רגע לפני שתפתח את העונה הבאה בליגה הלאומית, הפועל תל אביב נפרדה הערב (שבת) מליגת העל, ועשתה זאת עם ניצחון 0:1 על הפועל חדרה באצטדיון בנתניה במסגרת המחזור האחרון של הפלייאוף התחתון.

טועמה מבקש ממנהלי המועדון למנות מאמן מהר

מאמן האדומים, סלים טועמה אמר בסיום: “זו תחושה לא קלה לעמוד מול הקהל הזה בסיטואציה הזו. הקהל הזה מתחילת השנה עודד אותנו בצורה מדהימה, אין מה להגיד עליהם, גם היום האוהדים הגיעו למרות שירדנו ליגה. זה הפועל ת”א, תמיד הקהל איתנו וחבל שבסוף ככה הסתיימה העונה, אנחנו צריכים להסתכל קדימה ולהמשיך הלאה. בהתחלה מצב הקבוצה היה נראה טוב, עד ינואר, אז התחילה קריסה מקצועית. כל הקבוצות בליגה התחזקו ורק אנחנו נחלשנו, הגיע מאמן שבא ועשרה משחקים לא ניצח, והחליפו למאמן שגם הוא לא ניצח עשרה משחקים, בסוף זו התוצאה”.

“אף אחד לא האמין שנרד ליגה אבל למרות הכל, בשני המשחקים האחרונים של העונה זה היה תלוי בנו ואנחנו קרסנו. האוהדים עשו תצוגה מדהימה ואולי זה בא לרעתנו, יש שחקנים שיכולים להתמודד במצבי לחץ ויש שחקנים שלא. בשבוע שעבר היו הרבה שחקנים שלא הצליחו להתמודד עם הלחץ ובסוף זה מה שקרה. הניצחון היום לא משמעותי ולא מעניין. הדבר החיובי היחיד שאני יכול לקחת מהעונה הזאת זה רק הקהל, שבא בכל ההפסדים שהקבוצה עברה. אני עצמי בתור אוהד, בכל פעם שרואה אותם מגיעים מחדש, יודע שצריך להגיד להם תודה – אני מוריד בפניהם את הכובע. אני מתנצל בשמי ובשם השחקנים ובשם כל מי שנמצא במועדון על הסיומת הלא טובה של העונה הזו”, הוסיף המאמן.

סלים טועמה (רועי כפיר)סלים טועמה (רועי כפיר)

“אני רוצה להעביר מסר למי שמנהלים את המועדון. אני לא יודע אם יבואו בעלים חדשים או לא אבל מי שנמצא כרגע, אני מבקש באופן אישי – תמנו בבקשה מאמן. היו צריכים למנות מאמן כבר אתמול ולא מחר. הליגה הלאומית היא ליגה לא קלה, צריך להביא את השחקנים המתאימים לליגה הזאת כדי שיוכלו להעלות אותנו בחזרה כמה שיותר מהר ואני חושב שכדאי לעשות זאת כמה שיותר מהר לא משנה מי הבעלים. גם אם יש משא ומתן, שיגיעו להסכמות ביניהם איזה מאמן הם רוצים, כדי שיוכל להתחיל לבנות את הקבוצה לעונה הבאה. לגבי האוהדים, הדבר היחיד שאני יכול לומר זה שאני אוהב אותם והפועל תל אביב זה בטוב וברע. אנחנו נחזור יותר חזקים”, סיכם טועמה.

אור ישראלוב הוסיף: “זה מצב לא פשוט עבור המועדון, עבורנו השחקנים, עבור האוהדים ועבור כולם. אנחנו רוצים להגיע שאנחנו מצטערים כלפי הקהל והמועדון, הלכנו לאוהדים כי אנחנו חייבים להם, מעודדים אותנו בכל משחק, גם בכישלונות, זה לא מובן מאליו. אף אחד מאיתנו לא האמין שזה ייגמר בירידה. זה מה שקרה, אין מה לעשות, צריך להתרומם ולחזור לליגת העל כי זה המקום של הפועל תל אביב. אני לא מחפש אשמים, זה לא הזמן ולא המקום, זה לא אחריותי. מי שצריך למצוא אשמים ימצא. אנחנו ממשיכים עם הראש קדימה אל העונה הבאה. ברור שאני רוצה, כמו כולם להיות בליגת העל, אבל זה המצב של המועדון ואני אעשה הכל בשביל המועדון”.

