לכמה שחקנים זרים הכדורגל הישראלי יעלה? אם שואלים את משפחת ברקת, זה חייב לעלות לפחות ל-12 זרים. אתמול (חמישי) נערכה במשרדו של יעקב שחר נשיא מכבי חיפה פגישה של ראשי הכדורגל הישראלי שעל הפרק נושא הרפורמה הגדולה שרוצים להעביר בכדורגל הישראלי בשינוי לא מעט קריטריונים.

זו לא הייתה ישיבה ראשונה של המשתתפים, אבל אין ספק שאתמול היא סיפקה לא מעט דרמה. ברפורמה כפי שכבר חשפנו יש את צמצום ליגת העל שהרצון הוא להקטין אותה מ-14 קבוצות כיום ל-12 קבוצות, חלוקת הכספים, וגם את עניין הזרים.

בישיבה בה נכחו: שחר, סגנו עוזי מור, יו"ר המנהלת ארז כלפון, יו"ר ההתאחדות לכדורגל שינו זוארץ, עו"ד מורן מאירי היועץ המשפטי של מכבי תל אביב וסגן יו"ר ההתאחדות לכדורגל, אבי לוזון יו"ר מכבי פתח תקווה, אלונה ואלי ברקת, וכן ניר זפקוביץ' מנהל בחברת PWC, שמלווה את המנהלת בכל עניין הרפורמה שמביאה מצגות מה קורה בעולם לעומת הכדורגל הישראלי, והיא זו שגם נותנת את המסקנות שלה  בהתאם לתוצאות המחקר שלה

מורן מאירי (שחר גרוס)מורן מאירי (שחר גרוס)

במהלך הישיבה, אלי ברקת יחד עם אלונה ברקת הציגו מצגת שלהם הם הביאו על מה שצריך לעשות. אלי ברקת אמר בין השאר שדנו בכל נושא הקריטריונים כי: "הכדורגל יתקדם כמו באירופה רק אם נאפשר 20 זרים, אבל אני מוכן שיהיו 12 זרים".

נוכחים בפגישה מציינים כי ברקת הציג מצגת שהושקעה בה עבודה רבה עם נתונים והשוואה למה שקורה באירופה. משפחת ברקת גם ציינה כי היא מבקשת לקראת העונה הבאה לעלות את מספר הזרים ל-8.

אלונה ואלי ברקת (רדאד ג'בארה)אלונה ואלי ברקת (רדאד ג'בארה)

עוד טענה המשפחה כי: "בגלל שאי אפשר הרבה זרים מחיר הישראלים עולה". עוד הוסיף  אלי ברקת כי: "אתם לא מצליחים, כי אתם לא מתקדמים". כמו כן, הציע ברקת כי זרים שיגיעו לשחק בליגת העל עם דרכון של האיחוד האירופי לא ייחשבו לזרים".

אלונה ברקת (מרטין גוטדאמק)אלונה ברקת (מרטין גוטדאמק)

עוזי מור אמר באותו עניין לגבי הזרים כי: "גם אם נגדיל את מספר הזרים חייבים תקנה שתחייב שיהיו על המגרש 5 שחקנים ישראלים".

יעקב שחר ועוזי מור (האתר הרשמי של מכבי חיפה)יעקב שחר ועוזי מור (האתר הרשמי של מכבי חיפה)

יו״ר ההתאחדות לכדורגל, שינו זוארץ, מסר בתגובה לדברים: ״נושא מספר הזרים מביא עמו לא מעט מחשבות ורעיונות, כמו גם דוגמאות שונות מליגות אחרות באירופה. עם זאת, ההתאחדות מקפידה תמיד לחפש את האיזון הנכון בין פיתוח השחקנים המקומיים והתקדמותם, ליגה איכותית, והצלחת הנבחרות והקבוצות במפעלים האירופים. כל שינוי במספר הזרים, ככל שיהיה כזה, חייב להתאים לתנאים האמורים. הדיון האמור הוא חלק מפגישות ושיחות רבות שמתנהלות ביני לבין שותפים אחרים וכל החלטה בנושא תתבצע לאחר בחינה מעמיקה ואישור הנהלת ההתאחדות״.

שינו זוארץ (עמרי שטיין)שינו זוארץ (עמרי שטיין)

למרות ההצעה של ברקת, נראה שאין לה שום סיכוי לעבור מבחינת מספר הזרים שהוצעו וזה עלה כרעיון במהלך הדיון, אבל לפי גורמים בסביבת הכדורגל הישראלי, אף אחד לא מתכוון לאשר את הבקשה הזו.

בנוסף לכך, אפשר להוסיף כי לקראת העונה הקרובה, הקבוצות רוצות להוביל מהלך שעל המגרש יוכלו להיות כל ששת הזרים הרשומים למשחק במקום 5 שיש כיום. המהלך הזה זוכה נכון לעכשיו בתמיכה.

אלונה ברקת מסרה בתגובה: “אין לי תגובה”.

יעקב שחר הגיב: “את מה שיש לי להגיד אומר קודם לפורום המתאים ולא לתקשורת”.

יעקב שחר (עמרי שטיין)יעקב שחר (עמרי שטיין)
שוטא מסביר איך אומרים את השמות הגאורגיים
הגיבו ראשונים לכתבה הוספת תגובה