פודקאסט "שיחת היום" עם בן פרידמן אירח את שחקן העבר פליקס חלפון שלא נשאר חייב לאף אחד ודיבר על הכל: "לא ידעתי לבחור אנשים נכונים שיהיו מסביבי ויכולתי לשחק עוד שנים ברמה הגבוהה". עוד בפרק: פרשת השוודית, השיא עם גביע כקפטן הפועל ת"א, הנפילה והישיבה בכלא וניהול מחלקת הילדים והנוער בבת ים.

כילד צעיר בבת ים פליקס חלפון גילה את עולם הכדורגל דרך השכן ובהמשך סיפר על העלייה לראשונה לבוגרים של הפועל ת"א: "הקבוצה עלתה חזרה לליגה הראשונה וגם משה סיני הגיע כמנג'ר-שחקן, פתאום לשחק עם סיני הגדול שהיה לך פוסטר בחדר, פליקס הקטן מבת ים, כולך רועד".

בנבחרת, חלפון הדיח את הקפטן אבי כהן "הירושלמי" מעמדת המגן הפותח ועל כך גילה לראשונה תוך כדי אחת הטיסות: "טסנו לאוסטריה למשחק, עוד שיחקתי באולימפית ובאנו אחרי שניצחנו חמש ואני הייתי המצטיין במשחק, אז היו טסות שתי הנבחרות ביחד. בטיסה חזרה מהמשחק, אחרי שאבי לא שיחק טוב והוחלף בהפסקה, ישבנו אחד ליד השני וחילקו לנו עיתונים, פתאום ראינו כותרת: "פליקס חלפון יחליף את אבי כהן בנבחרת", אבי התעצבן וחיפש את שלמה (שרף) בכל המטוס, ניסיתי להרגיע אותו אבל בלב הייתי מבסוט". פתאום פליקס חלפון מהחולות והפרות כילד, שומר על סטויצ'קוב הגדול".

"קחו אותי, רק שלא יגעו בבנות שלי"

חלפון קושר לפרשייה פחות ספורטיבית כשחקן לאחר הפסד הנבחרת במוקדמות מונדיאל 94, כאשר בילה עם בחורה שוודית ועל כך סיפר: "בילינו לפני המשחק בעיר והכרתי אותה באחת החנויות, היינו צעירים עם הורמונים וחיפשנו את העניינים. החלפנו טלפונים והיא התקשרה אליי ביום המשחק, הצעתי לה בצחוק לבוא לראות אותי. נגמר המשחק, קיבלנו בראש ופתאום היא הופיעה בחדר ההלבשה. חיכיתי שכול השחקנים יעלו לאוטובוס, נשארתי אחרון איתה והיה מה שהיה". 

על הקדנציה השנייה בהפועל ת"א, שהתחילה טוב עם סרט הקפטן וגביע המדינה אמר: "באו הרוכשים החדשים להפועל שהיו בכלל אוהדי מכבי ת"א, אמרו לי אתה הסמל אתה דומיננטי פה, התייעצו איתי על הכל כולל איזה מאמן להביא. הם אמרו לי יש לך הסכם לשנתיים כמה שאתה רוצה תחתום, קיבלתי את השכר הכי גדול בקבוצה יחד עם שלום תקווה”. 

לאחר שנה טובה החלו להגיע הפציעות וגם חוסר האמון מהמערכת שהביאו להתדרדרות בין הצדדים עד שנזרק מהמועדון, הרבה בגלל היחסים המורכבים עם מושיק תאומים, על כך חלפון שיתף: "מושיק תאומים אדם רע, אני הייתי שם כשהוא היה צריך את העזרה שלי ואז הוא סגר לי את הדלת בפנים. הייתי צריך אותו כשאף אחד לא רצה לקבל אותי, חשבו שאני עבריין, במקום זה הוא לכלך עלי ואמר לכולם שאסור לגעת בי. הייתי המום מהגישה שלו".

מושיק תאומים אמר בתגובה לדבריו של חלפון: “צדיק באמונתו יחיה”. 

פליקס חלפון סוגר חשבון (מערכת ONE)פליקס חלפון סוגר חשבון (מערכת ONE)

חלפון המשיך לספר על הפרידה הסופית מהפועל: "הבנתי בחופשה שסגרו לי מגן מחליף ימני, את אילן בכר על המשבצת שלי. הגעתי לשיחה עם הבעלים על החוזה והם אמרו לי שקשטן (ז"ל) רוצה אותי כמחליף. לאחר מכן הבנתי שהם רוצים שאקצץ 30% מהחוזה הקיים. הייתי הקפטן ולקחתי גביע, הייתי מוכן להישאר באותם תנאים בלי שדרוג בשכר אבל לא יכולתי להוריד כל כך הרבה מהחוזה. בכיתי לבעלים שלא יתנו לי לצאת מהחדר כי אסגור עם קבוצה אחרת".

לאחר 3 שנים בהפועל ת"א ב-1999 חלפון חוצה את הקווים ליריבה השנואה מכבי ולאחר מכן ממשיך בכמה קבוצות עד הקדנציה בבני יהודה ב-2003 ותחילת הנפילה בפרשת הסמים: “פרשתי בגלל פציעה והתרכזתי עוד בעסקים. השותף שהיה לי הביא לי רואה חשבון שהוא ניהל לי את הכל, בהמשך גיליתי שהוא נוכל. חזרתי מהפרישה מבני יהודה ורציתי להתרכז בכדורגל, באותו זמן העובדים והמנהלים שהיו איתי התחילו לגנוב ממני וביקשו עוד ועוד כספים ואני הייתי תמים. הגעתי למצב שהלווינו מהשוק האפור ואז הגיעו עבריינים לאימונים, לקחו ממני שעונים מהיד ושרשראות, הם איימו שהם עוקבים אחרי הבנות שלי ויודעים עליהן הכל. שקלתי כבר לתלות את עצמי בחבל או לירות בעצמי".

המצב הכלכלי והתחתית הביאו אותו לכך שכמוצא אחרון, עבריינים קישרו אותו לאדם אחר שהבריח לארץ סמים ועל כך חלפון הסתבך עד כדי הרשאה וישיבה בכלא לשלוש וחצי שנים. "עברתי גיהינום, אף אחד לא מעניין אותו מה אתה עובר, עברתי לחצים גדולים והייתי מעדיף שיהרגו אותי רק שלא יפגעו בבנות שלי". אמרו לי שיודעים שאין לי ברירה ושאלך להביא את הסמים מחו"ל, עדיין לא היה לי האומץ והחבר שלי עשה את הכל, אבל תפסו אותו ושנינו נפלנו. לעולם לא שייכו אותי בתיק לסמים, אלא רק לאותו אדם שהביא אותם", אמר חלפון.

שקל התאבדות. פליקס חלפון (רדאד ג'בארה)שקל התאבדות. פליקס חלפון (רדאד ג'בארה)

על החיים היום מספר: "חבל לי שאמא שלי לא זכתה לראות אותי היום מצליח ומאושר, הכרתי את אשתי בשבעה שלה והיום אני מנהל איתה את העסקים וכל ניהול מחלקות הנוער והילדים בבת ים שאני מאוד נהנה”. על העתיד הוסיף: "אני רוצה להגיש אישור חנינה על הרישום הפלילי שלי".

פליקס חלפון (מערכת ONE)פליקס חלפון (מערכת ONE)
הגיבו ראשונים לכתבה הוספת תגובה