עד שנחזה ברכבים מעופפים מעל לבתים שלנו בשמיים, כנראה שהרכבים החשמליים ימשיכו להיות החדשות החמות ביותר בעולם הרכב. התחרות בתחום היא עצומה, ורק לאחרונה פרסמנו כי גם שיאומי נכנסה באגרסיביות לשוק, כאשר היא אף מוכרת רכבים במחירי הפסד (כרגע רק בסין).

לצד העובדה שניתן להטעין סוללה במחיר של 40 ש”ח במקום לתדלק מיכל במחיר הגבוה פי עשרה, יש כמובן גם חדשות פחות טובות: רוב הרכבים החשמליים עדיין מאוד יקרים, ולמרות שמדובר בטרנד אדיר, יש עדיין לא מעט צרכנים אשר חוששים מתקלות ובעיות שיצופו רק בעוד מספר שנים.

ואם כבר מדברים על החדשות הפחות חיוביות, כמובן שחייבים לדבר על עניין טווח הנסיעה של הרכבים החשמליים. למרות שמדובר בטווח של מאות קילומטרים בכל טעינה, לא מעט נהגים נמצאים בחשש מתמיד להיתקע, ועסוקים כל העת בהיכן ניתן להטעין ומתי.

בדיוק בשל עניין זה, מאוד מעניין לקרוא אודות מחקר של ענקית הצמיגים Michelin, אשר פורסם לאחרונה במדור הספורט של עיתון המארקה – עיתון הספורט הפופולארי והגדול ביותר בספרד.

טסלה מודל 3. כמה ק"מ תוכלו לחסוך איתה? (מערכת ONE)טסלה מודל 3. כמה ק"מ תוכלו לחסוך איתה? (מערכת ONE)

על פי אותו מחקר, במידה והרכבים החשמלים היו מצויידים בצמיגים המיועדים לרכבי בנזין, ולא בכאלו המיועדים במיוחד לרכבים חשמליים, היה ניתן להגדיל את טווח הנסיעה של רכבים אלו בעד 7%.

ברגע שמתרגמים את הנתון הזה למספרים, ניתן להעריך את חשיבותו בפועל עבור נהג ממוצע אשר טווח הטעינה שלו הוא לצורך הדוגמא 500 ק”מ. באם הוא יישאר עם הצמיגים הייעודים הוא יקבל בפועל רק 465 ק”מ, כאשר המשמעות של עניין זה הולכת וגדלה ככל שנכנסים למכפלות.

אם נניח למשל שהוא נוסע כ-20 אלף ק”מ בשנה (ממוצע סביר לנהג בחו”ל), ייצא שהוא ייאבד כ-1,400 ק”מ בשנה. זה אולי לא נשמע הרבה (גם בעלויות החשמל), אבל אם החשש להיתקע ללא סוללה עדיין קיים אצל לא מעט נהגים, אולי אותם קילומטרים יכולים לתת קצת ביטחון בין טעינה לטעינה.

ה-Xiaomi SU7. כל כך חדשה שהמחקר טרם התייחס אליה (מתוך האתר הרשמי)ה-Xiaomi SU7. כל כך חדשה שהמחקר טרם התייחס אליה (מתוך האתר הרשמי)

וכעת נעבור למכפלות קצת יותר גדולות: אותו מחקר ציין לדוגמא את בריטניה בה קיימים 570 אלף ק”מ רכבים חשמליים. שם כבר יהיה מדובר בחיסכון של 800 מיליון ק”מ ובעשרות מליוני פאונד של טעינה בכל שנה (במקביל כמובן לחיסכון של אנרגיה שהייצור שלה איננו בדיוק “ירוק”). 

ומסתבר שיש גם חישוב אודות החיסכון עבור כל טעינה בכמה מהרכבים החשמליים היותר מוכרים בשוק:

Hyundai Ioniq 6 – חיסכון של ל 24 ק”מ

Tesla Model 3 – חיסכון של 24 ק”מ

Volkswagen ID.5 – חיסכון של 23 ק”מ

Mercedes EQA – חיסכון של 23 ק”מ

Skoda Enyaq iV – חיסכון של 22 ק”מ

Volkswagen ID.4 – חיסכון של 22 ק”מ

Nissan Ariya – חיסכון של 22 ק”מ

Audi Q4 E-Tron – חיסכון של 22 ק”מ

Kia EV6 – חיסכון של 22 ק”מ

הכותב שי לב שימש בעבר כעורך הראשי של אתר ONE ובימים אלו עורך את מדור האזור המוטורי באתר.

רוצים לדעת ראשונים על כל כתבה במדור האזור המוטורי? היכנסו לתפריט באפליקציית ONE בסמארטפון, בחרו “התראות” וסמנו את האזור המוטורי. נתראה בכתבה הבאה

הגיבו ראשונים לכתבה הוספת תגובה