בית הדין של ההתאחדות לכדורגל דן היום (רביעי) בענייני כל הקבוצות, השחקנים או מאמנים שהועמדו לדין בעקבות אירועים מהמשחקים האחרונים. במוקד: האבוקות ביציעי מכבי חיפה בדרבי החיפאי, הקנס של הפועל ב”ש, הרחקתו של שרון מימר והעונש שהוטל על איתן אזולאי ממכבי נתניה.

מכבי חיפה נקנסה ב-5,000 ש"ח וסגירת היציע הצפוני תחתון

לאחר שהודלקו עשרות אבוקות ביציע הצפוני בסמי עופר במסגרת הדרבי בשמינית גמר גביע המדינה, מכבי חיפה נקנסה ב-5,000 ש”ח והפעלת העונש על תנאי – סגירת היציע הצפוני התחתון למשחק אחד.

מנכ”ל הקבוצה, איציק עובדיה, אמר בדיון: “ברור שנערכנו למשחק בצורה מיטבית, כולל פניות למשטרה, מערך אבטחה מיוחד הכולל מצלמות נוספות למצלמות האצטדיון ופעילות הסברתית באמצעות התקשורת. מדובר באירוע הדלקת אבוקות שלא גרם להפסקת המשחק והאבוקות לא הושלכו מהיציע, ויש להתחשב בכך”.

איציק עובדיה (האתר הרשמי של מכבי חיפה)איציק עובדיה (האתר הרשמי של מכבי חיפה)

מנהל התפעול, עובד גבריאל, הוסיף: “כבר ביציע באצטדיון נעצרו 2 אוהדים. ככל שיזוהו עבריינים הם יטופלו הן ע"י המועדון והן בתלונה למשטרה. עד כה זוהו 7 מדליקים ונשלחו אליהם מכתבי הרחקה ופרטיהם בידי המשטרה. ככל שביה"ד יפעיל את עונש התנאי נבקש להתייחס לעובדה כי העבירות בוצעו ע"י היציע הצפוני התחתון ולא העליון”.

“אנו מפנים את תשומת לב ביה"ד כי הדיין שמעוני בעונת 2014/15 הכיר באבחנה בין היציע העליון לתחתון. לה קהלים אחרים, ביציע הדרומי יושבים האולטראס בעוד שבעליון יושבת קשת רחבה של אוהדים, הם נכנסים משערים נפרדים. מעולם לא נעבר עבירה מהיציע הצפוני העליון. היציע הצפוני תחתון הינו בעל תכולה שוות ערך ליציעי אולטראס בבלומפילד ונתניה”.

האבוקות ביציע הצפוני (רדאד ג'בארה)האבוקות ביציע הצפוני (רדאד ג'בארה)

בהחלטת הדיין ישראל שמעוני נכתב: “הקבוצה הנאשמת אינה כופרת באמור בדו"ח השופט לפיו ‘עם פתיחת המשחק הודלקו ביציע הצפוני המאכלס את אוהדי מכבי חיפה אבוקות’. במהלך הדיון נציגי הקבוצה הציגו בפני את המאמצים נכבדים והמשאבים הרבים המוקעים לסיכול מעשים מסוג זה, ולעניין טענות אלה שבנו ופסקנו בעבר כי אין הן לפטור מאחריות לעבירה באשר יסודותיה לפי תקנון המשמעת "התמלאו" ואשר על כן אין לי אלא להרשיע את הנאשמת בהתפרעות אוהדים”.

“מאידך למאמצי הנאשמת לפני, במהלך ולאחר המשחק משקל על הענישה, וכאן עליו עלי לציין כי הקבוצה שכנעה אותי (הן בחלקו הגלוי של הדיון והן בחלקו החסוי) כי לא זאת בלבד שהיא עושה מאמצים רבים, אלא שהללו נושאים גם פירות. אשר על כן, זכאית הנאשמת להקלה בענישה. מאידך כנגד הנאשמת תלוי עונש תנאי של סגירת היציע הצפוני בכל הרשעה חוזר העונה בעביר של "התפרעות אוהדים" במהלך העונה הנוכחית, עונש תנאי שהשית ביה"ד העליון. בשקלול כל אלה אני גוזר על הקבוצה: קנס של 5,000 ש"ח + סגירת היציע צפוני התחתון (הפעלת תנאי)”.

