היהלום של מכבי נתניה, סשה פלדמן, כשיש מי שמכיר אותו בתור אלכסנדר שחקן הכדורגל מן העבר בליגות הנמוכות, הוא מאמן מוערך ואיש מקצוע למופת.

פלדמן הגיע למכבי נתניה בעונת 2016/17, למרות שעבד במחלקת הנוער של המועדון לסירוגין גם לפני, וכעת הוא מסכם שלוש שנים כמנהל מקצועי במחלקת הנוער, תפקיד אותו ירש בני לם, כפי שפורסם ב-ONE. פלדמן יחל את עונת 2024/25 כיו"ר מחלקת הנוער במועדון הנתנייתי.

לפני שנתיים בדיוק, ב-15 ביוני 2022, התראיין פלדמן ל-ONE, אז אמר כי "הסטנדרט בנתניה – מהגבוהים בארץ". עונת 2023/24 החולפת הייתה בעבור המחלקה די טובה. קבוצת הנוער סיימה חמישית, קבוצת נערים א' התמודדה עד המחזור האחרון על תואר האליפות אותו הפסידה למכבי תל אביב, קבוצת נערים ב' סיימה חמישית, קבוצת נערים ג' סיימה אף היא חמישית וקבוצת ילדים א' סיימה שנייה למכבי ת”א.

בני לם וסשה פלדמן (באדיבות ברני ארדוב)בני לם וסשה פלדמן (באדיבות ברני ארדוב)

ועדיין, למרות פספוס התארים, ממכבי נתניה אפשר לצפות ליותר. בשני העשורים האחרונים לקבוצת הנוער של מכבי נתניה אין הישג של ממש, לא כשמדברים על אליפות בליגת העל לנוער ולא כשמדברים על הנפת גביע המדינה לנוער. 

נערים א' הניפה צלחת אליפות אי-שם בעונת 2011/12 ונדמה היה כי תעשה זאת בשנית בתום עונת 2023/24 החולפת, אלא שהיא מעדה במשחק מול מכבי ת”א, בו הפסידה 4:2. מבחינת נערים ב', להם יש צמד גביעי מדינה מעונות 2022/23 ו-2006/07.

סשה פלדמן (באדיבות מכבי נתניה)סשה פלדמן (באדיבות מכבי נתניה)

בשלוש השנים האחרונות שימשת כמנהל מקצועי במחלקת הנוער של מכבי נתניה. איך אפשר לסכם שלוש שנים כאלה, רגע לפני שאתה מתחיל תפקיד חדש בעונת 24/25 במועדון?
"כשאני מסכם את התקופה שלי כמנהל מקצועי, אני בעיקר חש סיפוק גדול וגאווה. אני חושב שמחלקת הנוער של מכבי נתניה בשיפור מתמיד בשנים האחרונות, מכל הבחינות והצלחנו להצעיד את המחלקה להיות אחת מהטובות בארץ.

יחד עם זאת, הצלחנו ליצור תנאים לסביבת עבודה יומיומית טובה בין אנשי הצוות ומול השחקנים. כמובן שאנחנו רוצים להמשיך להשתפר ולהתקדם כל הזמן, אני חושב שאנחנו בדרך הנכונה.

בסך הכל, כשאני מסתכל על מצב המחלקה, כשהתחלתי את התפקיד ואיפה שהמחלקה נמצאת היום, אני מרגיש מאוד מסופק. אפשר להבליט גם את העובדה שמאמנים דוגמת דן רומן, אלירן מזרחי ואדם לם, התקדמו מהמחלקה ואנחנו גאים בהם”.

סשה פלדמן ואלמוג כהן (אחר)סשה פלדמן ואלמוג כהן (אחר)

בשלוש השנים האחרונות נתניה קטפה רק את גביע המדינה לנערים ב' בעונת 2022/23. מעבר לכך? אולי התמודדה על אליפות פה ושם, הגיעה לגמר גביע כזה או אחר, אבל לא הצליחה להשיג תואר משמעותי. אתה חושב שזו אכזבה או שתהליכים קורים בשלבים?
"ראשית, כל תהליך כזה או אחר, אלה דברים שלוקחים זמן. צריך לזכור באיזה מקום המחלקה הייתה לפני מספר שנים. המטרה העיקרית שלנו, מבחינה הישגית, לפני שלוש שנים, הייתה להעמיד את כל הקבוצות ההישגיות בטופ חמש של הליגות שלהם ואת זה עשינו לאורך כל שלוש השנים שלי בתפקיד.

