לאחר משחקה של הפועל תל אביב מול ברק נתניה (68:61) והדרמה שהתרחשה בו (שופטי המשחק הפסיקו אותו לעשר דקות בעקבות התפרעותם של האוהדים האדומים), נפגשו היום (שלישי) נציגי הפועל: יושב הראש, רמי כהן, חבר ההנהלה ודובר המועדון, נמרוד בוכמן וחבר העמותה, ידידיה רפפורט, עם נציגי המנהלת: עדלי מרכוס, דוד צור ויושב הראש החדש, שמואל פרנקל.

עוד לפני הפגישה פנתה הפועל לבית הדין של איגוד הכדורסל על מנת לקבל דחייה לדיון שאמור להיערך ביום חמישי היות ולא יספיקו להתכונן אליו מבחינה טכנית כהלכה. במועדון ממתינים לתשובתו של בית הדין בתקווה שבקשתם תיענה. כמו כן בקבוצה מעריכים כי אם העונש אותו דרש היועץ המשפטי של איגוד הכדורסל יקבל תוקף רשמי בהחלטת בית הדין, הרי שהנזק אותו יספוג המועדון יעמוד על כ-170 אלף שקלים - סכומי כסף גבוהים מאוד עבור עמותת האוהדים, נזק ממנו לא ברור כיצד יצליחו להתרומם בהמשך.

הפגישה בין הצדדים נערכה לאחר שבמועדון האדום דרשו ישיבת חירום על מנת לדון על הנושאים שעומדים על סדר היום ועל היחס הלא שוויוני לדעתם שהם מקבלים כבר מפתיחת העונה. פרנקל נענה לבקשתם של האדומים וערך עימם פגישה במשרדי המנהלת במטרה לנסות ולגבש החלטות משותפות. על חלק מהדברים שנאמרו בפגישה שררה הסכמה כללית של כלל הנוכחים אך על חלק מהדברים נרשמה אי הסכמה.

בתחילת הישיבה הקרינו נציגי הפועל את הסרטון שהופץ על ידי האוהדים לכלי התקשורת לפיו קבוצות שביצעו מעשים זהים ואף חמורים יותר לא נענשו בעבר ואילו קבוצתם כבר הועמדה לדין שלוש פעמים העונה על אותם הדברים בדיוק. יו"ר המנהלת לא יכול היה להישאר אדיש לסרטון וטען כי הוא מייצג למעשה מציאות לא תקינה וכי כעת כאשר הוא משמש בתפקיד אי שוויוניות שכזו לא תחזור עוד. פרנקל טען כי הוא אינו יודע מה היה נהוג לפני כן אך כי בתקופותו אירועים שכאלה לא יחזרו.

מהומות בראשל"צ במשחק מול הפועל ת"א

גם עדלי מרכוס שהיה נוכח במשחק ביום ראשון לא נשאר אדיש לדברי אנשי הפועל. במהלך הישיבה הוא הבהיר כי מדובר בקבוצה שחשובה לליגה וכי במנהלת מברכים על שובה לליגת העל בעיקר לאור הצבע הגדול שהיא מוסיפה והעניין שהיא מביאה. כמו כן הבהיר עדלי כי לא יסכים שאירועים שכאלה יקרו במשחק כדורסל וכי המוצר הזה הוא חשוב מאוד לכולם. על כך נרשמה הסכמה כללית.

בסופו של דבר ניכר היה כי קיים פער תפיסתי בין הפועל לחברי המנהלת סביב חופש הביטוי שכולל קללות במגרשים אך ראשי האדומים הבטיחו וכבר אמרו בעבר שהם עושים הכל כדי למגר התנהלות לא מתאימה של קהל אוהדיה, מה שהם טוענים שנוחל הצלחה יחסית גדולה במשחקים האחרונים. בהפועל אף טענו כי הם מצטערים על כך שחתמו על עסקת הטיעון בשבוע שעבר משום שלטענתם הדבר איפשר לשופטים להגיע מוכנים מראש לאור התנאי שהיה קיים לחובתה של הקבוצה. בנוסף השוו את המצב לתסמונת האשה המוכה שמעניקה את הלגיטימציה להעניש אותה כל פעם מחדש.

ראשי המנהלת הגיעו עם מסמך הערות בו ציינו מספר סעיפים כגון הזזת השורות במשחקי הבית של הפועל, סרטוני תדמית וכדומה אך במועדון האדום סירבו לחתום עליו בטענה כי חתימה עליו תהווה למעשה הודאה באשמה לפני הדיון שיערך בבית הדין. בישיבה לא דנו בשיפוט המשחק היות ובמנהלת טענו כי אינם מתערבים בנושאים הללו הקשורים לאיגוד הכדורסל.

