נבחרת ישראל פתחה ברגל ימין את מסע ההכנה שלה לקראת היורובאסקט, כשגברה 86:95 על אוניברסיטת אובורן, אך הסיפור הגדול של ההתמודדות היה דני אבדיה, שחזר ללבוש את המדים הלאומיים וכיכב עם 25 נקודות בדרך לניצחון.

הרבה אוהדים הגיעו לצפות במשחק החזרה של דני אבדיה למדים הלאומיים והוא החזיר להם כבר עם הזריקה הראשונה שלו במשחק, כשתפר שלשה שהקפיצה את הקהל. החבורה הצעירה מהאוניברסיטה לא הגיעה על מנת לשמש כתפאורה ונהנתה ממספר התקפות מעבר מוצלחות, אך שלשה של נמרוד לוי קבעה 20:20 בתום עשר הדקות הראשונות. ים מדר (14 נקודות במחצית) ואבדיה (11 נקודות במחצית) הראו שהם נהנים לשחק ביחד, כשהחליפו ביניהם אסיסטים, והובילו את הנבחרת ליתרון 41:43 קטן לפני ההפסקה.

אבדיה חזר בסערה למחצית השנייה ועם 14 נקודות ברבע השלישי, שכללו שלשות ודאנקים מרשימים, הוא הוביל את החבורה בכחול לבן ליתרון דו ספרתי 58:68 לפני הרבע המכריע. הנבחרת לא פתחה טוב את עשר הדקות האחרונות והאורחת יצאה לריצת 0:9, אך ג’ייק כהן היה האיש של גודס והחזיר את היתרון לשבע נקודות. אבדה ביצע עבירה חמישית ויצא אחרי משחק גדול, אך מדר היה שם על מנת לכפות ועם 24 נקודות בסך הכל בהתמודדות ו-10 ברבע האחרון הוביל את החבורה של גיא גודס לניצחון.

דני אבדיה וים מדר (איציק בלניצקי)דני אבדיה וים מדר (איציק בלניצקי)

אומנם ישראל לא תפגוש נבחרות שמשחקות כמו אובורן ביורובאסקט ובמוקדמות המונדובאסקט, אך מבחינה מורלית הניצחון מול הקהל הביתי היה חשוב לחניכים של גודס. במסגרת מסע ההכנה החבורה בכחול-לבן תפגוש גם את נבחרות גאורגיה ורומניה.

נדני אבדיה מטביע (איציק בלניצקי)נדני אבדיה מטביע (איציק בלניצקי)

קלעו לנבחרת ישראל: דני אבדיה 25 נקודות (7 ריבאונדים, 6 אסיסטים), ים מדר 24 (7 ריבאונדים, 7 אסיסטים), ג’ייק כהן 17, רומן סורקין 14, נמרוד לוי 6, תומר גינת 4 (8 ריבאונדים), יפתח זיו ועידן זלמנסון 2 כ”א וגיא פניני קלע נקודה.

רבע ראשון: 20:20 

חמישיית נבחרת ישראל: ים מדר, יפתח זיו, דני אבדיה, תומר גינת ועידן זלמנסון.

חמישיית מכללת אובורן: וונדל גרין ג’וניור, זאפ ג’אספר, יוהן טראורה, אלן פלניגן ודיילן קרדוול.

גיא גודס (איציק בלניצקי)גיא גודס (איציק בלניצקי)

דני אבדיה פתח את המשחק מצוין ותפר שלשה שהעלתה את ישראל ל-0:3. אחרי מספר החטאות של החבורה של גיא גודס, יוהאן טראורה סחט עבירה ודייק פעמיים מהקו, אך ים מדר השיב עם שלשה משלו. משחק מסירות מרשים של הנבחרת סידר למדר עוד מצב פנוי והוא לא התבלבל בדרך ל-6:10 כחול-לבן. מעט יותר משלוש דקות לסיום הרבע ג’ייק כהן דייק פעם אחת מהקו וקבע 10:13, אך קייטי ג’ונסון קלע שלשה מנגד בדרך ל-13:13. נמרוד לוי קלע גם הוא מחוץ לקשת בדרך ל-20:20 בתום הרבע.

