מכבי ת”א השלימה את הזכייה באליפות ה-25 בתולדותיה בצורה הכי מרשימה שיכולה להיות. ארבעה ניצחונות רצופים בהם שמרה על שער נקי הוציאו את הצהובים לפגרה עם חיוך גדול וגם אמורים להשתיק את כל המבקרים. “אליפות לא מרשימה” הם אמרו, אבל האמת היא שרובי קין צוחק על כולם.

מבחינת המספרים האליפות הזו כבר עקפה את שלוש הזכיות האחרונות של מכבי חיפה, הן בהפרש הסופי מהסגנית והן בכמות הנקודות הכללית. זו הייתה עונה קשה מאוד, עם אסון כבד וקשה מנשוא ומלחמה שמרחפת מלמעלה לאורך כל התקופה, אבל מכבי סיפקה את האסקפיזם המושלם לאוהדיה.

לכל אלופה יש את ה”רגעים”, אלה שנחזור אליהם בעוד מספר שנים ובזכותם נזכור את העונה. אין ספק ש-2023/24 לא תשכח מהסיבות הקשות, מהאובדן הבלתי נתפס שחווינו בחודשים האלו, אבל מכבי ת”א של קין גם יצרה כמה רגעי כדורגל טהור שמציבים את האליפות הזו גבוה בטופ של הצהובים.

שחקני מכבי תל אביב בהנפת צלחת האליפות (רדאד ג'בארה)שחקני מכבי תל אביב בהנפת צלחת האליפות (רדאד ג'בארה)

החמישייה בדרבי

מכבי פתחה את העונה עם שני ניצחונות מרשימים על מ.ס אשדוד והפועל חדרה, אבל אז נעצרה עם 1:1 ביתי מול מכבי בני ריינה. לדרבי הראשון של העונה הגיעה הפועל ת”א עם הרבה ביטחון בעצמה והמאמן מייקל ולקאניס פתח בהרכב התקפי. התוצאה? עוד משחק חד צדדי בדרך לעשור צהוב.

המחצית הראשונה הייתה אחת הטובות של הצהובים העונה. דור פרץ כבש מבישול גדול של רוי רביבו בדקה ה-22, הכפיל בדקה ה-34 בבעיטה מזווית קשה ודן ביטון קבע 0:3 בהפסקה, אחרי בישול עצום של ערן זהבי בסיומו של מהלך קבוצתי מהיפים שנראו העונה בליגת העל. 0:3 בהפסקה!

ברצף המשחקים ללא ניצחון אדום בדרבי מכבי רשמה כבר שתי חמישיות לפני כן וכשזהבי פתח את המחצית השנייה עם הרביעי, חשבנו שזה הולך למחוזות היסטוריים. דור תורג’מן הצטרף לחגיגה לקראת הסיום ומשום מה לא נשרק פנדל ברור לזכות פרץ ומי יודע, אולי היינו רואים גם 0:6 היסטורי.

לוח התוצאות בדרבי. רגע בלתי נשכח (איציק בלניצקי)לוח התוצאות בדרבי. רגע בלתי נשכח (איציק בלניצקי)

12 ניצחונות רצופים

כמעט לכל אלופה יש ריצה בלתי נשכחת במהלך העונה. המשחק האחרון של הצהובים לפני טבח 7 באוקטובר היה ההפסד 2:0 לגנט, אולם כשהכדורגל חודש יותר מחודש לאחר מכן, הם יצאו לרצף ניצחונות פשוט משוגע בכל המסגרות, שסידר פער 10 בליגה והעפלה ישירה לשמינית הקונפרנס ליג.

מכבי חזרה עם צמד ניצחונות על זוריה ואחד נוסף באיסלנד על בריידבליק כשזהבי משתיק את המפגינים האנטישמיים מאחורי השער, המשיך עם מהפך בטדי, השער ה-400 של זהבי במשחק מול בני סכנין, ניצחון יוקרתי על גנט, 0:1 בבאר שבע, מהפך גדול על מכבי פתח תקווה וחגיגה באשדוד.

אם ידברו איתכם על מכבי כ“אלופה לא ראויה” או כל מיני דברים דומים, תשלחו את הדובר לראות את רצף המשחקים בו מכבי גילתה אופי בלתי רגיל, התגברה על כל קשיי המלחמה, המרחק מהבית והמשחקים ללא קהל. קבוצה שמנצחת ב-12 משחקים רצופים היא האלופה הכי ראויה בכל קנה מידה.

