קאדין קרינגטון כבר הוכיח שהוא יכול לתרום בשני צדי המגרש, לא אחת הוא בלט בקלאץ' והפועל ירושלים תצטרך אותו שוב גם בפיינל פור של ליגת האלופות, שייצא לדרך ביום שישי. בראיון מיוחד ל-ONE, הגארד סיפר על החיבור לעיר הבירה והשוני ממה שזרים רגילים אליו בה, בטח בכל הנוגע לדת והקולינריה.

קרינגטון בן ה-27 דיבר בפתיחות על ירושלים והשאיפות, הייחוד שלה, הרגעים המיוחדים עם אלכסנדר דז'יקיץ' והאפשרות שישחק בנבחרת ישראל. הגארד שקרע בעברו את הרצועה הצולבת מספר כמובן גם על השיקום שעבר, הרגעים הקשים והעצה לנועם דוברת שחווה פציעה קשה ודומה לזו שלו.

ספר לנו על החיבור לירושלים הקבוצה והעיר.
"העיר נהדרת, האוהדים היו נהדרים, אנחנו מקבלים אהבה בכל מקום אליו אנחנו הולכים. האוהדים נהדרים, ראיתם את המשחק השלישי נגד א.א.ק. ועד כמה ההיכל היה מלא, היו לנו כמה משחקים כאלו העונה, כך שהכל היה נהדר. עוד כמה משחקים יהיה לנו גם את הפלייאוף ושמעתי גם שהרבה אוהדים הגיעו לפיינל פור במלאגה, אנחנו אסירי תודה על התמיכה".

"מקבלים אהבה בכל מקום". אוהדי הפועל ירושלים (שחר גרוס)"מקבלים אהבה בכל מקום". אוהדי הפועל ירושלים (שחר גרוס)

הגעת לעיר שהיא קצת שונה. הרכב כשר, בשבת יש אווירה שונה, בחלק מהשכונות יש אפילו אזעקה (כניסת שבת). לקח לך זמן להסתגל לזה?
״זה בהחלט שונה, באמת לקח לי כמה חודשים להתרגל. יש המון מסעדות כשרות, כך שלהיות אמריקאי או מהאזור הזה - בעולם אנחנו רגילים לצ׳יזבורגרים, רטבי שמנת ודברים כאלו, כך שלקח לי כמה חודשים למצוא כמה מסעדות שנוח לי בהן. יש כמה מקומות שאני הולך אליהם: נאיה זו מסעדה אסיאתית נחמדה, קרייב מסעדה כשרה, אבל יש שם גבינה טבעונית טעימה. אני עדין מוצא דברים כעת, כך שזה בהחלט שונה, אבל זה שונה בצורה טובה ואני ללא ספק נהנה כאן בירושלים״.

בירושלים רצו מאוד לארח את הפיינל פור. כמה התאכזבתם שזה לא קרה בסוף?
"ידענו שזו אפשרות וברור שזה לא קרה, אבל אנחנו צריכים להמשיך הלאה. ברור שזה היה נחמד אם הפיינל פור היה בירושלים, אבל הוא לא אז אי אפשר לבכות על זה. עדיין יש לנו דברים ומטרות שאנחנו רוצים להשיג, כך שאנחנו מתמקדים רק בלנצח בפיינל פור".

באיזה מצב אתם מגיעים לפיינל פור?
"טסנו כמה ימים מוקדם יותר, התכוננו והתרכזנו במשימה שלפנינו, קודם טנריפה. כולם יודעים כמה זה חשוב וכולם יודעים מה הרמה שבה אנחנו צריכים לשחק אם ברצוננו להשיג את הדברים שאנחנו רוצים להשיג. כולם מגיעים מרוכזים, זו מטרה גדולה שלנו, כך שכולם יהיו ממוקדים".

"יש לנו מטרות". קרינגטון (אורן בן חקון)"יש לנו מטרות". קרינגטון (אורן בן חקון)

אנחנו יודעים שדז'יקיץ' מאמין מאוד בצד הפסיכולוגי. האם אתה יכול לחלוק איתנו חלק מהטריקים שלו?
"המאמן עדיין לא השתמש בהם. אנחנו מתאמנים חזק ומכסחים אחד את השני באימונים. לא כל הזמן, אבל כשאנחנו כן צריכים אנחנו מתחרים חזק וזה מה שמכין אותנו למשחקים. עשינו את אותו הדבר במהלך כל העונה - ללכת חזק אחד על השני ולהיות קשוחים".

