בשבוע הראשון של 2024 מכבי פתח תקווה נפרדה בהחלטה הדדית ממאמנה בני לם, זאת בעקבות הפסד חמישי בשישה משחקים ולאחר פתיחת עונה שנעה בין משחקים גדולים לתקופות מאכזבות שמיצבו אותה בתחתית הטבלה.

עם זאת, באותו השבוע שעבר מאז נראה כי במכבי פתח תקווה – בשקט, בשקט – ביצעו מהפכה של ממש. המאמן החדש בדמותו של רן קוז’וק הגיע, אך לא רק הוא, כשגם כפיר וולפסון הצטרף לצוות האנליזה וכפי שפורסם ב-ONE, טל בן חיים צפוי להתמנות לראש מערך הסקאוטינג של המועדון.

מדובר במתיחת פנים משמעותית מאוד לצוות המקצועי של העולה מהליגה הלאומית, במטרה לא לחזור לסטטוס הזה, אך לא רק. נראה כי המלאבסים ניצלו את שינוי המאמן כדי לייצר מעטפת חדשה שתוכל לעזור להם לעשות קפיצת מדרגה.

רן קוז'וק מוצג במכבי פתח תקווה (חגי מיכאלי)רן קוז'וק מוצג במכבי פתח תקווה (חגי מיכאלי)

קודם כל נתייחס למאמן. אמנם הדעה הרווחת היא כי העונה של רן קוז’וק במכבי נתניה היוותה כישלון, אך אם נסתכל על הכדורגל שהקבוצה שיחקה והעובדה כי היא הייתה עדיפה ברוב משחקיה נקבל תמונה קצת שונה.

קוז’וק לא חף מאשמה בעונה הפחות מוצלחת, אך הוא הוכיח יכולת להביא כדורגל חיובי ועדיין מדובר במאמן צעיר שיכול לעשות את קפיצת המדרגה יחד עם הקבוצה. אסור לשכוח לו את העונה המצוינת שעשה ב-2022/23, וכנראה שעם קצת יותר מזל ברגל המסיימת הוא עוד היה היום בנתניה.

אם החלפת המאמן הייתה מתרחשת לבד כנראה שלא היה מדובר בבשורה גדולה, אך זה לא המצב. מערכי הסקאוטינג והאנליזה מתפתחים בקצב איטי בארץ, אך לאט לאט קבוצות ליגת העל מכירות בחשיבות הגדולה שלהם והקמת המעטפת המקצועית שמגיעה ביחד ותתווה קו משותף לעתיד תתרום רבות למכבי פתח תקווה.

שחקני מכבי פתח תקווה, יהנו מהצוות החדש? (אורן בן חקון)שחקני מכבי פתח תקווה, יהנו מהצוות החדש? (אורן בן חקון)

על טל בן חיים העתיד עוד יספר אם היה הבחירה הנכונה – אך עצם הרעיון בתפקיד אותו הוא ייקח מבורך. בנוסף, צירופו של וולפסון – ראש מערך הסקאוטינג במכבי נתניה בשנים האחרונות – היא סימן חיובי לנכונות להשקיע ולהביא אנשים עם ניסיון שירימו את המערכת, זאת בזמן שחלק מהקבוצות עוד מחפשות בעיקר אנליסטים לעבודה ראשונה להם ישלמו סכומים מזעריים במקרה הטוב.

אמנם קשה לדעת מה עתיד לבוא, ואין לדעת אם ההצלחה תהיה מיידית, אבל אם תהיה סבלנות במכבי פתח תקווה ובנייה לתווך ארוך היא תוכל להרוויח בגדול מהמערכת המקצועית שהוקמה בשבוע הראשון לשנה החדשה.

הכתוב הינו טור דעה

הגיבו ראשונים לכתבה הוספת תגובה