תארו לעצמכם שאדם היה נכנס למוזיאון הלובר שבפריז והיה שורף את תמונת המונה ליזה של לאונרדו דה וינצ’י – זה היה לא פחות מאסון ברמה בינלאומית בכל הקשור לעולם האומנות.

מסתבר שסיטואציה הזו לא ממש שייכת לעולם הדימיון, רק הפעם בתחום הרכב, שכן מיד נרחיב אודות אדם שהרס יצירת אומנות איטלקית על אדמת צרפת, רק שמעבר לפגיעה ב”יצירה” מדובר גם בנזק של לא פחות מ-30 מיליון דולר.

מדובר בנהג האוסטרי לוקאס אלוסה (נהג מקצועי) אשר ריסק במרוץ הלה מאן קלאסיק את ה-Ferrari 250 GT Breadvan, מכונית שזכתה למעריצים רבים בעולם מאז יצאה לאוויר העולם בשנת 1962.

מדובר אגב במרוץ אשר מתקיים כל שנתיים החל מ-2002, בו מכוניות וינטג’ מתחרות על פני 24 שעות ברציפות, זאת בדומה למרוץ 24 השעות של לה מאן המקורי אשר החל את דרכו לפני 99 שנה.

למרבה המזל, הנהג יצא כמעט ללא פגע מההתרסקות בקיר ההפרדה במרוץ היוקרתי, אך לרוע מזלו של התחום המוטורי, אי אפשר לספר על תוצאה דומה לגבי המכונית שכן ייתכן שהיא איננה ניתנת לתיקון במטה פרארי, ונסביר מדוע.

רכב ה-Ferrari 250 GT הסטנדרטי היה רכב ביצועים מדהים אשר זכה שלוש פעמים ברציפות ב-GT World Championships בין השנים 1962-1964, מה שהכניס אותו לספרי ההיסטוריה של המרוץ האמור. כדי לסבר את האוזן נציין כי ב-2018 הרכב שיא שבר את שיא המכירות כאשר נמכר בלא פחות מ-70 מיליון דולר.

אל עם כל הכבוד לאותו שיא של רכב ה-Ferrari 250 GT הסטנדרטי, דווקא הרכב שרוסק היה יחיד במינו, שכן ההיסטוריה שלו שונה בתכלית. מסתבר שרוזן איטלקי בשם ג'ובאני וולפי רצה בזמנו פרארי 250 GTO משלו שתעלה על המסלול – אך עקב סכסוך בינו לבין מייסד פרארי דחה את הבקשה.

הפרארי הנדירה 30 דקות לפני ההתרסקות (צילום מסך)הפרארי הנדירה 30 דקות לפני ההתרסקות (צילום מסך)

וולפי קיבל את הדחייה בצורה קשה, אז הוא התחיל להפוך את ה-250 GT שכבר היתה ברשותו למכונת ביצועים מותאמת אישית, והזמין את עובד פרארי לשעבר ג'וטו ביזאריני לשדרג את המכונית.

התוצאה הייתה מכונית שישבה אפילו נמוך יותר מהדגם הסטנדרטי והציגה גג שטוח ומוארך שזיכה אותה בכינוי 'Breadvan' על שם רכבי המשלוחים של אותה תקופה – אבל מסתבר שכעת העיצוב המיוחד גובה מחיר כבד.

אותו עיצוב, שלא בוצע כאמור ע”י חברת פרארי, מסבך מאוד את האפשרות לתקן את המכונית המרוסקת, שכן לחברה אין את התוכניות או המידות הנדרשות כדי לתקן אותה. מכל מקום, גם אם התיקון הוא כן בר ביצוע, הוא הולך לעלות הרבה, אבל ממש הרבה…

הכותב שי לב שימש בעבר כעורך הראשי של אתר ONE ובימים אלו עורך את מדור האזור המוטורי באתר.

רוצים לדעת ראשונים על כל כתבה במדור בריאות וכושר? היכנסו לתפריט באפליקציית ONE בסמארטפון, בחרו “התראות” וסמנו את בריאות וכושר. נתראה בכתבה הבאה!

הגיבו ראשונים לכתבה הוספת תגובה