נשיא המדינה יצחק הרצוג ורעייתו מיכל, אירחו אתמול בני נוער שפונו מבתיהם בעקבות המצב הביטחוני, ביניהם תושבי הצפון הפזורים ברחבי הארץ, ובני נוער תושבי כפר עזה. המפגש התקיים כחלק ממיזם "מחליפים מילה – יוזמות הנשיא למחר ישראלי משותף", העוסק בהפחתת הקיטוב והגברת הלכידות והחוסן החברתי.

נשיא המדינה יצחק הרצוג (מעיין טואף/לע"מ)נשיא המדינה יצחק הרצוג (מעיין טואף/לע"מ)

את היום פתחו בני הנוער בשיחה מעוררת השראה עם הספורטאי האולימפי פיטר פלצ׳יק ועם אבישי רגב, יועץ מנטאלי לספורטאים ויוצא תכנית הריאליטי ׳המירוץ למיליון׳. פלצ׳יק הרצה בפני בני הנוער על המסע שלו למדליה האולימפית בפאריס, על הפציעה שעבר במהלך השנה ועל ההתגברות למרות הכל. הוא שיתף אותם על האיומים על חייו אותם ספג בשל פעילות הסברתית וההשתתפות באולימפיאדה.

פיטר פלצ'יק (מעיין טואף/לע"מ)פיטר פלצ'יק (מעיין טואף/לע"מ)

״מה שהחזיק אותי זה הכוח הבלתי ייאמן של העם שלנו, התקווה, הרצון שלנו כעם למרות הכל לחיות, להרים את הראש, להיות חזקים ולנצח. אחדות העם בימים הקשים האלה מרגשת אותי ומחזיקה אותי – ככה ידעתי שיכולתי להביא את המדליה״, סיפר פלצ'יק בהתרגשות. בסיום ההרצאה ניגשה משפחה מקריית שמונה שפונתה לאילת וסיפרה לפיטר שהגיעו במיוחד לפגוש אותו כי הבן שלהם מעריץ אותו. פיטר הודה להם שהגיעו: "זה לא מובן מאליו המאמץ שלכם" אמר לבן בעת שחיבק אותו.

פיטר פלצ'יק (מעיין טואף/לע"מ)פיטר פלצ'יק (מעיין טואף/לע"מ)
הייה הראשון שמגיב לכתבה הוספת תגובה