ים מדר (איציק בלניצקי)ים מדר (איציק בלניצקי)
דני אבדיה (איציק בלניצקי)דני אבדיה (איציק בלניצקי)

רבע שני: 41:43 לנבחרת ישראל

דיילן קרדוול היה הראשון לקלוע ברבע השני, כשסיפק דאנק אדיר שהעלה את קבוצתו מהאוניברסיטה ליתרון. אבדיה מצא את רומן סורקין, שהעלה את מאזנו לארבע נקודות וצימק ל-24:22. ים מדר המשיך להרשים וקלע אחרי אסיסט של אבדיה, אך זאפ ג’אספר העלה את אובורן ל-24:29. דני אבדיה סיפק אסיסט ענק לים מדר עם מסירה אחורנית ומיד לאחר מכן מדר החזיר לו אסיסט בדרך ל-31:32 כחול-לבן. וונדל גרין ג’וניור תפר שלשה, אך מדר החזיר עם שלשה משלו ואף סחט עבירה בזריקה בדרך ל-36:37. גיא פניני דייק פעם אחת מהקו והשווה ל-41:41. ג’ייק כהן דייק פעמיים מהקו ואבדיה כמעט הגדדיל את היתרון לפני המחצית, אך החטיא שלשה פנויה בסוף המחצית.

דני אבדיה (איציק בלניצקי)דני אבדיה (איציק בלניצקי)
יפתח זיו (איציק בלניצקי)יפתח זיו (איציק בלניצקי)
גיא פניני (איציק בלניצקי)גיא פניני (איציק בלניצקי)

רבע שלישי: 58:68 לנבחרת ישראל

כריס מור קלע את הנקודות הראשונות במחצית השנייה, אך אבדיה סחט עבירה במהלך זריקה לשלוש ודייק שלוש פעמים מהקו בדרך ל-43:46. החבורה מהאוניברסיטה חזרה ליתרון, אבל עידן זלמנסון דייק פעמיים מהקו וקבע 47:48. אבדיה סיפק דאנק שהקפיץ את האולם והעלה את הנבחרת ל-47:51 ומייד לאחר מכן תפר שלשה בדרך ל-20 נקודות בהתמודדות. סורקין ואבדיה קלעו והעלו את הנבחרת ליתרון דו ספרתי 49:59. ג’וניור הוריד את ההפרש לשבע נקודות, אך לוי החזיר בשלשה וקבע 58:68 בתום הרבע.

עידן זלמנסון (איציק בלניצקי)עידן זלמנסון (איציק בלניצקי)
תומר גינת (איציק בלניצקי)תומר גינת (איציק בלניצקי)
דני אבדיה וים מדר (איציק בלניצקי)דני אבדיה וים מדר (איציק בלניצקי)

רבע רביעי: 86:95 לנבחרת ישראל

הקבוצה מהאוניברסיטה פתחה טוב את הרבע האחרון ויצאה לריצת 0:9, כשרק כמעט שלוש דקות לתוך הרבע ג’ייק כהן דייק פעמיים מהקו וקלע את הנקודות הראשונות של ישראל בעשר הדקות האחרונות. כהן קלע עוד ארבע נקודות והעלה את הנבחרת ל-67:74. אבדיה חסם את גרין ומדר מסר אסיסט גדול לכהן, שהעלה את ישראל ל-69:76. סורקין דייק פעמיים מהקו וקבע 73:82. דני אבדיה ביצע עבירה חמישית ויצא מהמשחק אחרי שקלע 25 נקודות, מסר שישה אסיסטים וקלט שבעה ריבאונדים. מדר העלה את ישראל ל-79:86. סורקין קלע שני דאנקים גדולים בדרך ל-83:92. מדר קלע עוד שלשה והנבחרת ניצחה 86:95 בתום קרב עיקש.

רומן סורקין מטביע (איציק בלניצקי)רומן סורקין מטביע (איציק בלניצקי)
דני אבדיה (איציק בלניצקי)דני אבדיה (איציק בלניצקי)
שחקני נבחרת ישראל חוגגים (איציק בלניצקי)שחקני נבחרת ישראל חוגגים (איציק בלניצקי)
הגיבו ראשונים לכתבה הוספת תגובה