איגוד הכדורסל הודיע לאחרונה על טבילת האש של ארז אדלשטיין כמאמן נבחרת ישראל במסגרת טורניר הסופר-קאפ בגרמניה שם תתמודד הנבחרת בתחילת אוגוסט מול נבחרות רוסיה, לטביה והנבחרת המארחת.

אדלשטיין טרם התחיל במלאכת גיבוש הסגל, אך אחת הסוגיות הבוערות מבחינת חומר השחקנים הינה זהות השחקן המתאזרח שיישרת את דגל ישראל בקיץ הקרוב במסגרת מוקדמות משחקי אליפות אירופה 2015 אשר יתקיימו בין ה-10-27 באוגוסט, כאשר נבחרת ישראל הוגרלה לבית אחד עם נבחרות מונטנגרו, הולנד ובולגריה.

הפתרון המפתיע מבחינת אדלשטיין, שראוי להיות פתרון יצירתי, הוא אקס מכבי ת"א, ד'אור פישר. הסנטר האמריקאי, שנשוי למיכל ארמי-פישר הישראלית, משחק בשורות אלופת גרמניה באמברג, המדורגת במקום השני בבונדסליגה עם מאזן של 4:20.

פישר, 32, יליד פנסילבניה המתנשא לגובה 2.11 מ', מפגין עונה טובה ומעמיד ממוצעים של 10.8 נקודות, 6.6 ריבאונדים ו-2.7 חסימות בממוצע למשחק. בנוסף, הוא נחשב לקלע עונשין ברמה גבוהה כשהוא מדייק ב-% 80 (25-31) ב-14 משחקים. במסגרת היורוקאפ הסנטר מספק 12.5 נקודות, 4 כדורים חוזרים, ו-2.2 חסימות.

פישר (שרון קביליו)
ד'אור פישר. יהיה בסגל למוקדמות אליפות אירופה בקיץ? (שרון קביליו)
 

בשיחה בלעדית עם ONE, פישר, שלא מחזיק בדרכון ישראלי, ציין כי ישמח לשחק בנבחרת. "לייצג את ישראל יהיה כבוד גדול עבורי וזה משהו שישמח אותי מאוד", אמר הסנטר. עוד הוסיף פישר: "אשתי ישראלית ואני חושב שלייצג את המדינה שלה יביא הרבה מאד גאווה ואושר למשפחה".

ד´אור פישר (אמיר לוי)
ד´אור פישר. מעמיד ממוצעים נהדרים העונה בבאמברג (אמיר לוי)
 

בתקופתו במכבי ת"א זכה פישר באליפות ובגביע המדינה, וכעת הוא מאמין שלשחק במדי הנבחרת יהווה נקודת ציון עבורו בכדי לגמול למועדון. "לשחק בשביל נבחרת ישראל עבורי יהיה סמל של הכרת תודה למכבי על שנתנה לי את האפשרות להציג את הכישרון ביורוליג ופתחה עבורי את הדלת לקבוצות אירופיות בכירות נוספות".

ד´אור פישר (אמיר לוי)
ד´אור פישר. לייצג את המדינה של אשתו יביא הרבה גאווה ואושר (אמיר לוי)
 

החל מה-22 ליולי, פישר ישהה בראש העין לצד אשתו שצפויה ללדת בקיץ, והסנטר סיפר כי הוא שוקל בחיוב תהליך גיור. ראוי לציין שלטורנירי ההכנה בקיץ הקודם באיטליה ובלגיה יצאה הנבחרת עם סגל רחב של 14 שחקנים, ומתכונת זו עשויה לסייע לאלדשטיין ועוזריו לבחון שני מתאזרחים בו זמנית ולבדוק מי מתאים יותר לשיטת המשחק ולנבחרת.

ארז אדלשטיין (חגי ניזרי)
ארז אדלשטיין. ייקח את פישר לנבחרת? (חגי ניזרי)
 

צמד המתאזרחים האחרונים אשר לבשו את המדים הלאומים הם דיוויד בלו שהיה מצויין ואלכס טיוס שסיפק קמפיין מוקדמות מרשים, אך פרש במהלך אליפות אירופה בסלובניה עם קרע במפשעה.

בלות´נטאל וכספי (שי לוי)
בלו וכספי. שחקן מכבי ת"א היה מצויין במדי נבחרת ישראל (שי לוי)
 

טיוס, יליד סנט לואיס, שסיים ארבע שנות לימוד במכללת פלורידה היוקרתית, טרם השלים את לימודיו ונותר לו קורס התמחות. מקורביו של טיוס מספרים כי לסנטר נשארו שני קיצים בלבד בכדי להשלים את התואר על חשבון המכללה, ולאחר מכן ייאלץ השחקן לשלם הרבה מאד כסף מכיסו הפרטי.

אלכס טיוס (חגי ניזרי)
אלכס טיוס. לא שולל את האפשרות לייצג את נבחרת ישראל (חגי ניזרי)
 

כזכור, לקראת סוף השנה האזרחית לפני שלושה וחצי חודשים חשפנו ב-ONE שטיוס מתלבט באשר להמשך דרכו בנבחרת, כשמקורביו ציינו שאדלשטיין טרם פנה ישירות לשחקן בנוגע להשתתפותו במוקדמות בקיץ, אך בשיחה עם ONE טיוס לא שלל את האפשרות שיתייצב לדגל.

גארד מכבי ת"א, סילבן לנדסברג, מצוי לאחרונה בכושר מצוין ובשבועות הקרובים יסיים את שירותו הסדיר בצה"ל. אך לא עמדות הגארדים הם נקודות התורפה בנבחרת. רשימת שחקני הפנים העומדים לרשתו של אדלשטיין לא מגלה כישרונות מפוצצים, ושני המועמדים הבכירים הם ג'ייק כהן ממכבי ראשון לציון ואייזיק רוזפלט מחולון. בלו נמצא העונה בישראל ללא אשתו ושלושת ילדיו, ואינו מעוניין להיעדר מהבית גם בקיץ.

סילבן לנדסברג (חגי ניזרי)
סילבן לנדסברג. בעמדות הגארדים הנבחרת מסודרת (חגי ניזרי)
 

הגיבו ראשונים לכתבה הוספת תגובה