נתחיל בהתחלה. לאחר 0:1 במחצית הראשונה בהונגריה, מכבי חיפה הגיעה למשחק מול גנט בבלגיה במצב לא הכי אופטימלי. הקבוצה הייתה עייפה, חסרת אנרגיות, היו לה המון משחקים בתקופה קצרה וזה לא דבר של מה בכך, אבל יש להם שחקן אחד שהוא ענק תרתי משמע, וקוראים לו פרנזי פיירו.

לאחר שניצח לבד את גנט במשחק הראשון, לבד, היום הוא קיבל עזרה. מסאי דגו הבין שלפיירו קשה לשחק לבד, ולמה? כי תמיד שומרים עליו שני בלמים ואף יותר. אבל, ברגע שיש ליידו את ענאן חלאילי, לפחות להרבה דקות ברבע השעה הראשונה, כל בלם של היריבה אמור לשמור על חלוץ, אז לפיירו נשאר רק בלם אחד שישמור עליו. וראה זה פלא, אתה מקבל את הבונוס מיד בדקה הרביעית.

ולמה התכוון המשורר? פיירו קיבל את הכדור, חלאילי היה לבד עם בלם רחוק ממנו, פיירו עשה תנועה לעומק, ענאן ראה אותו, והחלוץ מהאיטי עשה את ה-0:1. נכון, היה הרבה מזל בגול, אבל הכוונה הייתה טובה – לבעוט לשער. זאת אומרת – כשאתה משחק עם שני חלוצים, לפיירו יותר קל, וזה כל הסיפור. אותו הסיפור קרה גם מול פנאתינייקוס באתונה, כשלידו שיחק דין דוד. פיירו עשה מהלך גדול שבסופו דוד הכריע.

פרנזי פיירו דוהר (האתר הרשמי של מכבי חיפה)פרנזי פיירו דוהר (האתר הרשמי של מכבי חיפה)

זה גם מה שהביא את הירוקים עד היום. איזה כיף, איזו עונה מדהימה יש למסאי דגו. הוא עושה הכל מהכל, מה לא הספיק העונה? הוא העלה שחקני נוער, פגע פחות או יותר בזרים, העלה את מכבי חיפה לאן שאמר, ניצח את מכבי תל אביב פעמיים, הספיק לנצח קבוצה גדולה כמו פנאתינייקוס, ועוד הרבה הישגים יש לזכותו.

כולם חושבים שמכבי חיפה צריכה לקחת אליפות השנה. לדעתי זה קשה לקחת ארבע אליפויות רצופות, אבל בגדול, השחקנים של חיפה הם גברים אמיתיים ומוכיחים זאת משחק אחרי משחק, במיוחד בשני המשחקים באירופה, כאשר הקבוצה הייתה בלחץ בלתי רגיל והשחקנים עמדו בזה, התגוננו בשכל, באגרסיביות, ועל זה מגיע לשחקני מכבי חיפה מחמאות גדולות. לכולם, לכל מי שנשאר מאז ההרחק השל סונדגרן.

דניאל סונדגרן עוזב את המשחק (רויטרס)דניאל סונדגרן עוזב את המשחק (רויטרס)

אפרופו המגן השבדי, לי קשה לקבל את זה שלורנצו שימיץ’ יושב בספסל וסונדגרן משחק כבלם, נשגב מבינתי, דניאל הוא לא בלם, אלא מגן ימני. אז פעם אחת הוא שם את סונדגרן קשר אחורי, אחרי זה כ-50:50 ובפעם השלישית הוא עבר לעמדת הבלם, כששימיץ’ חודשיים מצוין, ודגו לא נתן לו לשחק. השאלה היא למה. לדעתי זה פשוט מאוד, הוא מתחשב בפרות קדושות.