יונתן כהן חוגג. 0:1 שלו מול בית"ר שמר על הרצף (רדאד ג'בארה)יונתן כהן חוגג. 0:1 שלו מול בית"ר שמר על הרצף (רדאד ג'בארה)

היציאה ממשבר ינואר

ובכל זאת, אחרי השיא הגיע גם שפל. מכבי ת”א הפסידה פעמיים למכבי חיפה ותיקו מול בני סכנין כבר העביר את הפסגה לירוקים, אבל אז פליסיו מילסון חזר מאליפות אפריקה והסדר שב על כנו. הניצוץ הגיע עם 1:5 על מכבי נתניה בחוץ, בערב בו עידו שחר קיבל מקום בהרכב והחזיר עם הופעת MVP.

ניצחון ביתי על הפועל ב”ש, חגיגה גדולה במשחק הרטרו מול מכבי פ”ת וניצחון בטדי בין צמד משחקי שמינית הגמר כבר הציבו את הצהובים בעמדת עליונות. הקריסה בגומלין מול אולימפיאקוס איימה על ההמשך, אבל מכבי גילתה אופי חריג, השאירה את ה-6:1 מאחור ודהרה כל הדרך אל הפלייאוף.

רגע האליפות של דור פרץ

שער האליפות הוא של זהבי בסמי עופר ועוד נגיע אליו, אבל הרגע של העונה הוא חד משמעית שייך למספר 42. כל יושבי בלומפילד במחזור הפתיחה של הפלייאוף העליון כבר ראו את ה-0:0 המעצבן מול בני סכנין שמוציא את האוויר מהמפרשים, אבל פרץ דאג לספק עוד רגע שכולו מכביזם טהור.

דור פרץ ושחקני מכבי תל אביב בטירוף. רגע העונה ללא ספק (רדאד ג'בארה)דור פרץ ושחקני מכבי תל אביב בטירוף. רגע העונה ללא ספק (רדאד ג'בארה)

בדקה ה-89 מילסון הכניס מסירת חכמה למרכז הרחבה, פרץ הסתנן, הקפיץ לעצמו בימין ומ-15 מטרים שלח וולה אדיר בשמאל לרשת של מוחמד אבו ניל. היציעים קרסו לתוך עצמם, פרץ הוריד את החולצה ואת כל מה שמתחתיה ושעט בטירוף לאוהדים. רגע שבו כולם הבינו: זו העונה של מכבי ת”א.

מדיטציה בסמי עופר

העונה סירבה להיגמר. הפסד בב”ש, ניצחון מרשים על הפועל חיפה ו-2:3 קשה על ריינה התנקזו ל-1:1 בסכנין ומכבי ת”א הגיעה לכרמל בידיעה שהפסד לאלופה המכהנת יקטין לשתי נקודות בלבד, שלושה מחזורים לסיום. מילסון היה מורחק ועונה שלמה הייתה מונחת על הכף עבור קין והצהובים.

הכנה טקטית מושלמת, מכבי שורדת את הלחץ של דקות הפתיחה וביציאה הראשונה קדימה זהבי סוחט פנדל. בעיטה, רשת זזה ושקט, מספר 7 יושב על הדשא ונרגע. זהבי עוד החמיץ פנדל נוסף, גדי קינדה נגח למשקוף ובסיום 0:1 קטן שמסדר למכבי יתרון שמונה, כשנותרו רק תשע בקופה.

ערן זהבי חוגג. שער האליפות רשום על מספר 7 (רדאד ג'בארה)ערן זהבי חוגג. שער האליפות רשום על מספר 7 (רדאד ג'בארה)

שבועיים של חגיגות אליפות

שאגת “יש אליפות למכבי” התפרצה כבר בשריקה בסמי עופר. הזכייה הרשמית הייתה שבוע לאחר מכן עם 0:3 מהדהד על הפועל ב”ש, הנפה, חגיגות עם השחקנים ביציע ומחוץ לבלומפילד, חזרה לסמי עופר כדי לנצח 0:3 את הפועל חיפה וסיום עונה עם 0:2 מול ריינה בבית. שבועיים חלומיים.

זהבי מצליח לסיים כמלך השערים, הריצה של סיום העונה משאירה טעם מתוק כראוי לקבוצה המדהימה הזו, הפרידה משרן ייני ואנריק סבוריט מרגשת במיוחד והחגיגות נפרשו על פני שבועיים מאז שריקת הסיום בחיפה ועד זו בבלומפילד שנעלה את העונה. מכבי הזו, למי שתהה, האלופה הכי ראויה.

הגיבו ראשונים לכתבה הוספת תגובה