העובדה שהתמודדנו על אליפויות, בנוער ונערים א' והזכייה בגביע בנערים ב', היו הוכחה לכך שהקבוצות שלנו טובות, שיש לנו שחקנים מוכשרים ושאנחנו בדרך הנכונה. מעבר לפן המקצועי-הישגי בסיום התפקיד שלי כמנהל מקצועי, אני חושב שככל שיעבור הזמן מה שאנשים יזכרו זה שהמחלקה היום היא במצב הרבה יותר טוב.

דברים היו נראים אחרת כשנכנסתי לתפקיד מבחינה תדמיתית ומבחינת היחסים בין האנשים. גאווה אישית נוספת שלי היא העובדה שמאמנים שעבדו במחלקה השתפרו והתקדמו לרמות הגבוהות".

סשה פלדמן ואלירן מזרחי עם הגביע של נערים ב' (אחר)סשה פלדמן ואלירן מזרחי עם הגביע של נערים ב' (אחר)

מתי נראה תואר משמעותי במחלקת הנוער של מכבי נתניה? הנפת צלחת אליפות, השתוות מבחינת חוזק הסגלים למכבי פתח תקווה, מכבי חיפה ומכבי ת”א, בעיקר? הרי מכבי נתניה זה לא עוד סתם מועדון. יש לו היסטוריה ארוכת שנים.
"מכבי נתניה אכן מועדון גדול עם היסטוריה מפוארת, אבל עד לפני מספר שנים מחלקת הנוער די דישדשה. כפי שכבר ציינתי, אני חושב שהעובדה שבשנים האחרונות אנחנו מתמודדים גם על תארים היא הצלחה גדולה וזה מצביע על השיפור שלנו באיכות השחקנים ואיכות אנשי המקצוע שיש במחלקה.

תארים במחלקת נוער זה חשוב, אבל לא הדבר הכי חשוב. אנחנו רוצים להתחרות, אנחנו רוצים לנצח, אבל מצד שני, אנחנו לא רוצים לשכוח את המטרה האמיתית של מחלקת הנוער והיא קידום וייצור שחקנים לקבוצה הבוגרת”.

סשה פלדמן (באדיבות ברני ארדוב)סשה פלדמן (באדיבות ברני ארדוב)

“אני חושב שבסך הכל בשנים האחרונות יש מגמה חיובית של שילוב שחקנים צעירים בקבוצה הבוגרת. מעומרי גנדלמן, יונס מלדה וכארם ג'אבר היותר בוגרים ודרך רוי קורין, רותם קלר, מתן לוי, תומר צרפתי, אושר אליהו ודניס קוליקוב היותר צעירים.

לצערי, בעונה האחרונה, המגמה קצת נעצרה, מסיבות כאלה ואחרות, אבל אני חושב שמכבי נתניה צריכה ויכולה להתבסס על שחקני בית ואני חושב שיש לנו שחקנים מאוד איכותיים במחלקת הנוער שיצטרכו לקבל את ההזדמנויות ולהוכיח שהם ראויים לכך".

שחקני מכבי נתניה נערים א' (יונתן גינזבורג)שחקני מכבי נתניה נערים א' (יונתן גינזבורג)

מה אתה לוקח אתך קדימה מהשלוש השנים האחרונות כמנהל מקצועי במחלקת הנוער של מכבי נתניה?
"בכדורגל, מה שאנחנו לוקחים איתנו זה בעיקר חוויות, זיכרונות ורגעים. אני שמח שבשנים שלי כמנהל מקצועי הם היו בעיקר טובים וחיוביים. מאוד נהניתי מהעבודה היומיומית מול ההנהלה, המאמנים והשחקנים ומהמון רגעים איתם, לצד כמובן רגעי השמחה והאושר שכל מי שמתעסק בכדורגל מכיר. עובדה נוספת שאני גאה בה היא, שלהבדיל מבעבר הצלחנו למנוע זליגה של שחקנים מוכשרים מנתניה למועדונים אחרים".

הרגע הבלתי נשכח שלך, באופן אישי, שתיקח איתך לעד מהתקופה הזו ששימשת בה מנהל מקצועי?
"מבחינה מקצועית הרגעים הבלתי נשכחים הם: הזכייה בגביע המדינה של שנתון 2007, שער הניצחון של קבוצת הנוער ב"משחק העונה" נגד מכבי חיפה שבסופו של דבר גם זכתה באליפות, והרגע שבו קיבלתי זימונים ל-12 שחקנים מקבוצות הנוער והנערים לנבחרות ישראל השונות. בנוסף, בכל פעם שאני מקבל פידבקים טובים מאנשי מקצוע, זה גורם לי לסיפוק".

