אמנם מכבי תל אביב זכתה אתמול (שני) באליפות המדינה בכדורסל בתום 1:2 בגמר על הפועל תל אביב, אבל לאורך הרבה שלבים של הערב הכדורסל הפך לשולי. שוב אלימות של שוטרים, שוב אבוקות של אוהדי הפועל ת”א שאף נזרקו ליציע של הצהובים, שוב אבוקות של אוהדי מכבי ת”א, שוב זריקת חפצים של קהל האלופה על ספסל סגנית האלופה והמון דחיות, עצירות ופשוט בלגן.

הכאוס הגדול התחיל מחוץ לאולם, באזור השעה 19:00. אוהדי הפועל סיימו את הצעדה המסורתית והגיעו. עם סיומה החלה שירה של “לא נכנסים בלי התופים”, זאת בעקבות החלטת המשטרה מוקדם יותר בצהריים שלא להרשות לאוהדי סגנית האלופה ציוד עידוד.

האוהדים החליטו שלא להיכנס ונשארו לשיר בחוץ, כשחלק אף התיישבו בכיכר שיש מחוץ לשערים 4-5 בהיכל מנורה. מאותו רגע המשטרה איבדה סדר באירוע והחל בלגן, כשפרשים נכנסו, אוהדים נדחפו בכוח, ילדים הוזזו על ידי סוסים וצופים נמשכו בחולצות על ידי המשטרה.

פרשים בין אוהדי הפועל תל אביב (שחר גרוס)פרשים בין אוהדי הפועל תל אביב (שחר גרוס)

אבא אחד שרצה להישאר בעילום שם מסר: “באתי עם הילד שלי, היינו באזור הכיכר כדי להרגיש את תחושת הקהל ולשיר, פתאום התמונה הבאה שאני זוכר זה פרשים בטירוף והילד שלי על הרצפה. לא נכנסו למשחק, יש גבול”. אור מסר: “סתם דחפו, באמת סתם. המשטרה באה והחליטה שהיא מסלימה כי משעמם לה. הרי מה אכפת לכולם שנתיישב בכיכר ונהיה על הכביש? הרחוב חסום ככה או ככה, זה על האולם”.

אבל לא רק שם, גם בתוך המגרש היה שימוש בידיים בצורה אגרסיבית מידי ללא סיבה. עוד אוהד אמרה: “משטרת ישראל שרפה לי את הכרטיס והעיפה אותי בכוח מהמשחק. חייל בודד ששילם חצי משכורת רק כי רציתי לראות משחק ספורט”. מיכאל כתב: “חבורה של שוטרים פוצצו אותנו במכות כי ישבנו ביציע של מכבי ת”א. הם החרימו לנו טלפונים וסירבו להזדהות”.

אוהדי הפועל תל אביב והמשטרה (שחר גרוס)אוהדי הפועל תל אביב והמשטרה (שחר גרוס)

שחר אמר: “באתי מעזה, אני חודשיים במילואים בנגלה שלישית, נכנס לעזה יוצא מעזה, וזה מה שאני צריך לקבל? כשאני בא לאירוע ספורט? פרשים שבאים, עושים מה שבא להם? לא כולם קיללו אותם. קצת קיללו אז העיפו מאות אוהדים עם פרשים, אנשים נפלו לרצפה, שריטות, דימומים, על מה? על זה שכמה אוהדים צעקו להם? שיעצרו את האוהד הספציפי”.

מפקד מרחב איילון תת ניצב חיים בובליל, אמר אמש בתגובה לאירועים: “בזמן ההגעה למשחק, כרגיל כמו שאנחנו עושים בכל משחק, ליווינו את התהלוכה ובשלב מסוים אוהדי הפועל תל אביב החליטו שהם לא נכנסים למשחק והתיישבו מול השערים באופן כזה שאוהדים שכן רצו להיכנס לא היו יכולים. במקביל אירעו מספר תקיפות של אוהדי מכבי תל אביב שרצו להיכנס, ומצאו את עצמם בתוך אוהדי הפועל ומותקפים על ידם. בנוסף, לצד אמירות גזעניות של 'משטרה שואה', 'נאצים', ועוד קריאות קיצוניות, יריקות ותקיפות, בשלב מסוים התקבלה החלטה לפזר את האוהדים כדי לאפשר לאוהדים האחרים להיכנס למגרש”. צפו במקבץ הדברים שקרו מחוץ למנורה בסרטון:

פרשים דוחפים את אוהדי הפועל ת"א
הגיבו ראשונים לכתבה הוספת תגובה