אחרי שפרסם את הסגל שלו למשחקים מול אוסטריה בחוץ (12.11) ונגד איי פארו בבית (15.11), שינעלו את קמפיין מוקדמות מונדיאל 2022, המאמן הלאומי, וילי רוטנשטיינר, דיבר היום (שישי) במסיבת עיתונאים, אשר הועברה בשידור חי באתר ONE.

רוטנשטיינר הסביר את הזימונים שלו והתייחס לשאר הנושאים החמים שעל הפרק, כמו אי זימונו של עומר אצילי לקראת שני המשחקים שעשויים להיות האחרונים שלו בתפקיד מאמן הנבחרת. ישראל נמצאת במקום השלישי בבית 6 אחרי שמונה משחקים, ארבע נקודות מתחת לסקוטלנד, כך שהסיכוי להגיע למקום השני קטן מאוד כשנותרו שש נקודות בלבד בקופה.

רוטנשטיינר: ההפסד לסקוטלנד, כמו סכין בלב

“אני חושב ששני המשחקים מול אוסטריה ואיי פארו יהיו אתגר ענק. יש סיכוי קטן למקום שני ועבורי הכי חשוב שנראה לכולם איך אנחנו מסיימים את הקמפיין. אני רוצה לראות אופי של קבוצה מנצחת ושכולם עושים הכל בשני המשחקים האלו”, פתח רוטנשטיינר כהרגלו בהצהרה אישית. “הטבלה חשובה אבל היא לא חזות הכל. עבורי הכי חשוב הוא התהליך, התדמית של הנבחרת ואת זה אנחנו יכולים להיראות במשחקים האלה. הרעב שלנו חייב להתעלות על הרעב של היריבות. אני רוצה לראות נבחרת רעבה שחייבת את שש הנקודות ההכרחיות האלו”.

עוד הוסיף האוסטרי לפני שעבר לענות על השאלות: “מטרה נוספת שכבר מתחילה להתממש היא שלא יראו את ישראל כנבחרת קטנה. ההערכה של דנמרק, סקוטלנד ואוסטריה אחרי הניצחון בסמי עופר על האוסטרים שונה לחלוטין. ישראל נבחרת איכותית, מאוחדת, אמיצה והיא מראה זאת בשפת הגוף שלה”.

וילי רוטנשטיינר (איציק בלניצקי)וילי רוטנשטיינר (איציק בלניצקי)

המוטיבציה של אוסטריה לנקום על התבוסה בסמי עופר: “אני יודע בוודאות שזה בראש שלהם. המצב שם לא פשוט למאמן, הם קיבלו נגדנו חמישה שערים ואני חושב שהם יבואו בכוח מלא, אבל זה האתגר שלנו. בדנמרק החזקנו יפה מול אצטדיון מלא 30 דקות ובסקוטלנד 60 דקות, אז אולי באוסטריה נעשה עוד צעד קדימה למרות שהאצטדיון לא יהיה מלא”. 

המשך דרכו: “אני לא שומע דיבורים על עתידי. האסטרטגיה שלנו נהדרת, אנחנו מתמקדים במשחקים, נספור את הנקודות בסוף הקמפיין ואחר כך ננתח את המצב שלנו בכל ההיבטים. אחרי זה אני אתן את הצד שלי וההתאחדות את שלה ובסוף נמצא פתרון טוב בדרך המקצועית. סיכמתי עם יו”ר ההתאחדות שלא נדבר על הרצונות שלנו במהלך הקמפיין, נתמקד במה שאפשר לעשות ואז יהיה זמן לדבר ואגיד בבהירות מה אני רוצה לעשות. גם אם יגיעו הצעות לא אדבר על כך כי אז לא אהיה מפוקס”.

מדוע לא זימן את מלך שערי ליגת העל, אלון תורג’מן: “אני מעריך את ההופעות שלו ואת מה שהוא עושה בהפועל חיפה. הוא פה ברשימת ההמתנה ואם משהו יקרה למישהו הוא יהיה בפנים. עבורי עבדה, דאבור, זהבי ו-וייסמן הם החלוצים שלנו. זה לא נגדו זה בעד הארבעה האלה. אני יכול להגיד שהמנהל המקצועי של ויאדוליד דיבר איתי וביקש שלא אזמן את שון כדי שהוא יהיה איתם במשחקי הליגה השנייה בספרד ועניתי לו באופן ברור שהאחריות שלי היא עבור המדינה ואני לא יכול לדון בכך. זה קשה לשון ולמועדון אבל זו לא בעיה שלנו שהמשחקים בליגה השנייה שם חופפים. בכך, אני רוצה להדגיש את החשיבות של המשחקים האלה והמחויבות שלנו. שוב, אני מעריך את מה שאלון עושה בהפועל חיפה אבל זה המצב”.

אלון תורג'מן חוגג (איציק בלניצקי)אלון תורג'מן חוגג (איציק בלניצקי)

אי זימונו של אצילי והדקות המועטות שקיבל עבדה בחלון הקודם: “זה לא נגד אצילי או עבדה. אנחנו מנסים למצוא את הפתרון הטוב ביותר. עבדה נכנס והיה טוב מול איי פארו, אבל גם זהבי ודאבור שפתחו היו מצוינים. אנחנו צריכים להתרגל לכך שיש הרבה שחקנים טובים ואין מקום לכולם. לגבי אצילי, עבורי הוא חלוץ, הוא סקורר שיודע להבקיע שערים, זה התפקיד שלו וארבע העמדות האלו בסגל תפוסות כרגע”.

עומר אצילי (עמרי שטיין)עומר אצילי (עמרי שטיין)

הזימונים של עומרי גאנדלמן וסוף פודגוראנו: “ההתאמה לבוגרת היא קשה אבל אני יכול להגיד שההופעות של עומרי במכבי נתניה וההתלהבות שלו השפיעה עליי, כי כשאתה רואה מוטיבציה כזו אתה מעריך את זה וגם את ההופעות שלו בנבחרת הצעירה השפיעו. ואני חושב שזה התהליך, אתה משחק טוב בצעירה, מגיע צ’אנס ואתה צריך לקחת אותו. אני חושב על העתיד והשחקנים הצעירים צריכים לקחת הזדמנות. לגבי סוף, זה לא קל להיות לבד באיטליה ויש הרבה קשיים שהוא מתמודד איתם בצורה מעולה ומשחק בסרייה א’. אני רוצה לכבד אותו על כך, אבל זה לא שהוא לא יבוא ויעניקו לו את החולצה בהרכב כי הוא משחק באיטליה. השניים האלו יחד עם דורון ליידנר צריכים לבחון את עצמם עם הסגל הבוגר. הם הוכיחו את עצמם בנבחרת הצעירה ובליגת העל וזה הדבר הנכון עבור שחקנים צעירים. יחד עם זאת, אני מבטיח ששיתוף הפעולה עם אלון חזן הוא ברמה הגבוהה ביותר”. 

הגיבו ראשונים לכתבה הוספת תגובה