שחקני קבוצות ליגת העל הזרים עזבו ברובם את הארץ בעקבות המלחמה וחלקם משחקים בימים אלה עם הנבחרות השונות. אחד מהם הוא אמיליוס זובאס, שהערב (שבת) פתח בהרכב ליטא במשחק מול בולגריה ובמחווה מרגשת ענד על זרועו סרט שחור.

שחקן הפועל גם העלה סטורי ובו כתב: “כשייצגתי את נבחרתי שיחקתי כסרט שחור על ידי לזכר אנשים, ילדים, נשים ואנשים מבוגרים חפים מפשע שנרצחו בידי טרוריסטים לא אנושיים. אנחנו חייבים לעמוד ביחד מאוחדים נגד הטרור. זה לא משנה מי אתם, חייבים להתאחד נגד הטרור. אחזור לאחר המשחקים הבין לאומיים. ישראל עוד תצעד נגד הטרור”. 

הפוסט של זובאס (חשבון האינסטגרם של זובאס)הפוסט של זובאס (חשבון האינסטגרם של זובאס)

גם שחקן מכבי בני ריינה מארק קוסטה, ההונגרי היחיד בליגת העל, כבר נמצא בביתו בבודפשט אחרי שחזר ביום חמישי בשתי טיסות. בראיון לתקשורת במולדתו שיתף: “בצפון ששם אני גר לא הרגשתי סימנים רציניים למלחמה, אבל הורדתי אפליקציה לטלפון שמראה את האזעקות שהולכות וגוברות בצפון מלבנון, אז החלטתי לחזור הביתה כי הדאגה של משפחתי הלכה ועלתה”.

השחקן בן ה-27 רכש כרטיס טיסה לקפריסין באופן פרטי, למרות ששמר על קשר רציף עם הקונסוליה ההונגרית: “חבר סרבי שלי ואני קנינו כרטיסים בשלישי אחרי הצהריים ללרנקה ולמחרת טסנו לבודפשט. הקבוצה שלי אפשרה לי לעזוב את המדינה, רק הייתי צריך לחתום שאשאר בקשר עם המועדון ושאצטרך לחזור כשהליגה תמשיך”.

מארק קוסטה (לילך וויס-רוזנברג)מארק קוסטה (לילך וויס-רוזנברג)

למרות שהוא משחק בריינה בהשאלה מטורפדו מוסקבה הרוסית, קוסטה הוסיף: “כרגע אני מתאמן עם מאמן אישי ואולי אקבל הזדמנות להתאמן באחת הקבוצות פה כדי שלא ארד מכושר משחק יותר מדי. אני לא רוצה לבטל את החוזה שלי בבני ריינה”.

הגיבו ראשונים לכתבה הוספת תגובה