מכבי תל אביב השיגה הערב (שישי) את ניצחונה הגדול ביותר השנה, עם 67:68 בברצלונה ודווקא אחרי ההפסד לווילרבאן. מכבי באה עצבנית, מרוכזת, אגרסיבית, כעוסה על עצמה בגלל מה שקרה בצרפת ויחד עם זאת יאניס ספרופולוס הסיק מסקנות מהמשחק הקודם, שאליו אתייחס מיד, וקבוצתו השיגה ניצחון מדהים שגם הגיע לה.

שבוע כפול ביורוליג הוא קשה. חלק מהקבוצות הושפלו או ספגו הפסד במשחק הראשון ובאו לשני עם רצון לתקן ולהילחם על כבודן. כפי שעשו פנאתינייקוס, הכוכב האדום בלגרד, באיירן מינכן וכמובן מכבי ת”א. ספרופולוס בא עם תכנית משחק מצוינת. קודם כל הגנה חזקה ומשחק איטי, ובנוסף לכך הציב את אות’לו האנטר בחמישייה על חשבונו של אנטה ז’יז’יץ’ ועם דראגן בנדר ואנג’לו קלויארו, מדובר בשלישיה גבוהה יחסית וזאת על מנת לנצל את ההיעדרות של ברנדון דייויס בברצלונה, הסנטר הבכיר שלה.

עומרי כספי (באדיבות ברצלונה)עומרי כספי (באדיבות ברצלונה)

לא רק האנטר שיפר את ההגנה של מכבי ת”א. בכל מצב של מסירה ללואו פוסט, הביאה אלופת ישראל שמירה כפולה עם דאבל-אפ שברצלונה לא הייתה מוכנה אליו ואיבדה כדורים. מכבי הקריבה עבירות בהתקפה והמשחק האיטי ומיעוט הזריקות מהשלוש, הביאו ליותר תנועה בהתקפה יחד עם יותר הנעת כדור. סקוטי ווילבקין סיים את המשחק רק עם 7 נקודות, אבל כמיטב המסורת כשהוא לא הקלעי המוביל – מכבי מנצחת.

בנדר הציג את משחקו הטוב ביותר במכבי מאז תחילת העונה. מעבר להיותו הקלע המוביל, הוא נע נכון ובעיקר ברבע הראשון בו היווה איום קבוע על הסל של ברצלונה, שהרחבה שלה הייתה די פרוצה. גם טיילר דורסי ואלייז’ה בראיינט באו יותר לידי ביטוי וניצלו את ההתרכזות של ברצלונה בווילבקין. מכבי שלטה בריבאונד ההתקפה עם 12 ריבאונדים שנתנו לקבוצה סלים מהזדמנות שנייה. העובדה שיאניס מכיר את ניק קלאת’ס נתנה למכבי את היכולת למנוע ממנו בהרבה התקפות את הכדור, וקורי היגינס, שנאלץ להוביל את הכדור במקומו, לא ביצע את התפקיד כראוי.

אות'לו האנטר (באדיבות ברצלונה)אות'לו האנטר (באדיבות ברצלונה)

שאראס היה עצבני והרבה בחילופי שחקנים כשכל שחקן שביצע שגיאה – נזרק מיד מן המגרש. מצד שני מכבי שאבה הרבה ביטחון מכך. קייל קוריץ’, אדם הנגה והיגינס החטיאו הרבה כדורים ולמכבי היה נוח להתמודד עם הגבוהים המחליפים, רונלדס סמית’ס וארטם פוסטובוי האוקראיני. 
לחץ המשחקים ביורוליג גורם לעומס גדול על הקבוצות ולא מחכה לשחקנים שנפצעים או עייפים, וכאן באה עוצמה של קבוצה. נכון, יובל זוסמן, ג’ון דיברתולומאו ועומרי כספי סיפקו בסך הכול 17 דקות ביחד, אבל אלו היו דקות של הקרבה בהגנה, מאבק לא מתפשר על כדורים חוזרים וכדור ביניים וזאת בנוסף לאגרסיביות וללחימה שהביאה מכבי ת”א.

סקוטי ווילבקין שומר (באדיבות ברצלונה)סקוטי ווילבקין שומר (באדיבות ברצלונה)

אין כל ספק שז’יז’יץ’ נמצא בבעיה כי התרומה שלו פחתה בכל המשחקים האחרונים, כאשר הפעם שיחק 12 דקות וסיים עם שורה סטטיסטית חלשה. גם יאניס החליט שלא להתחיל איתו בחמישייה ולהציב כאמור את האנטר שקיבל 28 דקות יותר מהרגיל. כדי לנצח אפשר וצריך להקריב החלטות שכאלה. זהו ניצחון שיכול להיות מפנה עבור מכבי, כיוון שהיא עוברת עכשיו לסדרה של הרבה משחקי בית נגד קבוצות שלא מהצמרת כרגע, אבל היא צריכה לבוא כבר במשחק הבא, ביום שלישי מול פנאתינייקוס, עם מוטיבציה והקרבה הגנתית כפי שהפגינה היום, כי זה המפתח להצלחה.

ווסטברוק מתדרך את אבדיה באימון
הגיבו ראשונים לכתבה הוספת תגובה