עידן חדש נפתח בהפועל תל אביב לאחר שהעברת הקבוצה לבעלות חדשה בראשות האחים דייויד ומיכאל מינצברג ולורנס מיניקון הושלמה. דייויד מינצברג דיבר לראשונה היום (חמישי) והתייחס למספר נושאים בהצהרה מטעמו לתקשורת.

“תודה לכולם שהגעתם, כפי שראיתם אתמול בלילה השלמנו את העברת הבעלות. אני חושב שהרבה אנשים לחוצים מעשיית עסקים והשקעה בישראל וזו חלק מהמוטיבציה שלנו כאן, אנחנו מאוד נרגשים לעשות עסקים ולהשקיע בישראל”, אמר מינצברג.

הוא הוסיף: “יש הרבה עבודה לעשות, הדבר שגרם לנו להתאהב בהפועל תל אביב זה המסורת והאופן שבו בהפועל תל אביב מחברת בין אנשים. אנחנו מודים מאוד לאוהדים שתומכים בקבוצה בתקופות הקשות ביותר, יש עוד הרבה עבודה לעשות ואנחנו מקווים שבעתיד ניתן לאוהדים את מה שהם רוצים, זה מגיע להם כי הם מתאמצים מאוד בשביל הקבוצה”.

דייויד מינצברג במסיבת עיתונאים

“אני ואחי רצינו להשקיע בקבוצת ספורט, זה מחבר בין אנשים. רצינו לראות שכמו באנגליה, צרפת, איטליה, אוסטרליה, אנשים ישקיעו גם בישראל. אני אוהב מאוד את ישראל וחושב שאנחנו יכולים לעשות משהו משמעותי בהפועל תל אביב. יש עוד הרבה דברים לסדר, אבל למועדון הזה מגיע שיסדרו אותו”, הוסיף.

על רמת ההשקעה במועדון: “כמה נשקיע? אנחנו מנסים להבין את זה עכשיו. אנחנו יודעים שיש עוד הרבה עבודה לעשות וזו הסיבה שאנחנו סוגרים את זה לפני שאנחנו מתחילים. עכשיו אנחנו צריכים להבין כמה חובות יש וכמה נצטרך להשקיע בעתיד. אנחנו צריכים לבנות לא רק קבוצה טובה על המגרש, אלא גם לעשות עבודה טובה יותר מבחינת צוות האנשים”.

דייויד מינצברג (רדאד ג'בארה)דייויד מינצברג (רדאד ג'בארה)

“התקציבים חשובים מאוד, אבל קודם אנחנו צריכים לבנות את המערכת כדי שנרוויח מיליונים ונהיה רווחיים יותר. אנחנו רוצים להיות קבוצה שמצליחה באופן קבוע ועושה רווחים ממרצ’נדייז, תקשורת וכו’. שיתוף הפעולה בין היהודים לערבים חשוב, רוצים לבנות מועדון מנצח עם ערכים נכונים”, הוסיף.

“זו הקבוצה הראשונה ששיתפה ערבים בישראל, קבוצה עם תוכנית ‘שווים’ ואקדמיה נהדרת. אנחנו רוצים לבנות קבוצה שתנצח בקביעות, שתתקשר טוב עם האוהדים ושהמועדון יהיה רווחי יותר. גם אם זה ייקח 10 או 20 שנה, זו המטרה שלנו. זה לא יהיה מהיר. זה הדבר החשוב ביותר זה הכדורגל, אנחנו צריכים לבנות קבוצה נהדרת”.

דייויד מינצברג (רדאד ג'בארה)דייויד מינצברג (רדאד ג'בארה)

“אם אתה לא מנצח משחקים אתה לא יכול להיות כמו שאתה רוצה. לנצח משחקים לוקח זמן, לבנות קבוצה נהדרת לוקח זמן. כדי לבנות את הפועל תל אביב המוצלחת שתתחרה באירופה, זה ייקח זמן. אנחנו רוצים לעשות את זה כמה שיותר מהר, אבל אנחנו רוצים לבנות קבוצה לשנים. זה חשוב לנו, אנחנו בשיתוף פעולה עם האוהדים. אנחנו רוצים לעשות את זה מהר. זו שנה קשה לחגוג את שנת ה-100 למועדון, ולכן אנחנו רוצים לחגוג את זה בשנה הבאה”.

