זה היה קרב ענקיות בין שתי הנבחרות הכי מרשימות בטורניר – ספרד המושלמת והקבוצתית מול גרמניה המארחת והעוצמתית. שחזור גמר 2008, שבו ספרד ניצחה 0:1 משער של פרננדו טורס.

דה לה פואנטה עלה עם ההרכב הקבוע שלו, כאשר מנגד יוליאן נגלסמן המשיך עם הקרדיט ללירוי סאנה כשהוא השאיר את פלוריאן וירץ, שחקן העונה בליגה הגרמנית, בחוץ. בנוסף, הוא הוציא לראשונה מההרכב את רוברך אנדריך והציב במקומו את אמרה צ׳אן, שכזכור לא היה בסגל ליורו ונקרא ברגע האחרון לדגל רק בעקבות פציעתו של לוקה פאבלוביץ׳.

המשחק נפתח בעבירה מכוערת ולא אופיינית של טוני קרוס על פדרי והוא היה חייב לקבל כרטיס צהוב, אך אנתוני טיילור שניהל את המשחק בצורה לא טובה בחר להתעלם. פדרי לא הצליח להתאושש והוחלף כבר בדקות הפתיחה על ידי דני אולמו במחזה קורע לב. אולמו שחקן שונה ממנו, פחות יצירתי, פחות מחזיק כדור, אבל שחקן שעושה יותר תנועות לעומק ויותר מחפש את השער.

קרוס מכשיל את פדרי (רויטרס)קרוס מכשיל את פדרי (רויטרס)

המחצית הראשונה הייתה שוויונית כששתי הנבחרות עם לחץ גבוה כך שהן ניטרלו אחת את השנייה ושיחקו בצורה זהירה מאוד. במחצית נגלסמן עם חילוף כפול הכניס את וירץ ואנדריך ובעצם חזר להרכב המקורי שאיתו פתח את הטורניר, אך דווקא אז הספרדים עלו ליתרון. בישול גדול של לאמין ימאל (השלישי שלו בטורניר) מצא את אולמו שהצטרף נהדר וסיים בחוכמה עם פס בנגיעה לפינה הרחוקה.

מאותו רגע הספרדים הפסיקו לשחק, חזרו לאחור והגרמנים השתלטו על העניינים. דה לה פואנטה, עם החלטה רעה, הוציא בדקה ה-63 את לאמין ימאל והכניס את במקומו את פראן טורס, חילוף שפגע בספרדים בכל הנוגע להחזקת הכדור. בהמשך הוא החליף גם את ניקו וויליאמס ובכך ויתר לגמרי על ההתקפה. ללאמין ימאל וניקו וויליאמס אין מחליפים ברמתם בסגל הספרדי וכשהגרמנים כצפוי הצליחו להשוות אחרי לחץ מאסיבי, הספרדים היו נחותים מהם.

לעומת החילופים של דה לה פואנטה שהחלישו את הספרדים, החילופים של נגלסמן עם וירץ שעדיף על סאנה ופולקרוג שעדיף כחלוץ המרכזי על האברץ הפכו את הגרמנים לטובים יותר. לאחר השוויון של הגרמנים היה נראה שבהארכה הם יכריעו את הספרדים, אך המשחק התאזן בחזרה והסתיים בצורה הדרמטית ביותר עם שער נגיחה בדקה ה-119 של מרינו מבישול גדול של אולמו.

מיקל מרינו, הכריע את המשחק בצורה הדרמטית ביותר (רויטרס)מיקל מרינו, הכריע את המשחק בצורה הדרמטית ביותר (רויטרס)

בתוספת הזמן ראינו את דני קרבחאל מקריב את עצמו עבור הנבחרת כשספג צהוב שני אחרי עבירה שמנעה מהגרמנים מצב מסוכן, ובכך הוא שוב הראה לנו כמה הוא ווינר כפי שהתרגלנו לראות אותו בריאל מדריד.

המשחק הזה היה האחרון של טוני קרוס בקריירה, הוא ציפה לפרוש כאלוף אירופה וזה כבר לא יקרה, אך גם היום הוא היה הצטיין בצד הגרמני כשהוא ניווט את הנבחרת בשקט האופייני שלו. אגדת כדורגל אמיתית.

קריירה מפוארת שהסתיימה ברגע אחד, קרוס מרוסק במשחקו האחרון (רויטרס)קריירה מפוארת שהסתיימה ברגע אחד, קרוס מרוסק במשחקו האחרון (רויטרס)

אחרי הניצחון הערב, הספרדים הם הפייבוריטים לזכייה. יפה לראות שבניגוד לעבר הם לא מתבססים על שחקנים מריאל ומבארסה והנבחרת מורכבת משחקנים שמגיעים מקבוצות כמו בילבאו, וסוסיאדד, כשהשלם גדול מסך חלקיו.

רונאלדו או טורס? לפליקס יש תשובה ברורה
הגיבו ראשונים לכתבה הוספת תגובה