הדוגמה השנייה היא עבדולאי סק, שהיה קטסטרופה במשחק כבלם, עברו אותו, עשה טעויות כשלחצו אותו וגם בגול העצמי, אבל לקראת סוף המשחק אין ספק שהוא השתפר שיפור גדול. הגיע הזמן שדגו יעמיד במקום שחקן כמו סק. להגיד לו ‘הלו, אם אתה לא אחראי, אתה תשב בחוץ’. את שימיץ’ קל להושיב בחוץ, כי הוא שימיץ', אבל מה דגו עשה כשסק היה באליפות אפריקה? הקרואטי שיחק והיה גדול. אז בפעם המיליון – למה להחליף את שימיץ’? בכדורגל מקצועי אין פרות קדושות, מי שטוב צריך לשחק אז סק יכול לשבת בחוץ.

למה סק כן והוא לא? שימיץ' (עמרי שטיין)למה סק כן והוא לא? שימיץ' (עמרי שטיין)

הבלם השלישי רמי גרשון עושה את העבודה בכל משחק בו הוא משחק. אין לו טעויות, היה אחראי וגיבה, ועל זה מגיע לו שאפו גדול. הוא תוספת גדולה לחדר ההלבשה של מכבי חיפה, דוגמה ומופת, גם במשחקים, גם בהתנהגות וגם באיך שהוא מחזיק את חדר ההלבשה בסמי עופר.

כשמתסכלים על שואו, תענוג של שחקן. הוא לא נבהל, לא מבוהל, מחפש לשחק כדורגל וגם בחיסרון מספרי הוא חילץ כדורים ושיחק. הוא גם איבד, אבל תיקל, ועשה עבודה נהדרת כקשר אחורי. גם עלי מוחמד היה בסדר גמור ועשה את העבודה. ליאור רפאלוב מנהיג אמיתי, עושה הגנה, מכוון את הקבוצה ועושה הכל מהכל.

ליאור רפאלוב מול פיטר גרקנס (רויטרס)ליאור רפאלוב מול פיטר גרקנס (רויטרס)

למגן הימני פיינגולד אני צופה עתיד גדול. הוא שחקן מאוד קשוח, לא מוותר, ואפשר לחלק לו רק מחמאות שהוא משחק ככה בגיל כזה, בבגרות כזו. שרק ימשיך ככה והשמיים הם הגבול מבחינתו. גם קני סייף עושה את העבודה, אבל כמה אפשר לשחק ברצף בלי מנוחה? עם כל הכבוד, אי אפשר לשחק בכל משחק, שלושה משחקים בשישה ימים זה מטורף. בכל העולם יש רוטציות, אפשר להבין את דגו שמנסה לעשות הכל כדי למצוא את שביל הזהב. בדרבי זה פגע כי החל מהדקה ה-20 לא היו בקבוצה אנרגיות. לדעתי גם דגו עייף, לפחות בדרבי הוא היה נראה עייף. 

והאחרון חביב, איך לא אזכיר את פיירו. מה הוא לא עושה? מה לא אומרים עליו. כל משחק מלכלכים עליו, אוהדים ופרשנים, אומרים עליו דברים מגעילים, והוא בכל משחק בא ועושה את העבודה. הוא כבר הבקיע 12 גולים באירופה, הוא מתקרב לאלון מזרחי והגיע לרמה של קטן בגולים באירופה. הוא הבקיע 32 גולים מאז שהגיע לפה, הוא העלה במו רגליו את מכבי חיפה לשמינית הגמר והביא מיליונים לשחר ולמועדון, שלא לדבר על הניקוד שהביא לכדורגל הישראלי באירופה. יכול להיות שבזכות מה שעשה כאן, תהיינה שתי קבוצות במוקדמות הצ’מפיונס בעונה הבאה, ואת זה נראה בקרוב.

פרנזי פיירו שומר על הכדור (רויטרס)פרנזי פיירו שומר על הכדור (רויטרס)

מכבי חיפה חוזרת לארץ, לא יהיה לה הרבה זמן עד אשדוד. מצד אחד היא צריכה למצוא את השחקנים הכי טריים, ולכן ההכנה המנטלית והפיזית, בנוסף למנוחה – הכרחיות. צריך לנצח שם ולהישאר בתמונה. אסור למכבי חיפה להפסיד, אז בוא נראה אותם עושים את זה. 

הגיבו ראשונים לכתבה הוספת תגובה