“מה שנעשה זה לבנות תוכנית אסטרטגית והדבר החשוב ביותר לעונה הבאה היא שתהיה להפועל תל אביב זהות. בכל משחק שנשחק, אנחנו רוצים שהשחקנים יציגו את המאמץ המרבי ושהקבוצה תציג רמה חדשה. אחי ואני הבעלים השותפים בראש הפירמידה, כל החלטה מתקבלת בסוף על ידינו. חלק מהבעלים השותפים הנוספים יעזרו לנו לקבל החלטה. כמו בכל מועדון, יש את החלק הניהולי והחלק של הכדורגל. אנחנו מביאים את ניק האמונד. הוא נהדר, רדינג עלתה פעמיים לפרמייר ליג בתקופה שלו במועדון. מה שקורה עכשיו בניוקאסל זה בזכות הייעוץ שלו. בגלל מחויבות, הוא לא יכול להגיע לישראל, אבל את כל מה שהוא יחשוב הוא יעביר לי ולאחי וככה תתקבלנה ההחלטות”.

דייויד מינצברג (רדאד ג'בארה)דייויד מינצברג (רדאד ג'בארה)

“הבאנו גם את חן סול, אני עובר איתו בספורט כבר כמעט עשור. הוא אחד האנשים היותר מבריקים וצעירים שאני מכיר. יש לו אתיקת ספורט מדהימה והדבר הראשון שהוא יעשה זה להיות העיניים והאוזניים שלנו. הוא יקבל גם החלטות ויעשה עבודה מקצועית. אנחנו נביא עוד מומחים שיעזרו לקבוצה, וחשוב לי להגיד שהתקשורת כאן עושה עבודה מדהימה, יותר מכל מדינה אחרת שהייתי בה. אני רוצה להגיד לאוהדים שאנשים מהמועדון ידברו איתם על מה שקורה, אבל זה לא יהיה בכל יום כי יש החלטות שלוקח יותר מיום להעביר. בשבוע הבא נשחרר הודעה על המומחים הנוספים שיגיעו למועדון”.

“הייתי בישראל שלוש פעמים ב-5 החודשים האחרונים. אני אוהב להגיע לישראל, אוהב את האנשים. יש לי פה דוד ואולי 12 אחיינים בישראל. אני מעורב מאוד בעניין וכרגע הדבר הכי חשוב זה להשתפר, נהיה פה בישראל ויהיה אירוע כמו היום פעם או פעמיים בשנה. זה חשוב עבורי. רוב הזמן תשמעו מלירן מוכתר (המנכ”ל) או אנשים הקשורים לכדורגל. זה מה שחשוב. דיברתי עם חיים (סילבס) ורציתי לתת לו את התמיכה שלנו. הוא עושה עבודה נהדרת, אבל אני לא מבין דבר בכדורגל. דיברתי איתו ואמרו לי שהוא עושה עבודה טובה בתקופה קשה. זה לא התפקיד שלי לדבר עם שחקנים, אנחנו נספק את המשאבים ונזוז מהדרך”.

דייויד מינצברג (רדאד ג'בארה)דייויד מינצברג (רדאד ג'בארה)

“יש לנו כל כך הרבה כבוד לליגה, אני מאוד נרגש לגבי הכדורגל הישראלי. אנחנו רוצים לא רק לתמוך בתל אביב, אלא בכדורגל הישראלי בכלל. תודה לכולכם, נדבר גם ביולי ונתמוך בקבוצה בחודשים הקרובים. תודה לכולכם על המאמץ והסיקור שאתם נותנים למועדון בחודשים האחרונים”, סיכם.

דייויד מינצברג (רדאד ג'בארה)דייויד מינצברג (רדאד ג'בארה)

קבוצת הרוכשים מיוצגת בעסקה על ידי עורכי הדין יונתן אלטמן וסטיבן ברק רוזן ממשרד עמית פולק מטלון. את המוכרים ייצג משרד עו"ד רועי רוזן. העסקה בוצעה בתיווכם של מתן סימן-טוב מסוכנות Two Talent ודאג ניושטדט מקבוצת Neustadt. 

דייויד מינצברג (רדאד ג'בארה)דייויד מינצברג (רדאד ג'בארה)
הגיבו ראשונים לכתבה הוספת תגובה