סשה פלדמן ובר כהן עם צלחת האליפות של נערים ג' (אחר)סשה פלדמן ובר כהן עם צלחת האליפות של נערים ג' (אחר)

מה ההשפעה שלך על התנעת תהליכים במועדון ושינוי פאזה כלפי המקצוענות והמקצועיות, מבחינת פסיליטיז, הציוד העדכני ביותר, מאמנים, צוות מקצועי וכדומה?
"לפני שלוש שנים, ניב גולדשטיין המנכ"ל דאז, אלמוג כהן שהיה המנהל המקצועי בזמנו ואני, בתמיכת הבעלים אייל סגל, התחלנו תהליך של פיתוח מחלקת הנוער ככלל והשחקנים בפרט באמצעות מעטפת מקצועית רחבה. 

עם שימוש בטכנולוגיה שלא הייתה בעבר, משנה לשנה ניסינו להוסיף עוד אנשי מקצוע ועוד ציוד שיעזור לנו בפיתוח השחקנים. לצערי, יש לנו רק מגרש אימונים אחד וזה די תוקע אותנו מלעלות עוד שלב”.

שחקני קבוצת הנוער של מכבי נתניה (עמרי שטיין)שחקני קבוצת הנוער של מכבי נתניה (עמרי שטיין)

“לשמחתי, בעונה הבאה יתווספו לנו עוד שני מגרשי אימונים ואנחנו נמשיך להתרחב ולנסות להשתפר כל הזמן בכל התחומים. אחד האתגרים שלי בתפקידי החדש הוא לפתח עוד תחומים שיעזרו למחלקת הנוער להיות יותר שלמה.

ברור לי שיש דברים שאנחנו צריכים להשתפר בהם ואנחנו מנסים ללמוד ולהתקדם כל הזמן. אבל תסכול די יומיומי שליווה אותי, הוא העובדה שיש לנו רק מגרש אימונים אחד וזה די "תקע" המון דברים שרציתי לקדם ולפתח".

סשה פלדמן, בר כהן וטל חדד עם גביע נערים ג' (אחר)סשה פלדמן, בר כהן וטל חדד עם גביע נערים ג' (אחר)

עונת 2024/25 מבחינת מחלקת הנוער של מכבי נתניה. מה מתחדש בה, איזה רוח של שינוי היא תביא והאם נראה תואר משמעותי, או שמבחינתכם ומבחינתך - התואר הוא לא העיקר, אלא הדרך הארוכה?
"קודם כל מבחינה אישית, אצטרך להסתגל לתפקיד חדש ושונה וזה אתגר גדול מאוד בשבילי. מבחינת מחלקת הנוער, אני חושב שהצטרפותו של בני לם למערכת תיתן לנו רוח גבית חזקה מאוד להמשיך ולהצעיד את מחלקת הנוער קדימה".

כאיש מקצוע בתחום, מה אתה חושב על השינויים הצפויים בליגות נערים ג' - שתי ליגות ארציות גדולות וליגות מחוזיות. טוב או רע לילדים והכי חשוב - טוב או רע למועדונים הקטנים ובדרך כלל הפריפריאליים?
"אני לא בטוח לגבי הפורמט הנכון שצריך ליצור, אבל אני חושב שמה שצריך להנחות אותנו הוא העובדה שהשחקנים הטובים ביותר צריכים לשחק נגד השחקנים הטובים ביותר. אחרת, נמשיך לראות משחקים לא תחרותיים כמו בעונה החולפת".

נערים א מכבי נתניה (באדיבות המועדון)נערים א מכבי נתניה (באדיבות המועדון)

מילה טובה לצוות שליווה אותך בשלוש השנים האחרונות ואיתו אתה ממשיך רק בתפקיד אחר במועדון.
"ראשית, תודה לאייל סגל וניב גולדשטיין, שנתנו לי את ההזדמנות לפני שלוש שנים. למנכלי"ם, טל שגב ואסף גביש, איתם היה לי שיתוף פעולה מצוין, ולאלמוג כהן, שלימד אותי המון דברים ונתן לי להרגיש טוב.

תודה לכל המאמנים, אנשי המקצוע, השחקנים וגם ההורים שהיו חלק מהמסע הזה וכמובן לוויטה יפה מזכירת המחלקה ודרור חסון מנהל המחלקה, שהם שותפים לדרך".

בסוף דבר, ציין פלדמן כי "איבדתי קרוב משפחה בשבעה באוקטובר 2023 וזו תקופה לא קלה בעבור אף אחד מאיתנו. אני מאחל לימים טובים יותר במדינה שלנו. שנראה את כלל החטופים בארץ, שחיילינו יהיו בריאים ושלמים ויחזרו לביתם בשלום. שהמשך שנת 2024 ושנת 2025 הבאה עלינו לטובה יהיו חיוביות יותר".

האם יונה הוא התחליף לפרץ או קניקובסקי?
הגיבו ראשונים לכתבה הוספת תגובה