עידן חדש יוצא לדרך במכבי תל אביב לאחר שהיום (שני) אלופת המדינה הכריזה על כך שז’רקו לאזטיץ’ הוא המאמן החדש שלה. הסרבי בן ה-42, כמו רוב המאמנים שמגיעים לכאן, פחות מוכר לאוהד הממוצע, אך בשביל זה שוחחנו עם המנהל המקצועי של קבוצתו הקודמת, באצ’קה טופולה.

המנהל המקצועי, איבן קאפצ’ייה, הגיע לבאצ’קה טופולה אחרי שצבר ניסיון במועדונים שונים כמו היידוק ספליט, דינמו זגרב, לגיה ורשה וברנטפורד. את לאזטיץ’ פגש לראשונה לפני שנתיים: “הצטרפתי לבאצ’קה טופולה לפני שנתיים. הייתי יועץ מקצועי, אבל כעת אני המנהל המקצועי ועבדתי עם לאזטיץ’ כמובן. הוא מאמן צעיר, אנרגטי ומלא בתשוקה. הוא רוצה לשחק כדורגל מודרני מאוד, לחץ גבוה, בנייה מאחור, הוא אוהב משחק באינטנסיביות גבוהה”.

עוד אמר קאפצ’ייה על המאמן החדש של מכבי ת"א: "הוא מחפש שחקנים שמתאימים לסגנון הזה. הוא הצליח מאוד בשנתיים שלו כאן להביא שחקנים ולטפח אותם לשלב הבא. יש לו חיבור טוב מאוד עם שחקנים, הוא מנסה להגיע לכולם ברמה האישית ולדאוג להם. הוא מנהיג, יש לו הרבה כריזמה, באותה מידה הוא גם לא קשוח מדי, אבל הוא מעביר את התשוקה שלו לשחקנים כדי שיעשו הכל עבורו אחרת הם “מתים”. הוא מאמן שגורם לשחקנים להגיע לשיאם, לא מעט שחקנים שיחקו את הכדורגל הטוב בחייהם תחתיו, הגיעו להישגים היסטוריים עבור המועדון בליגה וחזרו לשחק כדורגל אירופי בשלב הבתים”.

ז'רקו לאזטיץ' (רויטרס)ז'רקו לאזטיץ' (רויטרס)

בנוגע למערכים וסגנון המשחק שלו אמר: “הוא סתגלתן, הוא הוכיח את זה בשנתיים האחרונות, הוא יודע להתאים מערך לשחקנים שיש לו בסגל. בעונה שעברה שיחקנו 3-5-2, באירופה עמדנו ב-5-4-1 בבלוק נמוך, בסוף העונה שיחקנו 4-4-2, את העונה החדשה בנינו סביב סגל שישחק ב-4-3-3. אני חושב שאחד המאפיינים הכי טובים שלו זו היכולת שלו לגלות גמישות טקטית. הוא מתאים את עצמו לסיטואציות ולשחקנים שיש לו. ככה הוא הוביל את השחקנים למקום השני בטבלה – מנהיגות, נחישות, היכולת להתאים את הקבוצה לכל מצב והיכולת לגרום לשחקנים להיות בשיאים תחתיו”. 

על היכולות שלו לפתח שחקנים מוכשרים וצעירים הוסיף: “הוא מקדם שחקנים צעירים. כאן זוהי מטרת המועדון, להביא שחקנים צעירים ולטפח אותם, אבל היה לו בזה חלק משמעותי. גם כשעבד כמאמן נוער בפרטיזן בלגרד הוא חווה את זה לצד הלחץ שיש במועדון גדול. הוא עובד קשה, הוא נותן אמון בכל שחקן ויודע לתמוך. הוא מאמן נפלא עבור שחקנים צעירים, שרוצים מאוד לשחק תחתיו”. 

ז'רקו לאזטיץ' (צילום מסך)ז'רקו לאזטיץ' (צילום מסך)

אז איך יתמודד עם הלחץ שיש במכבי ת”א? “אני מכיר את מכבי ת”א וביקרתי במשרדים שלה לפני כמה שנים בהזמנתו של ברק יצחקי, אני מודע לאיכויות של המועדון, לגודל של הארגון הזה ומהו עבור אנשים. ז’רקו בעל אישיות חזקה מאוד, הוא פורח תחת לחץ ואני חושב שהוא יעזור למכבי ת”א להצליח. האם הוא יביא שחקנים שלנו? אני לא יודע, אני לא מכיר את הפילוסופיה של מכבי בנוגע לרכש, אבל אין ספק שהוא יידע מי הוא צריך להביא כדי לשפר את הסגל”. 

“יש שחקנים מצוינים אצלנו וגם בליגה הסרבית. עוקבים אחרי הקבוצה שלנו ושחקנים שלנו מבוקשים בקבוצות גדולות”, הוא המשיך. “אני יודע את זה מהשיחות שלי עם אנשי מכבי ת”א לאחרונה והם מודעים לעבודה שנעשית אצלנו. הם שיחקו באצטדיון שלנו באירופה וזה הוסיף לחיבור בין המועדונים, לצד העובדה שגם מלאדן קרסטאיץ’ עבד אצלנו ואז במכבי ת”א”. 

לסיכום אמר: ”המאמן החליט לעזוב אותנו וזה קרה ברוח טובה. אנחנו יודעים שמכבי זה מועדון גדול. יש להם כוח, אוהדים, יש לחץ, יש ציפיות, אני חושב שז’רקו הרגיש שזוהי הזדמנות טובה עבורו להתפתח עוד י ותר כדי למצות את השאיפות שלו כמאמן. אני מבין אותו מאחל לו בהצלחה במכבי ת”א”, סיכם קאפצ’ייה.

ערן זהבי מתאמן (מתוך אינסטגרם)
הגיבו ראשונים לכתבה הוספת תגובה