נראה שלא יצא לכם לפגוש קבוצה כמו טנריפה. מה אתה חושב על המצ'אפ מולה?
"זו קבוצה נהדרת, אבל כל ארבע הקבוצות נמצאות בפיינל פור מסיבה מסוימת. יש לה אורך, קלעים ואלו החוזקות של טנריפה. אבל גם לנו יש את החוזקות שלנו - לשחק חזק ושחקנים שיודעים לעשות מהלכים. זה יהיה מצ'אפ נהדר".

אם תעברו את טנריפה, יש סיכוי לא רע שתפגשו בגמר את מלאגה באולם הביתי שלה. כמה גדול זה יכול להיות לנצח שתי קבוצות כאלו שנחשבות לפייבוריטיות?
"זה יהיה נהדר, אבל קשה להתמקד בזה עדיין, יש לנו את טנריפה, כך שאנחנו לא רוצים לדלג על שום משחק ועל שום יריבה כרגע. אנחנו רק ממוקדים בטנריפה".

"לנו יש את החוזקות שלנו". קרינגטון (אורן בן חקון)"לנו יש את החוזקות שלנו". קרינגטון (אורן בן חקון)

האם חצי גמר ליגת האלופות זה ההישג הכי גדול שלכם באירופה או שאתם יכולים ללכת עד הסוף?
"כמובן שאני מרגיש שאנחנו יכולים ללכת עד הסוף. כל שחקן שתשאל יגיד שאנחנו יכולים ללכת עד הסוף. יש לנו קבוצה קבוצה עם ביטחון עצמי, לא שחצנית שאומרת שאנחנו הקבוצה הכי טובה, אבל אתה חייב שיהיה לך ביטחון כדי להגיע לאן שהגענו. יש לנו עונה טובה מאוד ומוצלחת, המטרה שלנו הייתה להגיע לטופ 8 והגענו לפיינל פור אז למה לעצור עכשיו? כמובן שיש לנו משחק קשה, טנריפה זה מועדון גדול ואין ספק הם יילחמו".

בירושלים רצו מאוד להגיע לפיינל פור ובתחילת העונה הדברים חרקו קצת. מה קרה אחרי זה? מאיפה בא השינוי?
"כמובן שאתה רוצה לנצח כל משחק, אבל ההפסדים שהיו לנו די העירו אותנו - במיוחד בהתחלה כאן נגד לודוויגסבורג. זה די העיר אותנו ולאחר המשחק הזה יצאנו לרצף ניצחונות וזה שאחרי דיז'ון, אבל בהחלט היינו צריכים את ההפסדים ההם באותה נקודת זמן. אולי אם היינו מנצחים את המשחקים האלו העונה הייתה שונה, ברור שלא רוצים להפסיד, אבל לפעמים צריכים את זה".

מי תפס את היוזמה וקרא לשיחה קבוצתית?
"השחקנים שלרוב מדברים כך הם ספידי (סמית') וליוואי (רנדולף), הם אלו שמכתיבים את הטון, אבל כולם ידעו באיזו רמה אנחנו צריכים להיות".

"ספידי וליוואי מכתיבים את הטון". קרינגטון עם סמית' (אורן בן חקון)"ספידי וליוואי מכתיבים את הטון". קרינגטון עם סמית' (אורן בן חקון)

“הגנה? אנחנו נהנים מזה”

בוא נדבר על ההגנה שזה כרטיס הביקור שלכם. אתה אוהב לשחק הגנה או שזו ברירת המחדל של המאמן?
"אנחנו נהנים מזה, אנחנו נהנים לעצור קבוצות וזו הסיבה לכך שאנחנו משחקים כל כך טוב בהגנה. ברור שיש לנו שחקנים מוכשרים בהתקפה, אבל הדרך שבה אנחנו משחקים - ההצלחה שלנו מגיעה מההגנה וכולם נשארים ממוקדים במשימות ההגנתיות. אנחנו קבוצה הגנתית נהדרת".

