אם הזדמן לכם בעבר לקרוא כתבות אודות שיאי גינס אשר קשורים בעולם הרכב, ודאי נתקלתם לא פעם בכתבות אודות שיא מהירות, שיא תאוצה מ-0 ל-100 או שיא גמיעת מרחק כזה או אחר. אך האם זה חייב להיות תמיד כה קונבנציונלי? מסתבר שלא.

כנראה שבעולם הוויראלי והמתוקשר של ימינו, צריך יותר ממנוע חזק או ממהנדס מכונות מוכשר כדי להיכנס לספר השיאים הפופולארי ביותר בעולם (מאז הושק נכמרו כ-150 מיליון עותקים), ומי שהבין זאת כנראה טוב מכולם הוא הסיני זנג שואנג שלקח את העניינים “לידיים שלו”.

אותו שואנג, אתלט אשר מקצועו הוא מורה לחינוך גופני, קבע שיא גינס בגרירת מכונית תוך כדי שהוא עומד על ידיו – כן קראתם נכון – גרירה של יותר מטון ללא שימוש כזה או אחר בשרירי הגב או הרגליים.

איך הדבר התבצע בפועל? שואנג קשר את הרכב האמור בעזרת רצועה אשר נכרכה סביב מותניו, עמד על ידיו, והצליח לגרור את הרכב לאורך 50 מטרים בזמן של 73 שניות בלבד.

“אתה צריך שיהיו לך שרירי ליבה חזקים, במקביל לשרירי תלת ראשי וכתפיים חזקים, כדי שתוכל לשבור שיא מסוג זה”, אמר שאונג, אשר מבצע תרגילי עמידת ידיים מדיי יום, לא פעם מול תלמידיו הנפעמים.

מדובר אגב באתלט אשר שוקל 70 ק”ג בלבד, אשר לא נראה מתאמץ במיוחד כאשר גרר רכב MG ZS במשקל של 1.3 טון במסגרת חגיגות “יום שיאי גינס”.

זו אגב לא הפעם הראשונה ששואנג קובע שיא גינס. כאשר היה בן 17 קבע שיא מהירות בהליכה על הידיים למרחק של 50 מטרים עם כדורגל בין רגליו – עם זמן של 26.09 שניות. זה אולי נראה לכם פשוט יותר מאשר השיא הקשור בגרירת הרכב, אבל מסתבר שלקח שלוש שנים עד שהשיא הזה נשבר (צפו בווידאו מטה).

אם הכתבה עשתה לכם חשק לברר למשל מהו שיא המהירות שנקבע ע”י מכונית נוסעת, נחסוך לכם את הבירור ונגלה לכם שהשיא נקבע ב-1997 ועומד על 1228 קמ”ש (זה הגיוני אחרי שמבינים שמדובר במכונית עם מנועי סילון).

זה “מעט” מהיר יותר מהמהירות בה גרר שואנג את רכב ה-SUV, שעמדה על 2.5 קמ”ש בלבד – אבל זה מי אנחנו שנמעיט בערכו של השיא המרשים של האתלט הסיני. שאפו ענק.

הכותב שי לב שימש בעבר כעורך הראשי של אתר ONE ובימים אלו עורך את מדור האזור המוטורי באתר.

רוצים לדעת ראשונים על כל כתבה במדור בריאות וכושר? היכנסו לתפריט באפליקציית ONE בסמארטפון, בחרו “התראות” וסמנו את בריאות וכושר. נתראה בכתבה הבאה! 

הגיבו ראשונים לכתבה הוספת תגובה