אי אפשר לעצור את עופר ינאי. בעלי הפועל תל אביב שלח מסר לאירופה שהוא כאן עד הסוף כשהוא החתים את ג’ונתן מוטלי, אך כעת הוא עומד לפני מהלך שנראה גדול פי כמה וכמה. אחת הדמויות המוכרות ב-NBA בדור האחרון, פטריק בברלי, על סף חתימה אצל סגנית אלופת ישראל.

כבר בהחתמת מוטלי קיבלנו הצהרה ראשונה למה מסוגל ינאי. כזכור, הסנטר שהגיע מפנרבחצ’ה חתם על חוזה לשנתיים כשבכל עונה הוא מרוויח 1.4 מיליון דולר, בנוסף למענק עלייה ליורוליג של שני מיליון דולר, כשבמקרה של אי עלייה הוא יקבל פיצוי בסך 200 אלף נוספים.

גם הגארד הוותיק (36) אמור להרוויח שכר דומה. מדובר על 1.4 מיליון דולר לעונה, בתוספת בונוס ענק במקרה של עלייה ליורוליג, אך פיצוי בסך 200 אלף במקרה של אי עלייה. מדובר בסכומים דמיוניים בכל מה שקשור לכדורסל הישראלי. מיותר לציין את גודל הציפיות שההחתמות הללו מביאות, כשכל דבר מלבד ללכת עד הסוף באליפות וביורוקאפ יהיה כישלון.

פטריק בברלי (רויטרס)פטריק בברלי (רויטרס)

לא מעט שמות גדולים הגיעו לכאן. ג’ורדן פארמר, אמארה סטודמאייר, נייט רובינסון. כעת הפועל קרובה להוסיף לרשימה הזו שחקן חדש שיגיע לישראל בדמות הגארד, שבילה את העונה האחרונה במילווקי באקס. בברלי בן ה-36 נחשב לשחקן הגנה קשוח, מבין הקשוחים בדור האחרון, ויש לו ניסיון NBA עשיר.

הגארד האמריקאי שיחק ב-NBA אצל יוסטון, קליפרס, מינסוטה, לייקרס, שיקגו, פילדלפיה ומילווקי. בסך הכל, יש לו לא פחות מ-666 משחקים בליגה הטובה בעולם. הוא נבחר לחמישיית ההגנה פעם אחת ב-2017, כשפעמיים הוא נבחר לחמישייה השנייה, ב2014 וב-2020.

משחק השיא שלו מבחינת נקודות היה כשהוא קלע 26 נקודות בשני מקרים שונים. שיא הריבאונדים שלו במשחק עומד על 16 ושיא האסיסטים שלו עומד על 12, בשלושה מקרים שונים. נגיד שזו לא הפעם הראשונה של השחקן באירופה, כשהוא שיחק באוקראינה וגם במדי אולימפיאקוס.

טוני פארקר ועופר ינאי מציגים טורניר בת"א
הגיבו ראשונים לכתבה הוספת תגובה