איך זה לעבוד תחת מאמן שבמרבית הפעמים גונב את תשומת הלב בלי שהוא בכלל מתכוון?
"זה גדול, המאמן מצחיק כל העונה. הוא יודע איך להניע את השחקנים, הוא מאמן של שחקנים. היו הרבה פעמים במהלך העונה שהיו לנו שיחות של שלוש שעות כשהרגשתי שלא שיחקתי טוב או שלדעתו היה משהו שהייתי צריך לעשות. יש דברים שאתה יכול ללכת איתם אליו ואתה יכול לדבר איתו די על הכל. אין ספק שכשמסתכלים מבחוץ הוא נראה קשוח ודי 'רשע', אבל ברגע שמכירים אותו הוא מאמן של שחקנים ללא ספק".

אתה יכול לספר על משהו ספציפי שהיה לך ולו?
"בדרך כלל אם אני עצבני על כך שאני משחק רע והוא יגיד לי 'למה לעזאזל אתה חושב שאתה משחק רע' או שהוא מראה לי פרספקטיבה שונה על דברים כאלו, שזה נהדר, לפעמים צריך את זה. במיוחד בעונות ארוכות".

דברים מהאימונים שאתה יכול לחלוק איתנו?
"אני לא יכול לחשוב על סיטואציה בשליפה, זו עונה כל כך ארוכה, אבל לפעמים הוא מתעצבן כל כך שהוא חובט בכדור. הוא מתבדח, יש לו הרבה בדיחות והוא אדם מאוד מצחיק ומאמן של שחקנים, הוא אמר לנו באותו יום: 'אין שחקן אחד שאני אוהב יותר מאשר את הקבוצה כולה' וזה היה המסר שלו בחדר ההלבשה לא מזמן, כך שזה מראה לך איזה סוג של אדם הוא. הוא לויאלי, כך שזה נהדר לשחק עבור אדם כזה שמגבה אותך".

"יש לו הרבה בדיחות". קרינגטון עם דזיקיץ' (אורן בן חקון)"יש לו הרבה בדיחות". קרינגטון עם דזיקיץ' (אורן בן חקון)

היינו בטוחים שספידי הוא הבחור המצחיק, אבל אתה אומר שיש סיכוי טוב שזה המאמן.
"או, יש לנו הרבה. כמובן שאני אחד מהם, ספידי, ליוואי, ל'תי' (תאודורס ינאקופולוס, עוזר המאמן) יש הרבה בדיחות (צוחק). יש לנו הרבה אנשים טובים בקבוצה, העוזרים נהדרים, גם רון מנהל המשק נהדר. זה מרגיש כמו משפחה אמיתית השנה ואני נהנה מזה".  

האם ירושלים בנויה לאליפות? תסיימו את העונה עם שלושה תארים?
"זו ללא ספק המטרה, יש לנו קבוצה שיכולה לזכות באליפות בישראל. יש לנו עונה טובה ושיחקנו טוב לכל אורכה, אנחנו מתחברים, אבל אנחנו אוהבים להסתכל על משחק אחד בכל פעם וצעד אחר צעד. אף פעם לא להסתכל קדימה מדי ולהישאר ברגע, ולהמשיך לעבוד. זה סוג המאמן שיש לנו ואנחנו נשארים עם הרגליים על הקרקע".

האם אתם יכולים לעבור את מכבי ת"א בסדרה?
"זה העניין. אני לא חושב שזו רק מכבי ת"א, אני חושב שאנחנו מסוגלים לנצח כל אחת ברגע שאנחנו משחקים בדרך הנכונה ובדרך שבה אנחנו יודעים לשחק, אנחנו מסוגלים לנצח כל אחת - בין שאת מכבי או כל אחת אחרת. ברגע שנשחק את המשחק שלנו, אנחנו מסוגלים לעשות הכל".  

"מסוגלים לעשות הכל ברגע שאנחנו משחקים את המשחק שלנו". קרינגטון (איציק בלניצקי)"מסוגלים לעשות הכל ברגע שאנחנו משחקים את המשחק שלנו". קרינגטון (איציק בלניצקי)

תשחק בנבחרת ישראל? האם זה יקרה?
"כרגע זה אולי. שוחחתי איתם, אבל כרגע אין תשובה ודאית, אין ספק שאם זה יקרה זו תהיה הזדמנות נהדרת".

מה צריך לקרות כדי שזה יקרה?
"אני לא כל כך בטוח. שוחחתי עם הסוכן שלי והוא אמר לי שאולי תהיה הזדמנות וזה הכי רחוק. כרגע אני מרוכז רק בלסיים את העונה ולסיים אותה חזק. אם זה יקרה וזה נועד לקרות אז אני בסדר עם זה".

