בין אם נרצה ובין אם לאו, הסייברטראק של טסלה ממשיך לייצר כותרות בעולם. רק לאחרונה פורסם כי הרכבים הראשונים יימסרו ללקוחות בשבוע הקרובים, אך ההשקה המיוחלת כמובן לא עוצרת את תוכן הגולשים שעולה בעיקר מארה”ב.
הפעם מדובר במבחני הרכב של הסייברטראק בשטח (מדיי פעם צריך להזכיר שמדובר ברכב עבודה), אשר החלו להתפרסם לפני כשבועיים בקליפורניה, כאשר רק לפני מספר ימים החלו אבות הטיפוס לנסות את כוחם במסלול בהוליסטר היל – כמה עשרות קילומטרים מדרום לסן פרנסיסקו.
בסרטון טוויטר אותו פרסם משתמש בשם דימה זניוק, ניתן לראות את הרכב מטפס על גבעות ויורד מהן, מנסה את כוחו עם משטחי כביש עפר לא אחידים, וכן עורך נסיעות שונות בשטח.
כפי שניתן לראות בסרטונים, אין מדובר במסלולים קשים במיוחד, אפשר אף לומר שהם ברמה בינונית מינוס, אך לא נראה שהרכב המדובר של טסלה הצליח לעבור אותם בצורה חלקה לגמרי.
באתר הרכבים האמריקאי הפופולארי CarBuzz, בחרו לנתח את אותו סרטון והגיעו למסקנה כי הרכב נתקל בבעיות כאשר ניסה לבצע פניות חדות וכן כאשר הוא עמד למבחן בטיפוס על הגבעות במסלול.
“בעיית הטיפוס” נראית מעט מפתיעה, שכן מדובר ברכב עם כוח עצום אשר מסוגל להאיץ מ-0 ל-100 קמ”ש בפחות מ-3 שניות, אך באותו אתר ציינו שכנראה מדובר בבעיה הקשורה בצמיגים – מה שמוביל לבעיה כוללת בהתמודדות עם “שטחים רופפים”.
אגב, אם אתם צופים בסרטון ושומעים דפיקות חזקות ברקע הדבר אינו קשר למבחני השטח של הסייברטראק, אלא לבחור אשר אינו קשור לאירוע אשר ערך מבחן שטח לרכב אחר (מקווים שנרגעתם).
אם בנקודה זו אתם שואלים את עצמכם מדוע כמעט כלל הסרטונים אשר עולים בהקשר הסייברטראק מגיעים כתוכן גולשים, התשובה היא שטסלה עמומה מאוד בקשר לנתוני הרכב, ומעבר לעיצובו החיצוני למשל, כמעט לא פורסם תוכן אודות העיצוב הפנימי או הנתונים הטכניים של הרכב.
מכל מקום, באתר ציינו כי מעל למיליון הלקוחות אשר הזמינו את הרכב בהזמנה המוקדמת (שילמו 100 דולר כל אחד), צריכים אולי להיות מודאגים מהביצועים אשר מוצגים בסרטון, ומציעים לחברה לעסוק בשיפור האלמנטים הקשורים בנסיעת השטח במקום באקטים שיווקים נוצצים.
לעניין זה נזכיר את דברי מנכ”ל פורד אשר התייחס לפני כמה חודשים לסייברטראק, כשאמר: “אנחנו מייצרים רכבי עבודה לאנשי מקצוע. הסייברטראק מתאים למי שרוצה להחנות אותו בכניסה למלון”. אם הוא צודק, אז כל מבחני השטח האלו לא באמת רלוונטיים…
הכותב שי לב שימש בעבר כעורך הראשי של אתר ONE ומאז 2019 עורך את מדור האזור המוטורי באתר.
רוצים לדעת ראשונים על כל כתבה במדור האזור המוטורי? היכנסו לתפריט באפליקציית ONE בסמארטפון, בחרו “התראות” וסמנו את האזור המוטורי. נתראה בכתבה הבאה!