"הקבוצה המעבירה אינה מוגדרת כקבוצה מקצוענית ומשכך – 'טבלת העברות' אינה חלה בעניין השחקן". עתירתו של מור סעדו, שחקן התקפה בקבוצת הנוער של עירוני מודיעין בעונה החולפת, התקבלה. הערער של המועדון, שדרש עליו 250,000 אלף שקלים ממכבי חיפה, הקבוצה הקולטת, נדחה. עו"ד שי אבני, ב"כ של השחקן, ייצג אותו בפני המוסד למעמד השחקן של ההתאחדות לכדורגל בישראל. עו"ד אבני הצליח להוציא השחקן מעירוני מודיעין ב-25,000 אלף שקלים בלבד.

בשניים ביוני 2024 התקבלה עתירה בפני המוסד למעמד השחקן מצד מור סעדו (שנתון 2006), שחקן הנוער של עירוני מודיעין, עמה עלה לליגה הלאומית לנוער, לפיה נתבקש המוסד המכובד לקבוע כי על המועדון (מודיעין) לשחרר את השחקן משורותיו בסכום נמוך ככל האפשר. המשיבה, קבוצה לא מקצוענית, טענה, מנגד, כי היא זכאית לקבל דמי פיצוי בסך 250,000 אלף שקלים בגין אימונו וקידומו של השחקן.

סעיף 12 ב' (1) לתקנון הרישום עוסק במעבר בין קבוצה לא מקצוענית לקבוצה מקצוענית וקובע כי שחקן, שגילו מעל 17, המעוניין לעבר מקבוצה לא מקצוענית לקבוצה מקצוענית, רשאי לעשות כן ואף ללא הסכמת הקבוצה המעבירה, אולם האחרונה תהיה זכאית לפיצוי עבור אימונו וקידומו של השחקן. במקרה של חילוקי דעות, יפסוק בעניין המוסד למעמד השחקן על-פי פניית אחת הקבוצות ו/או השחקן עצמו, כאמור בתקנון.

הפוסקים, יו"ר איתמר צ'יזיק, עו"ד גיל סלומון ועו"ד דן דרזנר, קבעו, בסופו של דבר, כי הקבוצה המעבירה (עירוני מודיעין) זכאית לפיצוי בגין אימונו וקידומו של השחקן וכי סכום הפיצוי יעמוד על 25,000 אלף שקלים. הסכום ישולם לקבוצה המעבירה על ידי השחקן או הקבוצה הקולטת, ככל שתהיה. הפסיקה ניתנה ביום אחד ביולי 2024. מספר ימים לאחר הפסיקה, נכנסה לתמונה מכבי חיפה ושילמה על מור סעדו את הסכום שנקבע – 25,000 אלף שקלים ובכך קלטה אותו.

אלא שבעירוני מודיעין לא השלימו עם המצב (דרשו פי 10 מהסכום שנפסק בפועל), והחליטו לערער בבית הדין העליון של ההתאחדות לכדורגל בישראל. עירוני מודיעין ערערה באמצעות עו"ד עינב לבנה, זאת כנגד החלטת ההתאחדות לכדורגל (המוסד למעמד השחקן) ומכבי חיפה, שיוצגה בידי עו"ד עופר בן אסא. פסק הדין קבע אתמול (ראשון) כי הערער נדחה. השופט (בדימוס) ד"ר עדי זרנקין, פרופסור מיגל דויטש ועו"ד אסף הדסי קבעו פה אחד כי לא נפלה כל חריגה ואין מקום להתערב בהחלטת המוסד לעניין גובה דמי ההשבחה המגיעים למערערת.

מור סעדו רשם בעונה החולפת 33 הופעות, כשמונה מהן היו במדי הקבוצה הבוגרת, מליגה א' דרום. סעדו היה חלק מהעפלתה של קבוצת הנוער במודיעין מהליגה הארצית לנוער לליגה הלאומית לנוער, הליגה השנייה בטיבה בשנתון. התכבד ב-25 שערי ליגה והוסיף למאזנו צמד שערים במסגרת הגביע. היה בין השחקנים הבולטים והדומיננטיים במחלקת הנוער של עירוני מודיעין. את מודיעין עזב לאחר ארבע שנים רצופות. גדל הוא במחלקת הנוער של בית"ר ירושלים.

הגיבו ראשונים לכתבה הוספת תגובה