צפו ב-61:68 של נתניה על הפועל ת"א

דוד צור אמר אף הוא את דברו במהלך הפגישה לפיהם קללות מותרות במגרשי הכדורסל כל עוד הן לא הופכות לאיומים ואף ציין כי לטעמו האירוע לא היה אלים או חריג וכי למרות זאת יש דברים רבים לטפל בהם וכי בעלי תפקידים צריכים לקחת על עצמם אחריות שלא להשפיע על הקהל, כולם צריכים לפעול להרגעת הרוחות. על כך כמובן נרשמה שוב הסכמה כללית.

תגובת הפועל: "מבקשים מהמנהלת לנסות לשבט אותנו"
"אכן נערכה פגישה בין נציגי הקבוצה לאנשי המנהלת אולם לא הושגו שום הסכמות. הפועל הגיעה לפגישה במטרה לקבל תמיכה מהמנהלת שתביע את קולה להתנגדות לעונשי רדיוס אשר אינם ספורטיביים ופוגעים בענף החשוב לכולנו וציפתה מהמנהלת לחבק ולקבל את הקבוצה ואת הקהל הנהדר שלה.

במהלך הפגישה ציין ניצב לשעבר, דוד צור,כי  אכן לא היה אירוע אלים או חריג במשחק המדובר מבחינת אלימות אוהדים וכי במשחק כדורסל מותר לקלל, כל עוד הקללות לא חורגות מהדין הפלילי. בהתייחסות לאירועי המשחק אמרו בקבוצה כי להפועל יש קהל חם ותומך אך בשום שלב לא נרשם אירוע אלים. כפי שעד היום, במשך שש שנים, מאז הקמתו מחדש של המועדון כקבוצת אוהדים לא התרחשו אירועים עם אלימות פיזית במשחקי הקבוצה - כך לא יהיה גם בהמשך.

לגבי נקודות כאלו ואחרות אשר דורשות שינוי - הפועל  קוראת למנהלת ולאיגוד לאפשר לה להמשיך ולפעול בדרכה. בנושאים עליהם אין מחלוקת כגון נענוע הסלים אשר פוגעים בחוקי הכדורסל, הקבוצה תפעל ותדאג להפסקתם - כפי שעד היום הוכיחה הקבוצה כי כאשר היא מבטיחה דבר מה היא עומדת בדבריה. יחד עם זאת, הבהירו בהפועל למנהלת כי חובה על כולנו לשמור על חופש ביטוי ולא לבלבל בין נורמות המקובלות בתוך מגרש ספורט לנורמות המקובלות במקומות אחרים וכי הדין צריך להיות שווה לכל הקבוצות. כשם שקבוצות אחרות לא עומדות לדין ובצדק על מקרים דומים, כך אין כל סיבה להעמיד את הפועל תל אביב לדין.

אוהדי הפועל ת&qout;א (חגי ניזרי)
אוהדי הפועל ת"א. טוענים שלא היה כל אירוע חריג (חגי ניזרי)
 

הקבוצה סירבה להסכים למסמך אותו הכינה מנהלת הליגה מבעוד מועד אשר מעיד למעשה על הודאת הקבוצה בהאשמות החריפות והלא פרופורציונאליות כנגדה. אנו טוענים לזיכוי מוחלט עקב העובדה שגם אם המשחק הפך להיות אירוע קשה לצפיה מבחינת הכדורסל שבו - אין לנו אלא להסכים עם דבריו של הניצב לשעבר דוד צור אשר טען כי עדיין לא היה בו אירוע אלים או חריג.

אנו קוראים למנהלת הליגה לפעול לטובת האינטרס של הכדורסל בישראל - לקבל את הפועל כמועדון עם הערכים והאידיאלים שלו ולחדול מהניסיון לשבט אותה ולהפוך אותה למשהו שהוא אינו היא. אנו מצפים מהמנהלת לפעול למניעת עונשי רדיוס/משחקים ללא קהל אשר כבר הוכיחו בכדורגל כי הם מסבים נזק לענף ולאפשר לנו להמשיך ולפעול כקבוצה שווה מבין 12 קבוצות ליגת ווינר סל".

הגיבו ראשונים לכתבה הוספת תגובה