הדחות משני תארים בקצת יותר משבועיים עשו את שלהן: לאחר למעלה משלוש שנים על הקווים של הפועל תל אביב, היום (שני) החליטו ראשי האדומים על סיום דרכו של המאמן דני פרנקו במועדון, כך הודיעה הקבוצה. עוד הודיעה הפועל ת”א כי מי שישמש כמחליפו של פרנקו עד הודעה חדשה הוא עוזר המאמן, ברק לדר.

זה התחיל מכך שהפועל הודחה ברבע גמר היורוקאפ נגד בשיקטאש, זאת אחרי שהקבוצה הובילה בהפרש מבטיח מאוד במחצית. לאחר מכן הגיע ההפסד להפועל חיפה, כאשר הבלגן בסיום עם הלינץ’ של מספר אוהדי הפועל ת”א מעט השכיח את הדברים. רמי כהן יו”ר המועדון ועופר ינאי הבעלים נפגשו מוקדם יותר היום והודיעו למאמן על סיום תפקידו.  

פרנקו לא חיכה להודעה הרשמית של הפועל ת”א על פיטוריו, והוציא הודעה מטעמו בה כתב: “כשמוניתי לראשונה בשנת 2017 כמאמן הפועל תל אביב מיד הבנתי שהגעתי לבית מיוחד עם צוות ניהולי ומקצועי מהשורה הראשונה שהפגינו תשוקה ורצון עז להתקדם ולהיות הטובים ביותר. ההישגים שהשגנו יחד לאורך השנים  הם פרי מאמץ משותף של השחקנים הישראלים המדהימים שזכיתי לעבור אתם כברת דרך משמעותית, של השחקנים הזרים ושל הצוות כמובן, והם משקפים את המחויבות, העבודה הקשה והתשוקה שכולנו הפגנו במטרה להצטיין ולהביא גאווה לקבוצה”.

קייל אלכסנדר מאוכזב (רדאד ג'בארה)קייל אלכסנדר מאוכזב (רדאד ג'בארה)

“כעת, לאחר החלטת הנהלת הקבוצה באשר לסיום דרכי כמאמן הקבוצה, נותר לי להביט אחורה בהכרת תודה על כל מה שהעניקה לי הפועל תל אביב ובעיקר  להודות לאוהדים הנפלאים והמסורים. התמיכה, העידוד והאהבה שהם הפגינו במהלך כל משחק, בין אם בניצחונות ובין אם בהפסדים, היו מקור חוזק והשראה לכל חברי הקבוצה ולי אישית. האוהדים הם הלב הפועם של הקבוצה, וללא ספק, הם שותפים לכל הישג והצלחה שהגענו אליה. המחויבות והנאמנות שהם הראו, מהווה מקור גאווה עצומה ומחייבת אותנו לתת את המיטב בכל רגע נתון.  אני מאחל לקבוצה ולכל מי שממשיך במסע הזה שנקרא הפועל תל אביב את כל ההצלחה בעולם”.

בהודעת המועדון נכתב: “דני תרם רבות להתפתחות המקצועית של הפועל תל אביב, בפרט בשלוש השנים האחרונות, דרך שהובילה את הפועל בחזרה לפסגת הכדורסל הישראלי ולרגעים בלתי נשכחים בישראל וברחבי אירופה. אנחנו מודים לדני על התקופה הארוכה ונאחל לו הצלחה בהמשך הדרך. ברק לדרר ימלא את מקומו כמאמן הקבוצה עד להודעה חדשה. אנו עוברים תקופה מאתגרת, אך העונה עדיין לא נגמרה ונעשה כל שינוי שנחשוב לנכון עבור הצלחת הקבוצה והשגת המטרות המקצועיות שנותרו”.

הקש ששבר את גב הגמל היה אותו הפסד להפועל ירושלים בגביע, שקבע סופית – הפועל תל אביב איבדה סיכוי לזכות בשני תארים בקצת יותר משבועיים. כעת נותר לסגנית אלופת המדינה רק להתחרות על אליפות, התואר היחיד שהיא עדיין יכולה לזכות בו.

כעת עומדת בפני ראשי האדומים דילמה. האם לעוזר המאמן ברק לדרר לסיים את העונה, להביא ישראלי אחר לקווים או לנסות להביא זר. האופציה האחרונה נראית הכי פחות מציאותית, בטח בהתחשב בשלב הזה של העונה כשאנחנו לא רחוקים מהפלייאוף.

פרנקו מונה לקדנציה השנייה שלו בהפועל תל אביב בפברואר 2021. בזמן הזה, המאמן הגיע עם האדומים לגמר הגביע ולגמר הליגה, אך בשני המקרים הפסיד – לבני הרצליה ולמכבי תל אביב בהתאמה. בנוסף, הפועל ת”א תחתיו הגיעה פעמיים לרבע גמר היורוקאפ, כאשר שם הודחה נגד בדאלונה ובשיקטאש.

דני פרנקו (רדאד ג'בארה)דני פרנקו (רדאד ג'בארה)
הגיבו ראשונים לכתבה הוספת תגובה