויות הנסיעה: “אני חושב שהעלות תהיה מאוד נמוכה, שכן בעוד שהעלות של אוטובוס למייל היא בערך דולר, שהעלות ב-CyberCab תהיה עם הזמן רק 20 סנט למייל. עם מס זה יהיה רק 40 סנט למייל, שזה עדיין מאוד נמוך יחסית”.

אחת מהבשורות היותר גדולות בדבריו של מאסק היתה שה-Tesla CyberCab איננה מיועדת להיות אך ורק “מונית ציבורית”, שכן היא מיועדת גם לשוק הפרטי. לדבריו מחירה יהיה בסביבות ה-27 אלף דולר, והרוכשים המאושרים כלל לא יצטרכו רישיון נהיגה. 

בכל הקשור לנסיעות אוטונומיות של טסלה בכלל כמותג, מאסק בישר שהוא צופה להתחיל בנסיעות אלו עם מודל 3 ומודל Y בטקסס ובקליפורניה כבר בשנה הבאה, כאשר ה-Tesla CyberCab, שאמורה להיות הטופ של התחום זה, תיכנס לייצור לפני 2027.

ועד כאן באשר לבשורות הטובות. הבשורות הפחות טובות הן האישור הנדרש לכל הנהיגה האטונומית הזו על ידי מינהל התנועה והבטיחות בכבישים המהירים של ארצות הברית. ג'נרל מוטורס כבר התמודדה עם הסטנדרטים המחמירים של המינהל כשניסתה לאשר את הקרוז (עוד סוג של מונית רובוט) ולא הצליחה לעבור אותם, כך שאין ערובה שה-Cybercab דווקא כן תעבור אותם.

בכל מקרה, חלק ממעריצי המותג תמיד יוכלו לומר שהם כבר נסעו ב-Cybercab משום ש-20 יחידות חיכו להם מחוץ לאולפן שבו התקיימה ההשקה כדי לקחת אותם לסיבוב. אגב, למרות שמקומו היה פחות בולט בהשקה, הנוכחים יכלו גם לראות את ה-Robovan , מעין מיניבוס אוטונומי עם קיבולת של כ-20 נוסעים שיכול לשמש, למשל, כהסעה לבית הספר – כל זאת אם להורים לא יהיה אכפת להשאיר את ילדיהם ברכב ללא נהג…

הכותב שי לב שימש בעבר כעורך הראשי של אתר ONE ובימים אלו עורך את מדור האזור המוטורי באתר.

רוצים לדעת ראשונים על כל כתבה במדור האזור המוטורי? היכנסו לתפריט באפליקציית ONE בסמארטפון, בחרו “התראות” וסמנו את האזור המוטורי. נתראה בכתבה הבאה!

הגיבו ראשונים לכתבה הוספת תגובה