קיץ חם צפוי בליגה א' דרום ובבתי המשפט. הערב (רביעי) מועצת עיריית אשדוד התכנסה בכדי לדון במספר נושאים וביניהם – התבחינים לענפי הספורט השונים. התקציב לענפי הספורט השונים לשנת 2024, שיגלוש לתוך שנת 2025, יעמוד על סכום של כ-22,168,691 מיליון שקלים. מועצת העירייה, שקיבלה לידיה את התבחינים העדכניים, החליטה ברוב כי מאשרת היא את המספרים. המפסידה הגדולה: מכבי עירוני אשדוד.

אל הדיון, מלבד חברי המועצה וראש עיריית אשדוד, יחיאל לסרי, הגיעו כ-50 אוהדים לבושים בצהוב ועלו ל"יציע", משם זעקו את קולם – לשווא. נדמה שמועצת העיר באשדוד החליטה עוד מבעוד מועד על ההחלטה הזו והעבירה אותה, למרות התנגדויות מצד האופוזיציה, שהעבירו ביקורת על אי-שוויוניות מצד העירייה כלפי מועדונים וענפי ספורט שונים ובכדורגל בפרט. ברקע הזעקות והצעקות – תבחיני שנת 2024 קיבלו את הגושפנקה. 

מבחינת מספרים, מ.ס. אשדוד, המשחקת בליגת העל, תקבל מעיריית אשדוד 2,988,800 מיליון שקלים תמיכה (קבוצת הבוגרים), בעוד מחלקת הנוער (קבוצת הנוער, בפרט) תקבל תוספת של 121,420 אלף שקלים לעומת שנת 2023. הסכום שנושק לשלושה מיליון שקלים מהווה כ-0.134% מכלל תקציב הספורט שהוצע. אדומים אשדוד, המשחקת תחת עמותת בית"ר אשדוד, תקבל מהעירייה 1,040,000 מיליון שקלים, המהווים 0.046% מכלל התקציב שהועלה.

חלוקת התקציבים באשדוד (יונתן גינזבורג)חלוקת התקציבים באשדוד (יונתן גינזבורג)

מכבי עירוני אשדוד, לעומת זאת, לה קבוצה בליגה א', בדומה לאדומים אשדוד, תקבל מהעירייה רק 107,409 אלף שקלים (!), סכום הנמוך ב-932,591 אלף שקלים ממה שהעירייה החליטה להעניק לאדומים אשדוד, המשחקת, כאמור, באותה ליגה (הליגה השלישית בטיבה בארץ – ליגה א'). הסכום שאושר למכבי עירוני אשדוד שווה ערך ל-0.004% (!) מסך התקציב לענפי הספורט לשנת 2024, שיגלוש לשנת 2025, עד החלטה חדשה בדבר התקציב הבא.

אם לא די בהבדלים המשמעותיים בקבוצות גברים מקצועניות, הרי שישנו הבדל מהותי בין קבוצת "פנתרות" אשדוד, הפועלת תחת עמותת מכבי אשדוד, לבין זו של מכבי עירוני אשדוד, הפועלת תחת עמותת מועדון כדורגל מכבי אשדוד. הפנתרות יקבלו לידיהן סכום לא מבוטל של 700,500 אלף שקלים, סכום הגבוה ב-607,100 אלף שקלים משנת 2023(!). אם לא די בעלייה הגבוהה הזו, בעשרות אחוזים, הרי שלעומת הפנתרות, מכבי עירוני אשדוד, קבוצת הנשים הבוגרת, תראה בשנת 2024 רק 46,700 אלף שקלים(!), סכום הנמוך בחצי ממה שראתה הקבוצה בשנת 2023, סכום הנמוך ב-653,800 אלף שקלים ממה שמקבלות הפנתרות לשנת 2024.

ההחלטה שעברה הערב, במועצת עיריית אשדוד, באה לאחר שמנכ"ל רשות הספורט העירונית באשדוד, יורם אסרף, הוציא לעמותות הספורט מכתב ב-15 במאי 2024 ובו כתב כי ישנם עדכונים למתן תמיכות בתחום הספורט. "בין היתר, וכחלק מהקיצוץ התקציבי בכלל ובתקציב הספורט בפרט", נכתב, "תדון המועצה בהצעה, לפיה בענפי הכדור (בוגרים בלבד) תקבל תמיכה רק קבוצה אחת בעיר – הקבוצה הבכירה ביותר בענף".

יחיאל לסרי וחברי לשכתו (יונתן גינזבורג)יחיאל לסרי וחברי לשכתו (יונתן גינזבורג)

אם אלו הדברים, הרי שלא מתיישרים בקו אחד עם חלוקת הכספים בפועל – שכן מלבד מ.ס. אשדוד, גם אדומים אשדוד וגם מכבי עירוני אשדוד קיבלו נתח מהתקציב, אף על פי שנמוך באחוזים ניכרים מהסכום שהוקצע לקבוצת הבוגרים של מ.ס. אשדוד. אם כן, לא ברור כיצד מכתב שכזה מועבר לעמותות ספורט, כשבפועל, במועצת עיריית אשדוד, מחליטים על תבחין לא שוויוני ובעל מספרים בפערים גדולים ושונה בתכלית ממה שהונח על שולחנות חברי עמותות הספורט.

במכבי עירוני אשדוד יצאו מהישיבה בזעם רב, באכזבה קשה ובתחושה כי המערכת הפוליטית והתמיכה ב"איש הלא נכון", לכאורה, הם אלו שהביאו עליהם ה"חורבן" מבחינה תקציבית לשנת 2024. המועדון החליט לעתור לבית המשפט בנושא וכבר מחר (חמישי), עורך דינו של המועדון יעביר העתירה בתקווה לקבל תשובה מהירה בנושא, הרי שעונת 2024/25 בפתח ובמכבי עירוני אשדוד טרם החלו לעבוד מבחינה מקצועית, כשברקע – חובות לשחקנים ולצוות המקצועי.

זהבי: ״לא אפרוש כדי שהסדרה תיגמר ב-וואו״
הגיבו ראשונים לכתבה הוספת תגובה