מסאי דגו – כשאתה מאמן מכבי חיפה ואתה עושה כל כך הרבה טעויות בהכנה למשחק, בבחירת ההרכב ובשיטת המשחק, אז לא פלא שאתה יורד בפיגור 2:0 במחצית. מכבי חיפה קבוצה שאין לה סדר, ארגון ומשמעת, וזה מתחיל בפרות קדושות וכל מיני הצבות מוזרות בהרכב, לדוגמא: הצבתו של קני סייף כמגן ימני בשיטה של שלושה בלמים, זה תפקיד שהוא לעולם לא שיחק בו. למרות שהוא לא היה מהחלשים ביותר בקבוצה היום, זה פשוט לא זה.

דניאל סונדגרן שוב שיחק כבלם בשיטה של חמישה שחקנים בהגנה, וזה עוד דבר שהוא לא מובן. דגו, אם בחרת לשחק עם שלושה בלמים, אז למה להושיב את לורנצו שימיץ שהוא בלם טבעי ומצוין בספסל? בתקופה בה עבדולאי סק היה באליפות אפריקה ושימיץ החליף אותו הוא היה טוב מאוד, וכך גם אחרי שהסנגלי חזר, אז מה הסיבה שהקרואטי יושב בספסל? למה לחפש הרפתקאות, טריקים ושטיקים שעולים לך ביוקר?

ענאן חלאילי לא יכול לשחק כחלוץ מרכזי בשום פנים ואופן. הוא לא מבין מה רוצים ממנו, לא יודע איך לעמוד, לא איך לעשות את התנועה והמהירות שלו לא יכולה הייתה לבוא לידי ביטוי כי שחקני בני ריינה צופפו את האמצע. לא היו לו שטחים לעשות את הדריבלים שהוא יודע ולנצל את המהירות האדירה שלו. במקום לתפקד אותו כקיצוני ימני, התפקיד המקורי שלו שבזכותו הוא רשם עונה מצוינת שגרמה לו להימכר לבלגיה בסכום שיא, דגו חיפש הרפתקאות והמצאות וגרם לכוכב שלו להיות הגרוע על הדשא במחצית הראשונה ומי שגם ‘בישל’ את השער הראשון של ריינה.

מסאי דגו מאוכזב בסיום. חיפש יותר מדי הרפתקאות (עמרי שטיין)מסאי דגו מאוכזב בסיום. חיפש יותר מדי הרפתקאות (עמרי שטיין)

דגו עשה את השינוי המתבקש לקראת סיום המחצית הראשונה ועבר ל-4:3:3, אבל זה היה מעט מדי ומאוחר מדי ולא פלא שהירוקים ספגו את השער השני בהתקפת מעבר כי אף אחד מהם לא היה מוכן ולא היה מתופקד במקום שלו על כר הדשא. ואני שואל אותך מסאי דגו, איפה שואו? למה הוא לא שיחק אפילו דקה? הוא קשר אחורי אמיתי, שמארגן את המשחק, שנותן שקט, ובמשחק האחרון מול הפועל תל אביב הוא היה מצוין.

שיטת המשחק שלא מתאימה לקבוצה הכניסה את הירוקים לאנדרלמוסיה גדולה. כל אחד שיחק איך שהוא רוצה, לא הייתה מחשבה תחילה לפני פעולות, וזה היה נראה כאילו אין שום אג'נדה לקבוצה. גדי קינדה קיבל כדור וניסה לעשות דברים לבד, ליאור רפאלוב קיבל כדור וניסה גם הוא, הכל מקרי, הכל בכוח. כל אחד מנסה להציל לבד את המולדת, הקבוצה לא מאורגנת ולא מתורגלת, קבוצה שהכל מקרי אצלה, לא כמו ריינה שהתגוננה והוציאה התקפות מעבר ברמה הכי גבוהה שיש.

שואו. למה הוא לא משחק? (עמרי שטיין)שואו. למה הוא לא משחק? (עמרי שטיין)

לכן, דגו צריך לעשות חשבון נפש. הוא קיבל מחמאות גדולות העונה הזו, הוא באמת עשה במהלכה דברים נהדרים, אבל בתקופה האחרונה כנראה מבינים שזה לא זה. כנראה שחוסר הניסיון שלו משפיע, בטח ובטח לאחר עזיבתו של צ’ירון שרי, שהיה המנהיג של הקבוצה, ובלעדיו מכבי חיפה נראית כמו עדר ללא רועה. דגו אכזב בגדול, וטעה גם בחילופים. לא יכול להיות שלאלופה אין מגן ימני אוטוריטה שהוא כוח הרתעה בצד הימני. צד ימין של הקבוצה מהכרמל היום היה זוועה. מלבד התקפה בודדת בה תומר חמד נגח למשקוף, כלום לא הגיע משם כתוצאה ממשחק מסודר.

