עידן המינצברגים בהפועל תל אביב התחיל עם החתמתו של מייקל ואלקאניס למאמן הקבוצה. המאמן, שלא שם מוכר לחובבי הכדורגל, סיפר על עצמו ועל האג’נדה שלו בריאיון לפודקאסט הרשמי של המועדון.

"נולדתי באוסטרליה להורים יווניים, שהיגרו עם מזוודה אחת ביד ועם אחותי התינוקת כדי להשיג חיים חדשים” סיפר ולקאניס. “הם עבדו מאוד קשה ועבודה קשה היא משהו שאני מאמין בו, כמו גם צניעות ורצון להשתפר וללמוד, לרדוף אחרי החלומות ולא לוותר. הגשמתי חלום והפכתי לכדורגלן, לא כי היה לי כישרון מיוחד, אלא כי עבדתי בשביל להגשים את החלומות שלי".

בהמשך, המאמן סיפר מה ששמע על הפועל ת”א כמועדון: "ידעתי שזה מועדון מצליח עם היסטוריה עשירה. כשהייתי בחו"ל, מה שהכרתי מישראל זה הפועל ומכבי. על זה שמעתי. הדבר הראשון שהרגשתי זה את האנרגיות של הקהל".

ואלקאניס התייחס גם לשאלת חוסר הניסיון שלו כמאמן ראשי: "הגיוני שישאלו על זה. בחרתי בדרך שלי, וכל דרך היא שונה - אני בחרתי להתחיל כמאמן נוער, ואחר כך עוזר מאמן, ואחר כך עוזר מנג'ר שנתן לי אחריות והכין אותי לתפקיד של מאמן. אני מרגיש נוח עם עצמי, בחמש השנים האחרונות אימנתי ברמה מאוד גבוהה".

מייקל ואלקאניס (הטוויטר של מלבורן סיטי)מייקל ואלקאניס (הטוויטר של מלבורן סיטי)

ואלקאניס מבטיח לאוהדים האדומים כדורגל התקפי: "אני מטבעי איש התקפי. אתה צריך להיות פרו אקטיבי בחיים, להוביל וללכת עם מה שאתה מאמין. אני לא אחכה לראות מה יהיה, אני אבוא במטרה לנצח את המשחק. לכולנו יש את הילד בתוכנו, ואם נשחק עכשיו בחצר - אתה רוצה את הכדור, אתה רוצה לכבוש שערים ולנצח. אני אוהב שחקנים שמפגינים את היכולות שלהם".

המאמן גם חשף על היחסים שהיו לו עם שחקן העבר האגדי, פרנץ פושקאש: “הייתי ילד בן 17 כששיחקתי במלבורן ופרנץ פושקאש היה המאמן שלנו. הובלנו 0:2 וספגנו פעמיים, ובמחצית היה 2:2. הרבה שחקנים כעסו והשתגעו, פושקאש נכנס לחדר והיה רגוע. הוא אמר: מה הבעיה? הם יכבשו פעם אחת, אנחנו נכבוש פעמיים. אם הם יכבשו פעמיים, נכבוש שלוש פעמים. זה נשאר אצלי במוח. בסוף, כדורגל זה בידור. אנחנו רוצים להשיג את הכדור ולהיות הקבוצה הדומיננטית".

על בניית הקבוצה אמר המאמן: "לפני שמדברים על כדורגל ואיך משחקים, צריך לדבר על סביבה. צריך לייצר סביבה כדי שאנשים יוכלו לעבוד בצורה הטובה ביותר. נצטרך לבנות ערכים: לעבוד קשה, בגישה נכונה, לשים את הקבוצה מעל הכל. אלה הדברים שאני מאמין בהם".
 

הגיבו ראשונים לכתבה הוספת תגובה