אוהדי הפועל תל אביב המעטים שהגיעו (רועי כפיר)אוהדי הפועל תל אביב המעטים שהגיעו (רועי כפיר)

גם מאמן הפועל חדרה, חיים סילבס דיבר בסיום ההתמודדות: “היינו קצת יותר נאיביים מהפועל תל אביב וזה ההבדל בתוצאה הערב. באתי לחדרה כדי קודם כל לשים את האונייה בחוף מבטחים ואז לעשות קפיצת מדרגה קדימה למועדון. יש לנו תוכנית, אנחנו צריכים לפגוע נכון בשחקנים, יש פה בסיס נהדר כדי לעשות את הקפיצה קדימה  – גם הנהלה טובה, גם מתקן אימונים חדש”.

“בשנתיים האחרונות התמודדתי על הירידה עד הסוף אבל זה כי נכנסתי למשימה הזו מרצון בינואר, ידעתי שזו המשימה. בשאר השנים שאימנתי קבוצות לא הגעתי אפילו לסיטואציה הזו של מאבקים כנגד הירידה עד הסוף. אני לא רוצה להיות מאמן שתמיד מציל משהו, אלא כזה שלוקח קבוצות מדרגה קדימה. כדי לעשות זאת בעונה הבאה נצטרך לדייק ולפגוע ברכש. אני חושב שהפועל חדרה היום היא לא חדרה של כמה שנים אחורה ששחקנים לא מעדיפים לבוא אליה, אלא להפך, היא חממה טובה לשחקנים ישראלים, ומדמון הוא הדוגמה לכך”, הוסיף סילבס.

חיים סילבס (רועי כפיר)חיים סילבס (רועי כפיר)

על אלעד מדמון, אמר המאמן: “כולם יגידו שהוא לא יכול להיות משמעותי במכבי תל אביב כמו שהוא בחדרה אבל אני מאמין בו, הוא עשה קפיצת מדרגה אחת קדימה בעונה הזו והוא יעשה עוד קפיצת מדרגה בעונה הבאה. יש המון כישרון במכבי תל אביב, אבל ההבדל בינו לבין שחקנים אחרים עם כישרון, זה זה שיש לו אופי מאוד קשוח, הוא אמיתי כל הזמן, הוא מאמין כל הזמן שבכדור הבא הוא יעש פעולה שתכריע, הוא מאמין בעצמו ללא הפסקה, אין משהו שיוריד לו את הביטחון. במכבי הוא יצטרך הרבה קשיחות ואופי ואני מאמין בו. אני מקווה שהדברים יתפתחו כמו שכולנו רוצים עבורו”.

אלעד מדמון בעצמו אמר: “רציתי לעזוב את הפועל חדרה בטעם טוב, לתת קצת טוב לקהל שבא לראות אותי במשחק האחרון שלי, אבל זה נגמר ללא שער, אין מה לעשות. העידוד? תמיד כיף לראות שהילדים בקהל צועקים את את השם שלי ומעודדים אותי, זה מחמם לי את הלב במהלך כל העונה, זו הרגשה מדהימה. האמת היא שרק עכשיו נופל לי האסימון שאני עוזב. קשה לעזוב את המועדון הזה כי אני מאוד מחובר אליו”.

אלעד מדמון נפרד מאוהדי הפועל חדרה בפעם האחרונה (רועי כפיר)אלעד מדמון נפרד מאוהדי הפועל חדרה בפעם האחרונה (רועי כפיר)

“מחכה לי אתגר חדש ומאוד קשה, מכבי תל אביב זה מקום בו אני צריך להוכיח את עצמי בכל דקה וכל שנייה. אני מקווה לבוא רגוע ומרוכז כמו שאני יודע ולתת את מה שאני יכול. העונה הזו? גם לי זה בא בבום, לתת עונה כזו עם המשכיות ומספרים אדירים. אחרי המשחק הראשון בו פרצתי, ישבתי עם עצמי ואמרתי לעצמי שהשמיים הם הגבול ושאני רק צריך להיות עם ביטחון ולעשות את הדברים שאני יודע לעשות, ושזה ימשיך ככה. עם הקבוצה שלצידי, שבה כולם מלוכדים ומפרגנים אחד לשני, לא פלא שהצלחתי”, הוסיף החלוץ שרשם את משחקו האחרון במדי חדרה.

לא עוצר: רונאלדו בישל שער אדיר ושבר שיא
הגיבו ראשונים לכתבה הוספת תגובה