“לעניין החלטתי להסתפק ביציע הצפוני התחתון ולא ביציע הצפוני כולו, אציין כי דומני כי יש בכך לממש כראוי את כוונת ביה"ד העליון בהשיתו את עונש התנאי כאשר הוא מעמיד לנגד עיניו שיקולים של מידתיות”, סיכם.

הדיין ישראל שמעוני (אסי ממן)הדיין ישראל שמעוני (אסי ממן)

הפועל ב”ש נקנסה ב-30,000 ש”ח

לאחר שנזרקו אבוקות לדשא במהלך ההפסד 2:0 של האדומים מבירת הנגב למכבי חיפה בסמי עופר, בית הדין של ההתאחדות לכדורגל גזר על הדרומיים קנס בלבד ללא עונש סגירת יציעים.

נציג הפועל ב”ש אמר בדיון: “האירועים כפי שתוארו בדו”חות השיפוט והמשקיף אכן קרו. השוטרים תפסו את אחד המשליכים והוא הורחק בצו שיפוטי ל-180 יום ממגרשי הכדורגל בארץ. שאר המשליכים לא נתפסו כי לא ניתן היה לזהותם במצלמות בגלל שעטו מסיכות”. 

הנציג הוסיף: “אנחנו נוקטים צעדים בתוך הקהל ומנהל האירוע העיד בבית הדין בשבוע שעבר. זו העמדה לדין הראשונה שלנו השנה בעקבות אבוקות. מי שנתפס בחיפה נגיש נגדו תביעה ושללנו לו את המנוי. אבקש להפנות את בית הדין להחלטתו בעניין הרשעת בית”ר ירושלים בעקבות אירועים במשחק חוץ בכל הקשור להפעלת תנאי”.

אבוקות ביציעי הפועל באר שבע (רדאד ג'בארה)אבוקות ביציעי הפועל באר שבע (רדאד ג'בארה)

החלטת הדיין גיורא לנדאו: “אין מחלוקת עובדתית בדבר האירועים כפי שפורטו בדוח”ות השיפוט והמשקיף. בנסיבות אלה אני מרשיע את הנאשמת בעבירת נשוא כתב האישום. באשר לעונשה – אמנם זוהי הרשעת הראשונה בעונה זו בעבירה שעניינה שימוש באמצעים פירוטכניים, אך היא הורשעה בעבירות התנהגות אוהדים אחרות. בנסיבות אלה, בין היתר לאור העובדה שנתפס משליך אחד בלבד מתוך כלל משליכי האבוקות (והורחק בצו שיפוטי ונשלל המנוי שלו), אני גוזר על הנאשמת קנס של 30,000 ש”ח”.

“בשולי הדברים אציין כי אני מודע לעונש על תנאי שעומד כנגד הנאשמת, אך אני חוזר על הנאמר בהחלטה בעניין בית”ר ירושלים כי איני סבור שיש מקום להפעיל עונש על תנאי של קיום משחק ללא קהל או סגירת יציע בגין התנהגות אוהדי הנאשמת במשחק חוץ. בין היתר מהנימוקים שפורטו בהחלטתי הקודמת” סיכם הדיין.