כשלורנזו בראון הצטרף לנבחרת ספרד הוא נאלץ לוותר על אחת האזרחויות שלו. בהתחשב בכך שיש לך שתי אזרחויות, אם יבקשו ממך לוותר על אחת, האם זה משהו שתעשה או היית עושה?
"אני לא בטוח, זה לא משהו שחשבתי עליו, כך שאני באמת לא יודע עדיין. אם זה יגיע לכדי זה, אצטרך לחשוב על כך".

אם תקבל אזרחות ותשחק בנבחרת, יש לך כוונות להשתקע בארץ לאיזו תקופה?
"זו אפשרות. לא דיברנו עדיין על שום דבר רחוק כל כך, אני מעדיף לסיים את העונה ואז להתעסק בלוגיסטיקה של הדברים האלו, אבל אין ספק שזה משהו שלא היה אכפת לי לעשות. ירושלים נהדרת עבורי כך שאין ספק שלא יפריע לי לבחון את זה".

יוותר על האשרות? קרינגטון מול בראון (איציק בלניצקי)יוותר על האשרות? קרינגטון מול בראון (איציק בלניצקי)

נועם יעקב שאתה מכיר מצוין ודוברת הם דור העתיד. מבחינה מסוימת אתה ותיק.
"ברור שאני אחשב לוותיק, אבל נועם הוא הבחור שלי וכל יום שאני יכול ללמד אותו וכל דבר שאני יכול ללמד אותו - אני ללא ספק אעזור לו איתו. אם זה אכן יקרה ובאיזה תפקיד יהיה לי בנבחרת, אהיה בו טוב, בין שזה כשחקן ותיק ובין שזה בלקלוע, למסור או להיות הבחור על הספסל שנותן אנרגיה. לא משנה מה, אני אהיה בסדר עם זה".

נועם דוברת חווה פציעה קשה מאוד, הם הוא דיבר איתך על איך לחזור מזה?
"כן, דיברתי עם נועם המון, הייתה לנו את אותה הפציעה, כך שהוא שאל אותי שאלות ודיברנו על כך הרבה. ניסיתי לתת לו נקודות ועצות על איך הדברים, אבל אין ספק שהוא יחזור לרמה שבה הוא היה ואפילו טוב יותר".

אם היינו מבקשים ממך לארגן את המתיחה המושלמת על אחד מחבריך לקבוצה, איך היית עושה את זה?
"אני כנראה אמתח את אור (קורנליוס, מ.ב). אני לא יודע אם שמתם לב, אבל הוא נועל כל הזמן את אותה הנעל במשחק, אז אולי להחליף לו את הנעליים בזוג אחר או משהו מצחיק בסגנון".

עם מי התחברת בהפועל ירושלים? עם מי אתה מרגיש הכי בנוח?
"אני מרגיש בנוח עם כולם, אבל כמובן שאני וליוואי - יש לנו יום הולדת באותו יום ומהיום הראשון אנחנו אחד עם השני ויוצאים לאכול, גם ספידי כך שהשניים האלו. אני מבלה איתם את מרבית זמני וגם טי. ג'יי. טוב מאז שהגיע לכאן, אנחנו מבלים הרבה, אבל גם כאשר אנחנו יוצאים למשחק חוץ כולם יושבים יחדיו, מתבדחים ויוצאים לאכול. מה שלא יהיה, כולם בקבוצה קרובים אחד לשני".

צריך לשים עין על הנעליים? אור קורנליוס (איציק בלניצקי)צריך לשים עין על הנעליים? אור קורנליוס (איציק בלניצקי)

ביום הולדת שלך ושל ליוואי אמרתם לקבוצה שזו לא רק עוגת יומולדת אחת, כן?
"אני מנסה להיזכר אם הביאו לנו שתי עוגות באוקטובר, אבל אני לא זוכר. מה שכן, היה לנו משחק מול דרושפאקה, שנינו סיימנו אותו עם 15 נקודות. אני אומר שזו הייתה יום הולדת טובה - 15 נקודות וניצחון".

איך קיבלת את הכינוי 'דינו'?
"ברור שהשם שלי הוא קאדין וכולם קוראים לי 'דין' מאז שהייתי ילד, דינו זה משהו שהתחיל בתיכון או אולי במכללה. אני לא יודע מי התחיל את זה, אבל כולם התחילו לקרוא לי כך וזה פשוט דבק, כך שזה תוספת לדין - דינו (צוחק)".

