בין אם אתם אוהבים את זה ובין אם לא, סין אחראית בשנים האחרונות ללא מעט רכבים מרשימים ביותר. רכבי יוקרה, רכבים היברידיים, רכבים חשמליים – סין עושה הכול מהכול, ואיך שזה נראה כעת היא גם תציג מכוניות מעופפות לפני כל מדינה אחרת.

ענקית הרכב הדרום קוריאנית יונדאי, אשר נחשבת למובילת שוק ולכזו אשר אמורה לתת פייט רציני לטסלה בשוק המכוניות החשמליות, טוענת כי נראה מכוניות מעופפות עוד לפני סוף העשור, אך בהשוואה למתרחש בימים אלו בסין ההערכה הזו נראית לפתע פסימית מדיי.

מסתבר שהחברה הסינית Xpeng, אשר גייסה בחודש שעבר חצי מיליארד דולר ומעסיקה יותר מ-3500 עובדים, מתכוונת להשיק מכונית מעופפת לשוק העירוני כבר בשנים הקרובות, מה גם שהיא השלימה כבר יותר מ-15 אלף שעות תעופה ברחפנים ובאבות טיפוס של רכבים מעופפים כדי להגשים את חזונה.

בתמונות ובווידאו המצורפים לכתבה אתם יכולים לראות את האב טיפוס האחרון של Xpeng, ולמרות שטרם ניתן לו שם תהליך הייצור שלו אמור להתחיל כבר ב-2024 – ממש מעבר לפינה.

הרכב המעופף הוא למעשה רכב בגודל “רגיל” אשר עוצב כמו רכב ספורט עתידני, כשהוא מצויד בשתי זרועות עם רוטורים, כאשר הזרועות יודעות להתקפל לחלוטין אל תוך הרכב, לצורך השימוש הקרקעי השלו.

עד כאן הכול טוב ויפה, אך ממבט ראשון באב טיפוס עולות שתי שאלות: הראשונה,הינה כיצד רכב המבוסס על אנרגיה חשמלית יצליח להתמודד עם המשקל של הזרועות האמורות, שכן מדובר במשקל לא מבוטל. על פניו נראה כי למשקל זה יהיה השפעה על טווח התעופה של הרכב ועל זמן הפעולה שלו, מה שמציב שוב את אורך חיי הסוללה במרכז הפוקוס של הרכבים החשמליים באשר הם.

שאלה נוספת אשר מהווה המשך ישיר של השאלה הראשונה הינה האם יהיה שימוש בחומרים סופר-קלים בבניית הרכב המעופף, דוגמת סיבי פחמן – מה שישפיע באופן ישיר על עלות הרכב לצרכן הסופי.

יכול לנחות כמעט בכל מקום (צילום מסך)יכול לנחות כמעט בכל מקום (צילום מסך)

ואם כבר הזכרנו את טסלה בתחילת הכתבה (אי אפשר לדבר על רכבים חשמליים בלי להזכיר את טסלה), נראה כי הבשורה של חברת Xpeng יכולה לגרום ללא מעט מבוכה ליצרנית הרכבים החשמליים של אלון מאסק, שכן האחרון אמר עוד ב-2019 כי ה-Tesla Roadster תוכל לעוף, מה שכנראה לא יקרה בשלוש השנים הקרובות.

מכל מקום, וללא תלות מי תשיק את הרכב המעופף הראשון, לענף הרכבים המעופפים יש עוד לא מעט אתגרים מלבד אתגר הייצור וטיסות המבחן. בשביל לצאת לדרך עם מכוניות שעפות כרגע ללא פיקוח, יידרשו לא מעט אמצעי בטיחות וכן קביעת תקנות תחבורה חדשות בכל מדינה, מה שתמיד לוקח עוד מספר שנים בדרך לנחלה.

אז מי תהיה ראשונה, סין או ארה”ב או דווקא דרום קוריאה? ימים יגידו. אנחנו בינתיים נשב ונחכה ליום הזה שבו ענף הרכבים יוכיח שבאמת העתיד כבר כאן.

הכותב שי לב שימש בעבר כעורך הראשי של אתר ONE ובימים אלו עורך את מדור האזור המוטורי באתר.

רוצים לדעת ראשונים על כל כתבה במדור בריאות וכושר? היכנסו לתפריט באפליקציית ONE בסמארטפון, בחרו “התראות” וסמנו את בריאות וכושר. נתראה בכתבה הבאה!

הגיבו ראשונים לכתבה הוספת תגובה