הדיין גיורא לנדאו (שחר גרוס)הדיין גיורא לנדאו (שחר גרוס)

איתן אזולאי הורחק משלושה משחקים

שחקן מכבי נתניה, איתן אזולאי, עמד לדין בגין התנהגות בלתי הולמת והורחק לשלושה משחקים כולל ההרחקה האוטומטית, זאת לאחר שהורחק ב-0:0 מול בני סכנין ובדו”ח השופט נכתב: “בדקה ה-55, לאחר הרחקתו, שחקן מכבי נתניה איתן אזולאי המשיך לדחוף את שחקני הקבוצה היריבה ששחקני קבוצתו משכו אותו משם. בהמשך, לאחר אישור ההרחקה ע”י שופט המסך, המשיך בהתפרצויות כלפי השופט הרביעי ולבסוף השתכנע לרדת לחדר ההלבשה”.

איתן אזולאי אמר בביה”ד: “דחפתי את השחקן עם הראש. אני מצטער על זה שזה קרה. אני ילד צעיר, זה לא יקרה שוב ואתה לא תראה אותי פה שוב”.

אמטו נוריאל, מנהל הקבוצה במכבי נתניה: “השחקן קיבל עונש מהקבוצה, מתאמן כל השבוע עם קבוצת הנוער, מתנדב בבית ספר לכדורגל וכמו כן קיבל גם קנס כספי”.

איתן אזולאי בא בטענות לשופטים (שחר גרוס)איתן אזולאי בא בטענות לשופטים (שחר גרוס)

נועם ליובין הדיין: “אתה פה בגלל אירועים שאירעו במשחק של נתניה נגד בני סכנין וסעיף האישום הוא התנהגות בלתי הולמת. מבחינת סעיף אישום יצאת בזול. אל תעשה את זה שוב פעם”.

ההחלטה בעניינו של שרון מימר נדחתה

מאמן בני ריינה, שרון מימר, עמד לדין בגין אי ציות להוראות שופט לאחר שהורחק במהלך ה-2:2 הדרמטי של קבוצתו מול הפועל חדרה. ההחלטה בעניינו נדחתה בעקבות רצונו של השופט לעיין בדו”ח המשקיף.

שרון מימר, אמר בביה”ד: “קיבלנו שני שערים בדקות אחרונות אחרי שהובלנו, תוצאה שהפתיעה אותנו. אני מודה שבאמוציות של המשחק יצאתי לכמה שניות מהאזור הטכני, צעקתי שהיה פאול וחזרתי למקום שלי שיבדקו בוואר שהיה פאול. כשחזרתי לעמדה אחרי כמה שניות, ראיתי שהשופט הרביעי קורא לשופט הראשי להרחיק אותי, אמרתי לשופט הרביעי שזה לא מכבד ברגע כזה להתעסק בהרחקה, הוא המשיך לקרוא לשופט ואז הוא הגיע ונתן לי אדום”.

שרון מימר (חג'אג' רחאל)שרון מימר (חג'אג' רחאל)

“הלכתי לכיוון המנהרה ואז בחור מחדרה אמר לי שאני יכול ללכת ליציע ולא למנהרה, כשעצרתי לדבר איתו, השופט הרביעי הגיע באמוק, באמת באמוק לא מבין למה, ואמר לי ‘אתה לא יכול לעמוד פה תצא מהמגרש’. אמרתי לו שזה לא מכבד אז הוא התחיל לצעוק למאבטחים ‘תוציאו אותו’ ובאותו רגע עליתי ליציע”.

“עכשיו אני מבקש מלפנים משורת הדין או לגשת לפוליגרף או להביא את המאבטחים ואם יגידו שאני יצאתי עם מאבטח מהמגרש, אני מוכן לקבל הרחקה עד סוף העונה. מרגיז שזה מילה שלו ואי אפשר להגיב אליה. אף מאבטח לא הוציא אותי. במקום לצאת למנהרה, יצאתי ליציע שזה מותר”, סיכם המאמן.

הדיין גיורא לנדאו: “לא תהיה החלטה היום כי אני רוצה לצפות בדו”ח המשקיף מאותו המשחק”.

שרון מימר מתוסכל (שחר גרוס)שרון מימר מתוסכל (שחר גרוס)
הגיבו ראשונים לכתבה הוספת תגובה