אני לא האמנתי מתחילת העונה שמכבי חיפה תיקח אליפות רביעית ברציפות, אך הערב היא סיימה סופית את העונה שלה בליגה. לקראת העונה הבאה, במועדון צריכים לעשות חשבון נפש גדול וחריש עמוק. לא יכול להיות שעבדולאי סק עושה כאן מה שהוא רוצה ואף איש מקצוע לא יכול להגיד לו מילה. הבלם הסנגלי רב עם השחקנים ועם שריקת הסיום גם הולך להתעמת עם שחקנים יריבים, איפה הוא חושב שהוא נמצא? שחקן שמייצג אימפריה כמו מכבי חיפה הולך לריב מכות כמו אחרון הפרחחים, איזה דוגמא הוא נותן כאן? הגיע הזמן שהוא יישב בחוץ. כשהוא לא היה כאן הקבוצה נראתה נהדר והמחליף שלו שימיץ היה לא פחות טוב ממנו.

עבדולאי סק מתעמת עם אנשי בני ריינה בסיום (עמרי שטיין)עבדולאי סק מתעמת עם אנשי בני ריינה בסיום (עמרי שטיין)

אחרי שסיפור האליפות נסגר, מכבי חיפה עלולה להפסיד תוך פחות משבוע את כל המטרות שלה העונה אם לא תעבור את מכבי נתניה ברבע גמר גביע המדינה. אם הירוקים יודחו מול אחת הקבוצות החלשות בליגה, זה יהיה כישלון ענק וכל מה שדגו בנה והדברים הטובים שהוא עשה העונה ירדו לטמיון. לכן הוא צריך לאסוף את כל הקבוצה ולהרגיע את השחקנים כי הם לא רגועים על כר הדשא, ושקבוצה כמו מכבי חיפה לא רגועה היא לא יכולה להגיע לכלום.

עם כל הכבוד לקבוצה של דגו, הייתה קבוצה שקוראים לה בני ריינה, קבוצה שמכבי חיפה לא יכולה עליה בשום מפגש ביניהן. כבר בעונה שעברה עם ברק בכר זה התחיל כשהירוקים הפסידו להם בגרין ונפרדו מהם בתיקו בסמי עופר והעונה זה נמשך עם שני הפסדים תוך שבועיים, שבעצם סיימו למכבי חיפה את העונה. לשרון מימר הענקתי לפני שנים, כשאימן את הפועל חיפה את הכינוי ‘סופר מימר’ ולא סתם. ראיתי איך הוא עובד, איך הוא מכין את הקבוצה שלו והתרשמתי. הוא מאמן שלא מפחד מאף קבוצה, ובא תמיד לשחק כדורגל.

קינדה, רפאלוב וגולדברג מאוכזבים. צריכים לאסוף את עצמם לקראת הגביע (עמרי שטיין)קינדה, רפאלוב וגולדברג מאוכזבים. צריכים לאסוף את עצמם לקראת הגביע (עמרי שטיין)

הוא ידע טוב מאוד שישיג גול בהתקפת מעבר ובמצב נייח וזה קרה וכמעט הקבוצה שלו כבשה עוד שער בהתקפת מעבר. ריינה נראתה נהדר מבחינה טקטית, כל שחקן ידע את המקום שלו על כר הדשא והיה ממושמע ומחויב, וזה שהאלופה, בביתה לא הצליחה להכניס כדור אחד בין שניים בהתקפה זה אומר הכל עליו כמאמן, איך הוא תרגל והכין את השחקנים שלו ולכן מגיע לו מחמאות גדולות.

זו שאלה של זמן עד שהוא יקבל משרה בקבוצה גדולה וזה אכן מגיע לו, הוא יקבל את זה בזכות והוא הוכיח את זה כמה וכמה פעמים העונה. מגיע לכל הקבוצה שלו ציון לשבח על איך שהיא נראתה היום. השחקנים של ריינה הציגו המון הקרבה, התלהבות, נחישות ומשמעת אישית וקבוצתית  – כל מה שאתה מחפש מקבוצת כדורגל שבאה לסמי עופר. מימר בא עם גישה שונה, עם הרבה אומץ, לא פחד ממכבי חיפה, עשה את הדברים כמו שצריך וניצח 1:2 במשחק שיכול היה גם להסתיים ב-1:4. 

שרון מימר. מגיע לו לקבל קבוצה גדולה (עמרי שטיין)שרון מימר. מגיע לו לקבל קבוצה גדולה (עמרי שטיין)
הגיבו ראשונים לכתבה הוספת תגובה