מרסלו נפרד סופית מריאל מדריד. זה אפילו מרגיש מוזר לכתוב את זה. אבל אחרי 16 עונות בבירה הספרדית עם 25 תארים (כולל 5 גביעי ליגת האלופות) זה כנראה הזמן הנכון להיפרד מאחת הקבוצות הטובות בעולם.

השחקן כידוע לא זכה להארכת חוזה, למרות שקיווה להמשיך, אך 545 משחקים, 38 שערים ו-103 בישולים לזכות הבלאנקוס בתקופתו בסנטיאגו ברנבאו יגרמו לו להיזכר כאחד השחקנים הגדולים ביותר של המועדון בכל הזמנים.

אחרי שנשיא ריאל פלורנטינו פרס נפרד מהמגן, הוא עלה לבמה, התקשה לדבר ופרץ בבכי. לאחר מכן אמר: "אני רוצה להודות למועדון, לחברים שלי שהיה לי מזל לשתף איתם פעולה כל השנים האלה וגם למאמנים שהיו לי. אני מודה לריאל מדריד על ההזדמנות הזו ליהנות. אנחנו עושים את מה שאנחנו אוהבים ונהניתי כל החיים שלי לעשות היסטוריה עם הקבוצה הזו. שיחקתי בקבוצה הטובה בעולם".

ואם כבר מדברים על היסטוריה, למגן הברזילאי יש מקום של כבוד בכל הקשור לעבר שלו. גופו מעוטר במגוון קעקועים מכל הגדלים ומכל הסוגים, כאשר אחד מאותם קעקועים הנו מכונית החיפושית. כעת ייתכן ותשאלו את עצמכם מדוע כוכב כדורגל בעל הון של עשרות מיליוני דולרים מקעקע על גופו את אחת מהמכוניות העתיקות ביותר בעולם ולא מכונית ספורט/יוקרה?

התשובה לכך פשוטה. הקעקוע הזה נותן למעשה הרבה כבוד לסבו של מרסלו, אשר לקח אותו לאימוניו הראשונים בברזיל עם אותה חיפושית כשהיה עוד כדורגלן צעיר. במילים אחרות, ייתכן וללא אותה חיפושית כלל לא היינו מכירים את אחד מהמגנים השמאליים הכי צבעוניים בהיסטוריה של הכדורגל.

בווידאו של ריאל מדריד בטוויטר מלפני שלוש שנים מרסלו סיפר: “יש לי כל כך הרבה זיכרונות מהחיפושית הכתומה הזו, זו המכונית בה סבא שלי הסיע אותי לאימונים בברזיל. אותו סבא גם קנה לי את נעי הכדורגל הראשונות שלי”.

אם אתם עדיין בגילים הצעירים ייתכן ואתם אינכם מכירים את המכונית האייקונית שהחלה להיות מיוצרת ב-1938 על ידי פולקסווגן הגרמנית (היא גם למעשה המכונית הראשונה מתוצרתה של אותה חברה).

המכונית יוצרה לאחר בקשתו של אדולף היטלר ליצור מכונית שתוכל להסיע חמישה אנשים, להגיע למהירות של כ-100 קמ”ש , לצרוך לכל היותר ליטר דלק ל-15 קילומטר ובעיקר להיות נגישה מבחינת המחיר. מדובר למעשה במכונית “עממית” ולא מפתיע שתרגום המילה פלוקסווגן מגרמנית הוא “מכונית העם”.

עד שנת 2003, אז נסגר פס הייצור של המכונית, יוצרו למעלה מ-21 מיליון יחידות, כאשר בגרמניה לבדה נמכרו יותר מ-15 מיליון מתוכן. בהקשרו של מרסלו הברזילאי ניתן להזכיר כי ב-1972 הועבר מרכז הכובד של ייצור המכונית לברזיל ולמקסיקו, כאשר בברזיל לבדה יוצרו כמעט 3.5 מיליון יחידות.

למרות שקשה מאוד לכתוב אודות החיפושית עקב הקשרה להיטלר ועקב העובדה שבפס הייצור שלה הוחזקו עובדים יהודים בכפייה, מדובר באחת מאבני הדרך בהיסטוריה של תעשיית הרכב העולמית, אשר היתה גם מאוד פופולרית על הכבישים בישראל.

לפני כשני עשורים החיפושית חזרה בעיצוב חדש ומודרני, אך כיום החיפושית המקורית נחשבת בעיקר כרכב אספנות אשר אף זוכה לתוספות ושינויים כאלו אחרים מצד האספנים. מכל מקום, גם אם היא תרד מהכביש היא לעולם לא תרד מזרועו של מרסלו.

הכותב שי לב שימש בעבר כעורך הראשי של אתר ONE ובימים אלו עורך את מדור האזור המוטורי באתר.

רוצים לדעת ראשונים על כל כתבה במדור בריאות וכושר? היכנסו לתפריט באפליקציית ONE בסמארטפון, בחרו “התראות” וסמנו את בריאות וכושר. נתראה בכתבה הבאה!

הגיבו ראשונים לכתבה הוספת תגובה