אחרי דרמה לא קטנה, חוק איסור אלימות בספורט עבר היום (חמישי) בקריאה שנייה ושלישית במליאת הכנסת וייכנס לספר החוקים בישראל. בזכות החוק נבנתה התשתית לקביעת עונשים פליליים רגילים על העבירות. 

מטרתו של החוק היא לבצע אכיפה וענישה ממוקדת כנגד אוהדים מתפרעים ואלימים בזמן אמת. החוק ימקד את רשויות בחוק בעונשים נקודתיים כלפי מתפרעים במקום בעונשים קולקטיביים, ויצמצם את התהליכים הארוכים בבתי המשפט.

החוק שיאפשר לשוטרים לתת קנסות מנהלתיים ולהרחיק מהמגרשים בלי הצורך להביא בפני בית משפט. בכנסת כבר עובדים על התקנות וינסו להביא אותן כמה שיותר מהר בכנסת הנוכחית. לא אמורה להיות מניעה לעשות את זה גם בתקופת בחירות.

חילי טרופר (עמרי שטיין)חילי טרופר (עמרי שטיין)

שר התרבות והספורט, חילי טרופר, אמר: ״התחייבנו לקדם צעדים משמעותיים במאבק באלימות בספורט והיום אנו עושים צעד חשוב בעמידה במחויבות זו. לא עוד הצהרות כלליות, אלא מעשים וכלים פרקטיים בדרך להחזרת הביטחון של אוהדי הספורט בישראל. כאוהד ומעריץ מושבע של ספורט, אין שמח ממני על העברת החוק שאני מאמין כי יצמצם משמעותית את האלימות במגרשים ובאצטדיונים ויאפשר לאוהדים להגיע בבטחה עם בני משפחתם.

במהלך החודשים האחרונים בהם אנו מקדמים את החוק, אוהדים רבים פנו אלינו והסבירו עד כמה חשוב להיאבק באלימות של האוהדים המתפרעים. החוק הזה הוא למענם של מאות אלפי האוהדים המסורים וההוגנים. נמשיך לעבוד מול המשטרה כך שהשוטרים ינהגו גם הם בצורה מדויקת וראויה, ונמשיך בשורת צעדים כדי לצמצם את תופעות האלימות בספורט. אני מבקש להודות לשר המשפטים גדעון סער ולשר לביטחון פנים עמר בר לב על ההירתמות להעברתו וקידומו של החוק. תודה לאנשי משרד הספורט ולכל השותפים״.

הגיבו ראשונים לכתבה הוספת תגובה