בתחילת דרכו של לאמין ימאל בקבוצה הבוגרת של ברצלונה כולם דיברו עליו כשחקן העתיד של המועדון הקטלוני. פחות משנה עברה מאז הופעת הבכורה של הקיצוני ולכל אוהדי אלופת ספרד זה כבר ברור – לאמין ימאל הוא לא רק שחקן העתיד, הוא ההווה של הבלאוגרנה. 

הצמיחה של לאמין ימאל היא מטאורית בקנה מידה היסטורי. ההתקפה של אחת הקבוצות הבכירות באירופה והאהודות בעולם, שהחלק הקדמי שלה היה הדגל של המועדון בעשור האחרון, נשענת כולה על קסמים של נער שעוד לא חגג 17 אביבים, שעוד לא סיים את בית הספר. 

אם תשאלו אוהד ברצלונה האם לאמין ימאל יהיה בטופ 5 שחקנים בעשור הקרוב בכדורגל העולמי, לרוב תתקלו בשתיקה רועמת. הפצע הפתוח ושמו אנסו פאטי עדיין לא הגליד, רוב תומכי הבלאוגרנה יודעים שלא קושרים כתרים לנער שעלה ממחלקת הנוער ומרשים בבוגרת. 

אנסו פאטי. פצע שעוד לא הגליד (רויטרס)אנסו פאטי. פצע שעוד לא הגליד (רויטרס)

הרי פאטי עלה כמטאור בקבוצה הבוגרת. בהתקפה שכללה את ליאו מסי ולואיס סוארס, הקיצוני השמאלי מצא את מקומו בהרכב וחורר רשתות בלי הפסקה. הקילר-אינסטינקט שלו היה מדהים, כשהוא היה מגיע לחצי מצב – האוהדים לרוב כבר התחילו לחגוג שער. 

אלא שאז התחילו הפציעות. בפעם הראשונה פאטי קרע את המניסקוס ובמועדון הכריזו שהוא ייעדר כשלושה חודשים, כשבפועל הוא חזר לדשא אחרי עשרה חודשים. למרות זאת, בקבוצה עדיין האמינו בו והעניקו לו את מספר 10 של גדול שחקני המועדון בהיסטוריה שסיים את דרכו.

הפציעות התגברו ופאטי הושאל בתחילת העונה לברייטון במטרה לנסות לשקם את עצמו ואת הקריירה. בקטלוניה הפנו אצבע מאשימה לצוות הרפואי במועדון בטענה כי פציעה חוזרת מגיעה אחרי חזרה מהירה מדי לדשא. נשאלת השאלה, האם בברצלונה למדו לקח? נראה שלא.

לאמין ימאל. ההווה והעתיד של ברצלונה (רויטרס)לאמין ימאל. ההווה והעתיד של ברצלונה (רויטרס)

בקבוצת כדורגל מתוקנת שחקן בן 16 לרוב לא פותח בהרכב, שלא נדבר על להשלים 90 דקות. עם כל הכישרון, אחרי הכל הגוף שלו הוא לא של שחקן רגיל וצריך לנהוג עמו במשנה זהירות, במיוחד כשיש מכת פציעות שמעידה על התנהלות לא תקינה לכאורה בצוות הרפואי. 

נכון שלברצלונה אין אופציות אחרות כרגע עם הפציעה של ראפיניה, אבל עדיין בן 16 לא אמור להשלים 90 דקות. בארבעת משחקי הליגה האחרונים, לאמין ימאל פתח בהרכב ולא הוחלף אפילו לא פעם אחת (!), כשגם במשחק מול בילבאו בגביע הוא ירד לספסל רק בדקה ה-105. 

לאמין ימאל עומד עד כה על רצף של לפחות 90 דקות משחק ב-5 משחקים רצופים, בעוד ראפיניה אמור לחזור בקרוב. חוסר הזהירות איתו בעייתי מאוד, כשמצבו המנטלי והלחץ העצום על כתפיו גם צריך להוות שיקול. לאוהדים רק נשאר לקוות שההווה של הקבוצה אכן יהיה גם העתיד שלה. 

הכתוב הינו טור דעה. 

הגיבו ראשונים לכתבה הוספת תגובה