בימים אלו, ועד לתחילת אפריל, מוצגת ב-Petersen Automotive Museum בלוס אנג’לס (אחד מהמוזיאונים הנחשבים ביותר בעולם הרכב), מכונית שהיא לא פחות מבשורה ענקית: ה-Aeromobile.

מדובר במכונית שעל פי סרטון התדמית של החברה הסלובקית תהיה המכונית המעופפת הראשונה להיות בשימוש אזרחי (לא התביישו לכתוב 2023), כל זאת כמובן במגבלות הרגולציה העתידיות על מכוניות מעופפות.

כתבי הרכב של מגזין הרכב האמריקאי הפופולרי ‘CarBuzz’, הגיעו למוזאון כדי לצפות בפלא הדו-תכליתי והגיעו לשתי מסקנות: האחת, מדובר ביצירת פאר מרשימה שלא בכדי הגיעה למוזאון היוקרתי (ועוד נספר על כך רבות בהמשך), והשנייה, המכונית סובלת מעקב האכילס של כל המכוניות המעופפות עליהן כבר כתבנו בעבר – הגודל הוולגרי משהו.

חשוב להרחיב בנקודת הגודל – מוטת הכנפיים, כשהיא פרוסה למצב תעופה, עומדת על לא פחות מתשעה מטרים, מה שהוביל לכך שבמצב “מקופל”, אורך המכונית הוא יותר משישה מטרים עם רוחב מרכב של 2.20 מטרים. אחרי שכתבי ‘CarBuzz’ בקושי הצליחו להסתדר ברחובות לוס אנג’לס עם רכב קטן, הם פשוט לא הצליח להבין כיצד ניתן יהיה לנסוע בעיר עם ה-Aeromobile במצב המקופל – והם אגב גם לא טרחו להסתיר זאת בכתבה.

אבל עוד טרם נכריע אם זו יצירת פאר או בעיה ענקית של כנפיים על גלגלים, נחזור 10 שנים אחורה, אז כל הפרויקט הזה יצא לדרך. לטענת החברה מדובר בלא פחות מ-350 אלף שעות של תכנון ועיצוב, כאשר החברות אשר שולבו בפרויקט היו מותגי על מוטוריים דוגמת ב.מ.וו, רולס רויס (יש לה היסטוריה בתעשיית המטוסים) ולוקהיד מרטין (מישהו אמר F-35?).

החברה מתארת את המכונית המעופפת שלה כהתפתחות הבאה של שוק התחבורה העולמית. תוך כדי שאנשיה שאבו השראה מהסוס המעופף המיתולוגי (הפגסוס), הם הצליחו לייצר מכונית שהופכת למטוס תוך שלוש דקות בלבד, ורובכם תסכימו על כך שמדובר במהירות טרנספורמטיבית שהיא לא פחות ממדהימה.

הגרסה האחרונה של המכונית המעופפת של החברה יצאה לדרך בספטמבר 2020, ועד כה היא עברה 10,000 שעות סימולטורים וטיסות בפועל. מעבר לכך שנבדקו אלמנטים טכניים, וכמובן אלמנטים של בטיחות, עיקר גאוותה של החברה טמונה בכך שה”טייסים” שניסו את המכונית תיארו כי מדובר בחוויה פשוטה וקלה. 

בכל הקשור לחלל הנסיעה, מדובר במרווח אשר מספיק לשני נוסעים עם דלתות שנפתחות למעלה בסגנון למבורגיני. להגה המתקדם יש שתי נקודות אחיזה (בדומה לשאר המטוסים, לא עגול), מסכי התצוגה הם כמובן דיגיטליים, ואפילו קיימת זרוע ייעודית לסמרטפון (מה שכנראה לא תמצאו במטוסים רגילים).

ונעבור למעט פרטים טכניים: מידות המכונית במצב נסיעה הן 6.1 מטרים לאורך ו-2.2 מטרים לרוחב. במצב טיסה הכנפיים נפתחות כאמור לרוחב של 9 מטרים, כאשר אורך ורוחב המרכב אינם משתנים.

טווח הנסיעה המקסימלי עומד על 1,000 ק”מ, כאשר טווח הטיסה לעומתו יכול להגיע ל-740 ק”מ בלבד. במצב נסיעה המהירות המקסימלית הנה 160 קמ”ש, כאשר התאוצה מ-0 ל-100 קמ”ש הנה 10 שניות. במצב תעופה מהירות השיוט עומדת על 260 קמ”ש, כאשר לטובת המראה דרוש מסלול של 400 מטרים ולטובת נחיתה מסלול של 300 מטרים (מצב התעופה מכיל גם מצבי “טייס אוטומטי” בין השאר להמראות ונחיתות לעזרת הנוסעים).

הבשורות הטובות של כל הפלא שתיארנו עד כה הן שהעתיד כבר כאן, ושמכוניות מעופפות לא עומדות בפקקים, ואינן נדרשות לשדה תעופה – הן מגיעות מכל נקודה לכל נקודה ויכולות להפוך בחזרה למכוניות “רגילות” לאחר שהן מגיעות ליעדן.

הבשורות הרעות הן שזה עדיין נראה רחוק מלהפוך למציאות (בשל הרגולציה, לא בגלל מגבלות טכנולוגיות) ושהמחיר עומד על 1.5 מיליון דולר ליחידה.

הכותב שי לב שימש בעבר כעורך הראשי של אתר ONE ובימים אלו עורך את מדור האזור המוטורי באתר.

רוצים לדעת ראשונים על כל כתבה במדור בריאות וכושר? היכנסו לתפריט באפליקציית ONE בסמארטפון, בחרו “התראות” וסמנו את בריאות וכושר. נתראה בכתבה הבאה!

הגיבו ראשונים לכתבה הוספת תגובה