קצת פחות מחודשיים לטקס הדלקת הלפיד ופתיחת המשחקים האולימפיים 2024 בפאריס ובמקביל להכנות, עיר האורות עומדת גם בפני מחאות, אחת כזו צוברת תאוצה תחת התיוג “אני א**** בסיין ב-23 ביוני”.

בצרפת קיים זעם על רקע היוזמה הממשלתית שנועדה לנקות את נהר הסיין, על גדותיו יתקיים טקס הפתיחה של המשחקים, כשעלות היוזמה היא 1.5 מיליארד אירו, על חשבון משלמי המסים. מנגד, כך נטען, ארגון שעוסק בתחום גורס כי הנהר עודנו מזוהם.

בתגובה, אזרחים רבים כבר הצהירו כי ב-23 ביוני הם מתכוונים להגיע וכאות מחאה לעשות צרכים באופן קולקטיבי היישר אל הסיין. התאריך המיועד נבחר בעקבות הצהרתה של ראשת עיריית פאריס, אן הידאלגו, כי באותו יום תגיע אל הנהר כדי לשחות בנהר בעצמם ובכך להעיד על ניקיונו. אגב, לפי שמועות לא רשמיות גם הנשיא עמנואל מקרון אמור לשחות בנהר באותו היום.

עמנואל מקרון ואן הידאלגו (רויטרס)עמנואל מקרון ואן הידאלגו (רויטרס)

ברשתות החברתיות, אותו האשטאג כבר החל לצבור פופולריות, וכעת גם אתר אינטרנט מיוחד עם שם זהה, המציג שעון הסופר לאחור עד המחאה ואת האפשרות להזין את המרחק מפאריס בו המוחה מתכוון לבצע את האקט ובתמורה נטען כי “יקבל מתנה”. בנוסף, באתר נכתב על המנהיגים: “אחרי שגרמו לנו להיות בח** הגיע הזמן שלהם לשחות בתוך הח** שלנו”.

אותה יוזמה לניקוי הסיין עלתה כניסיון להחזיר אותו למצב בו הוא אפשרי לשחייה, בדיוק כפי שהיה בפעם האחרונה בה העיר אירחה את המשחקים, בשנת 1900. עוד בקיץ שעבר, בעיה במערכת הביוב בעיר גרמה לביטולו של אירוע שחיית ההכנה הקדם-אולימפי שתוכנן בנהר.

הגיבו ראשונים לכתבה הוספת תגובה