מה למדת כבר בעברית?
"אני מכיר מילים קטנות פה ושם: בבקשה, חשבון, תודה - דברים קטנים, מילים קטנות פה ושם".

חתמת בבאסקוניה והיית אמור לקבל צ'אנס אמיתי ביורוליג, אבל בסוף לא באמת שיחקת שם בגלל עניין הדרכון. כמה זה מאכזב מבחינתך שאתה לא ביורוליג והאם חזרה לשם זו מטרה מבחינתך?
"זה היה קשה להיות שם ולא לקבל את ההזדמנות בגלל הסיטואציה עם הדרכון, אבל זו הייתה תקופה אחרת בקריירה שלי. עכשיו אני בן 27 ואני מרגיש שלהיות במקום שבו אני יכול להיות עצמי ולהרגיש בנוח זו המטרה הכי גדולה שלי עד סוף הקריירה אם להיות כנה".

מקאדין לדין לדינו. קרינגטון (אורן בן חקון)מקאדין לדין לדינו. קרינגטון (אורן בן חקון)

“לקח לי יותר משנה כדי לחזור לעצמי”

חתמת לאחר מכן במונאקו וקרעת את הרצועה הצולבת. ספר לנו על השיקום, היו רגעים קשים?
"כן, זו הייתה ללא ספק תקופה קשה. זו הייתה התקופה הכי קשה בקריירה שלי, פשוט לחזור חזרה לרמה שהייתי בה או אפילו להיות טוב יותר. אבל היו אנשים נהדרים מסביבי והייתה לי תמיכה נהדרת ושיטה. היה שיקום נהדר, הבחור ששיקם אותי הוא למעשה ישראלי שגר בניו יורק ועבדתי איתו. המשפחה שלי תמכה בי, עזבתי את מונאקו וחזרתי לניו יורק לשיקום. זה היה תהליך ארוך וקשה, ואני שמח שהצלחתי לעבור את זה".

אתה אותו שחקן מלפני הפציעה?
"אני חושב שאני טוב יותר, אבל זה ללא ספק לקח לי זמן, בוודאות יותר משנה".

אם מדברים על היורוליג וחזרה לשם, איך זה מתיישב לך עם החזון של הבעלים החדש בירושלים?
"לא באמת ראיתי ממנו יותר מדי דברים שנאמרו על היורוליג. מה שיהיה עם זה יהיה, כרגע אני מרוכז במשימה שלפנינו".

ירושלים תהיה ביורוליג? אייל חומסקי ומתן אדלסון (אורן בן חקון)ירושלים תהיה ביורוליג? אייל חומסקי ומתן אדלסון (אורן בן חקון)

ג'ון פטריק הוא מאמן שקידם כל כך הרבה שחקנים. כמה הוא תרם לקריירה שלך?
"הוא היה נהדר. הוא היה אדם שגם ממוקד הרבה בהגנה והוא די נתן לי את הכדור. הוא שם את הכדור אצלי בידיים ונתן לי לקבל החלטות, זו הייתה נקודת המפנה בקריירה שלי בגרמניה". 

יש משהו שאנשים לא יודעים עליך?
"אני אוהב לבשל".

מנה מיוחדת?
"עוף, אבל חוץ מזה אני אוהב פשוט להירגע. אני לא אוהב לעשות יותר מדי, פשוט להירגע. אני אוהב ללכת לסרטים ולהירגע עם משפחה, ובבית ולא לעשות יותר מדי, כך שאני לא חושב שאני אדם מסתורי. מה שאתם רואים זה מה שאתם מקבלים".

מה היית עושה אם לא היית כדורסלן?
"אולי מפיק מוזיקלי או שחקן כדורגל".

"אני אוהב לבשל". קרינגטון (אורן בן חקון)"אני אוהב לבשל". קרינגטון (אורן בן חקון)

אם היית צריך לבחור קבוצת יורוליג מהעונה הנוכחית שהיית רוצה לשחק בה, איזו קבוצה זו תהיה?
"זו שאלה קשה. אני לא יכול להיות משוחד. אני לא יודע. כל קבוצה שמשחקת למעלה ולמטה במגרש אני ככל הנראה אשתלב בה טוב".

אוהדי הפועל ירושלים במלאגה
הגיבו ראשונים לכתבה הוספת תגובה