האם הספורט הישראלי ייפגע ממאבק כוחות בין השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר, לשר התרבות והספורט, מיקי זוהר? המפכ”ל הודיע קיבל היום (שלישי) החלטה שמיום שבת – לא יהיו שוטרים במגרשי הכדורגל והרקע לכך הוא המתיחות הרבה בין שני השרים, שמרבים לעקוץ אחד את השני.

למעשה יש סכסוך כספי בין המשרד לביטחון לאומי, משרד התרבות הספורט, והמשטרה – ובעקבות זאת המפכ”ל הורה על כך שלא יהיו שוטרים במגרשים. השר איתמר בן גביר גיבה את הוראת המפכ”ל, שהחליט שעד שמשרד הספורט לא יסדיר את החוב, השוטרים לא יחזרו למגרשים. “היה מו”מ, משרד הספורט הבטיח משהו ולא קיים”, אמרו במשטרה.

כזכור, לפני שבוע וחצי פורסם לראשונה ב-ONE כי המשטרה מאיימת לא לאבטח את הכדורגל. נשלחו אז שני מכתבים בנושא החובות למשטרה בנוגע לאבטחת הכדורגל – אחד נשלח מלשכת מפכ"ל המשטרה מטעמו של השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר, ליו"ר ההתאחדות לכדורגל, שינו זוארץ, ויו"ר מנהלת הליגות לכדורגל, ארז כלפון, ובו נכתב כי אם לא יוסדרו החובות של משרדי האוצר והספורט, משטרת ישראל לא תוכל להמשיך ולקיים את אבטחת משחקי הספורט. מכתב נוסף נשלח מראש תחום פיקוח ובקרה במשטרה, עו”ד דניאל זוהר.

המפכ"ל דני לוי (דוברות המשטרה)המפכ"ל דני לוי (דוברות המשטרה)

במכתב שנשלח מטעם בן גביר נכתב: ״למרות שהמשרד לביטחון לאומי ומשטרת ישראל קידמו את חלקם במשימות, לרבות שריון תקנים ומשאבים, לצערי ישנו חוסר שיתוף פעולה של המשרדים האחרים בקידום הנושאים, בדגש על משרד התרבות והספורט ומשרד האוצר״.

עוד נכתב: ״כך לדוגמא בעניין חיזוק היחידה המשטרתית למניעת אלימות בספורט, פעלנו אל מול משרד התרבות והספורט להגדלת המערך בהיקף של שבעה תקנים תוספתיים בחלוקה שווה בין המשרדים. המשרד לביטחון לאומי, כחלק מהסיכום התקציבי, שריין את התקנים והתקציבים לטובת הנושא עוד מתחילת השנה הנוכחית כחלק מדגשי המדיניות, אולם נכון למועד זה על אף פניות חוזרות ונשנות, טרם הועמדו המשאבים המקבילים ממשרד התרבות והספורט בשל אתגרים מול משרד האוצר״.

מיקי זוהר ואיתמר בן גביר (חגי מיכאלי, רויטרס)מיקי זוהר ואיתמר בן גביר (חגי מיכאלי, רויטרס)

המכתב נחתם בשמו של השר בן גביר: ״אשר על כן ולאור כל האמור לעיל, מציע שתפנו את מכתבכם למשרד התרבות והספורט ומשרד האוצר. אציין כי אני מעריך מאוד את שר התרבות והספורט ושר האוצר, אולם לא ייתכן כי המשרד לביטחון לאומי יעמוד לבדו מול משימה משותפת הדורשת עמידה של כל צד במחויבויותיו ועמידה בסיכומים כנדרש״.

אחרי הדברים הללו, מקורבי השר מיקי זוהר אמרו ל-ONE: ״לפני בקשות לתקציב, בן גביר צריך לקדם את הצעת השר זוהר להסדרת פירוטכניקה לאוהדים, הסדרת נהלי תעבורה להגעה בטוחה ומהירה למשחקים ונהלי עבודה לשוטרים שימנעו אלימות מיותרת כלפי אוהדים״. השר זוהר אף טוען: "החוב אינו של משרד הספורט, אלא של משרד האוצר".

שוטרים בטדי (דוברות המשטרה)שוטרים בטדי (דוברות המשטרה)

כאמור, ההחלטה תיכנס לתוקף בשבת, כך שהיא לא תחול על המשחק בין בית”ר ירושלים למכבי חיפה הערב. בשבת מתוכננים להיערך חמישה משחקים בליגת העל: בית”ר – עירוני ק”ש, מכבי חיפה – בני סכנין, מ.ס אשדוד – הפועל חיפה, מכבי פ”ת – מכבי בני ריינה ועירוני טבריה – הפועל חדרה. 

הגיבו ראשונים לכתבה הוספת תגובה