עולם הכדורסל רועש מאז נודע שאחד השחקנים הגדולים בהיסטוריית המשחק, לברון ג'יימס, החליט לעזוב את מיאמי היט ולחזור לקליבלנד קבאלירס. מלבד יחסי הכוחות שהשתנו ב-NBA ברגע אחד, מהזווית הישראלית הסיפור של דייויד בלאט הפך למדהים עוד יותר.

לא רק שבלאט הפך למאמן הישראלי הראשון ב-NBA, הוא גם יזכה לאמן כוכב ענק וינסה להצעיד את הקאבס לאליפות כבר בעונתו הראשונה על הקווים של הקבוצה מאוהיו.

בלאט התנסה הלילה לראשונה בניהול משחק על הקווים של קליבלנד בליגת הקיץ בניצחון 68:70 על מילווקי באקס.

הבחירה הראשונה בדראפט, אנדרו וויגינס, קלע 18 נקודות והוריד שבעה ריבאונדים עבור קליבלנד. במילווקי שיחק מי שנבחר שני בדראפט, ג'בארי פארקר, שקלע 17 נקודות.

לברון מרחף (רויטרס)
לברון מרחף (רויטרס)
 

בלאט: "שיתוף הפעולה עם לברון יהיה נפלא"
בלאט נשאל לאחר המשחק על המעבר של ג'יימס ואמר ל-ONE: "כמובן, שאני הולך לעבוד עם שחקן אדיר, פשוט אדיר. הוא אחד השחקנים הטובים בכל הזמנים. אבל הוא שחקן כדורסל ואני מאמן כדורסל ושיתוף הפעולה בינינו הולך להיות נפלא".

בלאט המשיך: "קודם כל אני שמח בשביל לברון כי הוא קיבל החלטה קשה. הוא קיבל את ההחלטה מהלב. אני מכבד אותו על כך ושמח בשבילו. שנית, אני שמח בשביל קליבלנד קבאלירס וכל מדינת אוהיו. מי שהיה בקליבלנד יודע על מה אני מדבר. הוא הרים באוויר מדינה שלמה". בלאט התבדח: "יהיה לי מושב טוב בו אוכל לראות את השחקן הטוב בעולם".

דייויד בלאט (מיכה בננו)
דייויד בלאט (מיכה בננו)
 

בלאט אמר על ניצחון הבכורה שלו: "אימנתי ילדים, נוער, ועד לבוגרים וגם היום מאוד התרגשתי. סוף טוב הכל טוב ורשמנו ניצחון בכורה. אנחנו בסך הכל כמה ימים יחד וקשה להכין את השחקנים לשיטה מסויימת בזמן מוגבל אבל הם עשו עבודה טובה".

על אנדרו וויגינס אמר: "אנדרו היה נפלא ועשה עבודה טובה מאוד. הוא לקח מנהיגות והוביל את הקבוצה. כצפוי, הייתה לו בעיה עם הקליעה אבל זה עניין של מעבר מהמכללות ל-NBA ואני מאמין שעם הזמן הוא יסתגל לליגה ולקבוצה".

אנדרו וויגינס (רויטרס)
אנדרו וויגינס (רויטרס)
 

על אנתוני בנט, הבחירה הראשונה בשנה שעברה שרשם משחק סולידי עם 15, נקודות, התייחס בלאט, "הוא הפגין משחק טוב. בחירת הזריקות שלו לוקה בחסר אבל הוא ביצע כמה מהלכים חשובים. בשנה שעברה הוא החמיץ הרבה משחקים והמטרה שלנו עכשיו הוא שירגיש בנוח כמה שיותר".

הגיבו ראשונים לכתבה הוספת תגובה