האם נבחרת ישראל בדרך לספוג מכה קשה? סנטר מכבי תל אביב, אלכס טיוס, שוקל את המשך דרכו במדים הלאומיים והוא עשוי שלא להמשיך עם הנבחרת לקמפיין נוסף בקיץ הקרוב.

קיץ לא פשוט עבר על הסנטר, שהחמיץ את מרבית קמפיין אליפות אירופה והחל מאוחר את מחנה האימונים של מכבי בעקבות קרע במפשעה. טיוס כזכור, נפצע במסגרת משחקי ההכנה לאליפות בטורניר באיטליה ולאחר שעבר סדרת טיפולים אישיים עם רופאי מכבי והנבחרת הוחלט כי הוא כשיר לנסוע לסלובניה. אלא שאחרי פתיחה חלשה שכלל הפסד לבריטניה, התלונן המתאזרח על כאבים במשחק מול אוקראינה, בו שותף במחצית הראשונה בלבד ובעצת הצוות הרפואי והמקצועי בנבחרת, הוחלט כי ישוב ארצה.

"הייתי כשיר בערך ב-50 אחוז. הקרע התאחה, אך לא הייתי בשל וברמת כשירות גבוהה לתרום לנבחרת כמו שרציתי", סיפר בקיץ בראיון בלעדי ל-ONE רגע אחרי חזרתו ארצה. כזכור, לאחר הקמפיין המאמן אריק שיבק, הגיש דו"ח לאיגוד, ובין היתר כתב: "הכישלון בקמפיין הגיע בגלל הפציעה של טיוס וההגנה. חסרונו של טיוס הורגש בשני צידי המגרש. הוא שחקן שאין לו תחליף בנבחרת".

כעת, אחרי שני קיצים בהם מיעט לראות את משפחתו בארה"ב והקריב עצמו למשימות הלאומיות של ישראל, ל-ONE נודע כי הסנטר המתאזרח שוקל את המשך דרכו במדים הכחולים-לבנים.

טיוס, יליד סנט לואיס שסיים ארבע שנות לימוד במכללת פלורידה היוקרתית, טרם השלים את לימודיו כאשר נותרו לו מספר מטלות להשלמת התואר. טיוס אישר ל-ONE את הפרטים ואמר, "עוד לא החלטתי סופית באשר להמשך דרכי בנבחרת ישראל. נשארו לי משימות ופרוייקטים בפלורידה שכרגע מונעים ממני להשלים באופן רשמי את התואר. יש תקופת התמחות שעליי לבצע וזה משהו שאני צריך ורוצה לעשות, משהו שדחיתי כבר שני קיצים".

אלכס טיוס (יניב גונן)
אלכס טיוס. עוד לא החליט סופית (יניב גונן)
 

ראשי איגוד הכדורסל כזכור, הגישו, יחד עם עוד 14 מדינות, בקשה להשתתף באליפות העולם בקיץ הקרוב בספרד על ידי קבלת ה-Wild card, אך יודעים כי מדובר בסיכוי קלוש. אם ישראל לא תגיע לספרד, הנבחרת תתמודד שוב במוקדמות אליפות אירופה 2015 באוקראינה כאשר הגרלת הבתים צפויה להתקיים בחודש פברואר.

טיוס, שהחל את הקריירה המקצוענית באשדוד עימה העפיל לגמר הפלייאוף ונבחר לשחקן השישי בליגת העל, החליף בנבחרת את חברו הנוכחי לחדר ההלבשה, דייויד בלו, והשלים קמפיין בכורה בנבחרת כשביסס עצמו כאחד משחקני הפנים הטובים ביותר במוקדמות לאליפות אירופה. בעשרה משחקים במסגרת משחקי ההעפלה טיוס רשם ממוצעים טובים של 12.6 נקודות, 6.8 כדורים חוזרים ו-1.4 חסימות למשחק וזכה לחוזה יורוליג בקאנטו האיטלקית.

החלטתו של טיוס לשוב הקיץ לארה״ב אינה ודאית וייתכן שיחליט לסייע לנבחרת בקמפיין נוסף. אך אם באלטרנטיבות עסקינן: בלו, שכבר לבש את מדי הנבחרת בעבר ונמצא העונה בישראל ללא אשתו ושלושת ילדיו, אינו מעוניין להיעדר מהבית גם בקיץ כאשר מתאזרחים ריאלים יותר הם החייל סילבן לנדסברג, שעד אז צפוי להשתחרר מצה"ל וסנטר מכבי ג'ייק כהן שעשוי להתברג בסגל בעקבות היעדר שחקני פנים. כמו כן, קיימת אפשרות, אם כי נמוכה ביותר, שאקס מכבי ורכז לוס אנג'לס לייקרס ג'ורדן פארמר, יסכים לשרת את הדגל.

גל מקל במאבק עם ג´ורדן פארמר (רויטרס)
גל מקל במאבק עם ג´ורדן פארמר. ישתפו פעולה בנבחרת? (רויטרס)
 

ובעניין אחר, סנטר מכבי, שזוכה לאחרונה לדקות משמעותיות ותורם מקצועית כבר ארבעה משחקים ברציפות (שניים ביורוליג ושניים בליגה הישראלית), נמצא בכושר מצויין ומקווה להמשיך בתנופה מחר נגד ריטאס וילנה.

״למשחק נגד ראשון לציון הגענו מפוקסים מהרגע הראשון והצלחנו לשמור על ריכוז ואגרסיביות לאורך כל המשחק, ואנחנו צריכים להמשיך ביכולת הזאת גם ריטאס וילנה. באופן אישי אני לא חושב על כמה דקות אקבל ומתי, אני עובד קשה ומשתדל להגיע מוכן לרגע בו יקראו בשם שלי לעזור לקבוצה״.             

הגיבו ראשונים לכתבה הוספת תגובה