בהחלטה דרמטית, השופטת איריס לושי-עבודי מינתה את עו"ד יואב בן פורת כמפרק לחל”צ (הכח), כאשר יבחן הוא בדחיפות את קיומה של פעילות הילדים והנערים בחל"צ במהלך החודשים יולי-אוגוסט וככל שזו אכן מתקיימת, היא תנוהל ותיבחן תחת ידו. בנוסף, יבחן המפרק את התנהלות החל”צ, ייפגש עם הגורמים שניהלו אותה בפועל עד כה, ויבחן חלופות שונות בעניינה של החל”צ, ככל שתימצאנה. דו”ח ראשון מצידו יוגש עד ליום 1 באוגוסט.

בתגובת משרד המשפטים - רשם ההקדשות, צוין כי הדרך הנכונה והראויה לטפל בגורלה של החל"צ הינה במינוי מפרק, וכי לאחר מכן יינתן לחל"צ אישור ניהול תקין בהליך משפטי, על כל המשתמע מכך. עוד צוין כי בהתייחס לפעילות הילדים והנערים בחל"צ וככל שזו אכן מתקיימת בחודשים יולי אוגוסט, היא תנוהל ותיבחן תחת ידו של המפרק.

“כפי שניתן להיווכח מהשתלשלות העניינים בתיק זה, בית המשפט והצדדים נקטו עד כה במשנה זהירות בכל הנוגע לפירוקה של החל"צ, בין היתר גם בשל החשש לגורל השחקנים ובני הנוער. עם זאת, בהתחשב בכך שכל הניסיונות שנעשו להוציא לפועל את הסדר הנושים שאושר לא צלחו, ובהתחשב בכך שבסופו של דבר במבחן התוצאה החל"צ לא הצליחה להתגבר על הקשיים ולזכות בהיתר לניהול תקין אשר כה דרוש להמשך פעילותה ובין היתר מהווה תנאי לקבלת תרומות ותקציבים לחל"צ, ובהתחשב בכך שרשם ההקדשות עמד על הבקשה לפירוק החל"צ וקבוצת המשקיעים הסכימה לביטול הסדר הנושים והסירה את התנגדותה למתן צו פירוק, הרי שאין מנוס ממתן צו פירוק לחל"צ”.

השופטת לושי-עבודי הודיעה על ביטול מינויו של עו"ד ארז חבר כנאמן, על ביטול הסדר הנושים שבתיק והשבת צו הפירוק שניתן לחל"צ ב-2 בינואר 2022 על כנו. “אני מורה על מינויו של עו"ד יואב בן פורת כמפרק לחל"צ, כפוף להפקדת התחייבות עצמית על סך של 200,000 ש”ח. המפרק יבחן בדחיפות את קיומה של פעילות הילדים והנערים בחל"צ במהלך החודשים יולי-אוגוסט וככל שזו אכן מתקיימת, היא תנוהל ותיבחן תחת ידו. בנוסף, יבחן המפרק את התנהלות החל"צ, ייפגש עם הגורמים שניהלו אותה בפועל עד כה, ויבחן חלופות שונות בעניינה של החל"צ, ככל שתימצאנה. המפרק יגיש פסיקתא לחתימתי לעניין סמכויותיו וכן יגיש דו"ח ראשון עד ליום 1 באוגוסט 2023”.

הגיבו ראשונים לכתבה הוספת תגובה