מכוניות שהן רק חשמליות זה כל כך 2021. אם תשאלו את רנו ואת מכונית הקונספט החדש שלהם ה-Scenic Vision, בשביל להיות מעודכן במה שקורה על הכדור הזה, צריך לשלב בין מכונית חשמלית לבין עיקרון לא פחות חשוב – קיימות.

זה מתחיל מהגימיק המדהים שהרצפה של המכונית העתידנית עשויה מבקבוקי חלב ממוחזרים, אבל זוהי רק דוגמא קטנה. דוגמא טובה יותר היא שהרכב עשוי בין השאר גם מסיבי פחמן ממוחזרים מתעשיית המטוסים והרשימה כמובן עוד ארוכה.

עיקרון הקיימות האמור מוביל לכך הרכב עשוי מ-70% חומרים ממוחזרים, כך שהרכב ניתן למחזור ב-95% – לא נתון שהיינו מצפים לו מאחת התעשיות, שלפחות תקשורתית, מזוהה מאוד עם פגיעה בסביבה.

אם דוגמאות בקבוקי החלב וסיבי הפחמן אין מספקות אתכם, נציין שיש גם שימוש במחזור פסולת נייר, בפלסטיק העשוי בין השאר מחומריים ביולוגיים ומפוליאסטר שמחליף את בדי העור, המזוהים בעיקר עם מושבי הרכב. 

יש להוסיף שאפילו הצמיגים הינם ידידותיים לסביבה והם עשויים מגומי טבעי מתוצרת בר קיימא (תוצרת שמנסה לצמצם למינימום את הפגיעה בסביבה ואת הפגיעה בדורות העתיד), וכי הפיגמנטים ברכב עשויים מחומריים המצויים באטמוספרה ללא כל שימוש בפיגמנטים סינטטים.

בכל הקשור להנעה החשמלית, רנו טוענת שלמכונית יהיה טווח נסיעה מקסימלי של כמעט 800 ק”מ, זאת הודות לסוללת ליתיום-יון בקיבולת 40 קוט"ש ותא דלק מימן הפועל כמאריך טווח. טביעת הרגל הפחמנית תהיה קטנה ב-75% בהשוואה לכלי רכב שכבר קיימים בשוק, שכן הסוללה תצרוך 60% פחמן פחות מאשר סוללות מקבילות בעולם הרכב.

במקביל לעיקרון הקיימות רנו לא מתכוונת להתפשר בכל הקשור לעיקרון הבטיחות. מערכת מצלמות המופעלת בחלקו הקדמי של רכב אמורה להגדיל את שדה הראייה של הנהג בשיעור של עד 24% והיא תציג צילום בזווית רחבה של כל מה שנמצא מלפנים באחד המסכים הממוקמים על המחוונים. גם השמשה הקדמית גדולה מאוד, מה שיתרום גם כן לשדה ראייה מקסימלי.

אהבתם את העיצוב? (מתוך האתר הרשמי)אהבתם את העיצוב? (מתוך האתר הרשמי)

הרכב אמור גם לכלול מערכת סיוע לנהג, המכונה "ממשק הערכת סיכונים", אשר תעזור "לצפות מצבי לחץ של הרגע האחרון". משמעות הדבר היא שהמערכת תפצה על חוסר תשומת הלב של הנהג ותיתן עצות אישיות כדי לשפר ללא הרף את הנהיגה שלו עם התראות (מעט חצופות) כמו "תניח את הטלפון הזה, אידיוט".

בנוסף לנתוני הדרך ושמירהעל רף נהיגה גבוה, המערכת גם תיתן ייעוץ בריאותי מותאם אישית לנוסעי הרכב, זאת באמצעות ניתוח נתונים שנאספו על ידי המצלמות והחיישנים של המכונית בתוך תא הנוסעים, דוגמת קצב הלב של הנהג.

נמשיך ברשותכם לפיצרים “המגניבים” – ברכב ישנה גם מערכת זיהוי פנים שתפתח את הדלת ותתאים את המכונית בהתאם להעדפות הנהג הספציפי. ברנו טוענים שמערכת זו יכולה לשמש גם כדי להסתגל למוגבלות אפשרית, כמו לקות שמיעה.

באשר לחלק הפנימי של הרכב, תא הנוסעים נשלט על ידי תצוגה גדולה הניצבת ממש מתחת לשמשה, עם עוד שבעה מסכי תצוגה קטנים יותר. ארבעה מהם מיועדים לנהג, שניים למצלמות הדרך (המצלמות מחליפות את המראות), ועוד תצוגת טווח מימין לנהג. ההגה הוא בסגנון רכבי פורמולה 1, אבל כבר הבנתם משאר האלמנטים שהרכב הזה הוא פשוט “מגניב”.

סביבת נהג שלא מהעולם הזה (מתוך האתר הרשמי)סביבת נהג שלא מהעולם הזה (מתוך האתר הרשמי)

בנוסף, כל אחד מארבעת המושבים של המכונית מצויד ברמקולים ומיקרופונים, שלטענת רנו יספקו אודיו משלהם להזרמת רדיו ומוזיקה, בנוסף לשליטה קולית. המכונית גם תשדר מחדש את קולו של הנוסע, ובמידת הצורך תגביר אותו, זאת במקרה של רעש ברכב, או במקרה של נוסעים לקויי שמיעה.

באתר חדשות הרכב הפופולרי CarBuzz החמיאו לעיצוב החיצוני ולעיצוב הפנימי של הרכב – בעיקר לכך שאין “עמודים” בין שני הנוסעים הקדמיים לשני הנוסעים האחוריים (הדבר גם מקל על הכנסת אנשים עם מוגבלויות לרכב, שכן פתיחת שתי הדלתות הצדיות יוצרת פתח אחד ענק.

עם זאת, היעדר אותם עמודים העלה אצל כותב הכתבה לא מעט שאלות אודות בטיחות הרכב, מה גם שהוא לא היה כל כך בטוח שכל הרעיונות שהוזכרו עד כה יגיעו באמת לפס הייצור בפועל שמיועד ל-2024. מכל מקום, מאוד מעודד לראות רכבים מסוג זה ואת כל מה שהם מייצגים ונוכל רק לקוות שנראה את כל הפלא הזה הופך למציאות בשנים הקרובות.

הכותב שי לב שימש בעבר כעורך הראשי של אתר ONE ובימים אלו עורך את מדור האזור המוטורי באתר.

רוצים לדעת ראשונים על כל כתבה במדור בריאות וכושר? היכנסו לתפריט באפליקציית ONE בסמארטפון, בחרו “התראות” וסמנו את בריאות וכושר. נתראה בכתבה הבאה!

הגיבו ראשונים לכתבה הוספת תגובה