מ.ס עילבון מליגת העל בכדורעף יצאה בקריאה להחזיר את שחקן הקבוצה שי לוינסון מהשבי ברצועת עזה, לאחר שנחטף בזמן שירותו הצבאי על הגבול בידי מחבלי חמאס במתקפת הטרור ב-7 באוקטובר.

שי בן ה-19, בעל אזרחות גרמנית וישראלית, הוצב במסגרת שירותו הצבאי על הגבול עם עזה. באותו בוקר שחור של שבת, הופצץ הטנק בו שירת, מה שהוביל למותם של שני אנשי צוות וגרם לנפילתו של שי מהטנק. שי נחטף ומוחזק בידי ארגון הטרור בעזה.

בעקבות זאת, קבוצת הכדורעף מהמגזר הערבי בה שיחק יצאה בקריאה להחזירו מהשבי. שי מתגורר בגבעת אבני והוא איש של שלום שניסה בכל דרך להוביל לדו קיום עם החברה הערבית. משפחתו כולה הייתה חלק מהמועדון בעילבון שנרתם לסייע במאמץ לשחרורו.

סמעאן סמעאן, מאמן הקבוצה, סיפר: “אנחנו בקשר הדוק עם המשפחה. לפי בקשת המשפחה ביקשו להפיץ את זה ומיד התייצבנו לצידם. אין לנו מידע רשמי בנוגע למצבו של שי, אנחנו רק יודעים שהוא שבוי בעזה, כך שאנחנו מקווים שהוא בחיים ושהוא יחזור”.

לדבריו, “שי שיחק במשך שש שנים בקבוצה וזכה איתה באליפות בנוער. הוא היה חלק בלתי נפרד מהכפר שלנו ואנחנו רוצים שיחזירו את הילד הביתה. אנחנו מתגייסים בצורה מלאה כקבוצה וככפר, יש קשר מדהים עם המשפחה והוא חבר של חלק גדול מהאנשים בכפר, כך שכולנו רוצים בטובתו”. 

הקשר בין עילבון למשפחת לוינסון הוא קרוב. אמו של שי הייתה שחקנית כדורעף ששיחקה בקבוצה בליגה הארצית ובליגה הלאומית. הבן הגדול שלה היה שחקן כדורסל שגם השתלב בהמשך בקבוצת הכדורעף של עילבון ובעקבותיו הגיע אליה גם שי. “אנחנו אנושיים וזה הדבר החשוב ביותר לפני כל דבר. זה לא משנה אם הוא יהודי ואם היה חייל, יש לנו הרבה שחקנים מהמגזר היהודי והמועדון שלנו דוגל בדו קיום. אנחנו מחזיקים אצבעות ומקווים שיחזור מהשבי”, הסבירו בקבוצה.

הגיבו ראשונים לכתבה הוספת תגובה