מכבי עירוני אשדוד נקלעה לסיטואציה לא ברורה מבחינת עתידה. אם לא די באספה הכללית (מן המניין) בה צפויים להתקבץ חברי העמותה לדון במספר נושאים, כשבין לבין חברי הוועד המנהל של העמותה כיום, בהם יו"ר הוועד המנהל ברוך דגו, עתידים להודיע כי מסיימים הכהונה שלהם בניהול העמותה, הרי שבאחרונה פורסם ב-ONE כי עיריית אשדוד עלולה שלא לתמוך תקציבית במועדון, באם החלטת מועצת העיר בחודש יוני הקרוב תעבור במלואה.

ההודעה הזו גרמה לתדהמה עמוקה בקרב עירוני אשדוד, אדומים אשדוד ועוד מספר עמותות בעיר, המפעילות קבוצות שאינן חלק מ"הליגות הבכירות", כפי שצויין במברק של רשות הספורט העירונית, העובדת תחת עיריית אשדוד. ל-ONE נודע כי מתעוררת מחאה בקרב האוהדים הצהובים שמתכוונים, יחד עם ההנהלה, לצאת למחאה בנושא וכמובן לפנות לערכאות כחוק, בכדי למנוע המהלך שמובילים ראש העירייה ד”ר יחיאל לסרי והמועצה שלו.

בדף הפייסבוק הרשמי של מכבי עירוני אשדוד העלו תמונתם של ראש העירייה, לסרי, לצד יורם אסרף, מנכ"ל רשות הספורט העירונית באשדוד, ובה נראים השניים עם חולצת עליית הליגה של המועדון מליגה ב' לליגה א' כשצלחת האליפות של ליגה ב' דרום ב' בידיהם ושניהם מחייכים ושמחים. "שבוע טוב לראש עיריית אשדוד ד"ר יחיאל לסרי ולמנכ"ל רשות הספורט העירונית מר יורם אסרף, אתם עד כדי כך לא נהנים מתמונות של קבוצות אשדודיות זוכות בתארים, שאתם רוצים לסגור את כולן? הכדורגל שייך לכולם", נכתב בפוסט של המועדון.

ג'קי בן זקן וראש עיריית אשדוד יחיאל לסרי (טל אקוקה)ג'קי בן זקן וראש עיריית אשדוד יחיאל לסרי (טל אקוקה)

עוד לפני מועד האספה העדכני, שככל הנראה תתקיים ביום חמישי הקרוב, ל-ONE נודע כי האוהדים מתכוונים להגיע ולהפוך את האספה גם למפגש אוהדים, בנוסף לחברי הועד ובעלי המניות. "יש להיערך לקרב", ציינו מספר אוהדי עירוני אשדוד. "יש התארגנות של כלל האגודות בעיר ורצון להגיע עם הנושא לבית המשפט ולעצור את החרפה הזו. אנחנו נצא להפגין ברחובות ולסרי יצטרך לקבל החלטה בנושא. החלטה כזו היא סיומו של הספורט התחרותי באשדוד. לא נשתוק להם", הדגישו.

בסדר היום של האספה צפויים לעלות מספר נושאים: הכרזה על קיום בחירות לוועד המנהל, לוועדת הביקורת ובחירת וועדת הבחירות. חברי הוועד המנהל של העמותה צפויים להודיע על סיום כהונתם בניהול העמותה וקיום מערכת בחירות לוועד המנהל, לוועדת הביקורת ולוועדת הבחירות של העמותה בתוך עשרה ימים מיום כינוס האספה הכללית באופן בו תחילה הוועד המנהל יצטרך להציג בפני חברי העמותה את התחייבויות העמותה, חוזיות וכספיות.

אוהדי עירוני אשדוד (מרטין גוטדאמק)אוהדי עירוני אשדוד (מרטין גוטדאמק)

"האספה תבחר שלושה מחברי העמותה לכהן בוועדת הבחירות, אשר תנהל ותפקח על טוהר הבחירות. המועד האחרון לרישום מועמדים/רשימות לתפקידים בוועד המנהל, ו-ועדת הביקורת יהיה חמישה ימים לאחר כינוס האיפה הכללית. חמישה ימים לאחר מכן, יתקיימו הבחירות. בבחירות לוועד המנהל יוכלו להתמודד עד שלוש רשימות בלבד של בדיוק חמישה מועמדים בכל רשימה, כשמועמד יוכל להשתייך לרשימה אחת בלבד. כל רשימה שתגיש מועמדות תתחייב בכתב לעמוד בכל התחייבויותיה החוזיות, הכספיות והערבויות של העמותה", נכתב לחברי העמותה.

בתוך כך, ל-ONE נודע כי עירוני אשדוד טרם שילמה לשחקניה את שכרם מזה כחודש עד חודשיים. יש שחקנים שחייבים להם שכר של חודש וחצי, יש כאלה שחייבים להם שכר של חודשיים ויש כאלה שחייבים להם פרמיות על שערים וכיוצא בזה, שטרם הועברו למי ששיחק בעונת 2023/24. "חייבים לי שכר על חודשי מרץ ואפריל", ציין אחד השחקנים. "חייבים לי צמד משכורות ובונוסים", ציין שחקן אחר. "שולמה לי חצי משכורת ואני מחכה למשכורת האחרונה ולחצי שעוד חייבים לי", הוסיף שחקן נוסף. וזה רק קצה הקרחון במה שקורה במועדון.

ברוך דגו (יונתן גינזבורג)ברוך דגו (יונתן גינזבורג)

ממכבי עירוני אשדוד נמסר בתגובה ל-ONE, בענייני השכר: "העירייה עושה בעיות עם התקציבים, גם לנו וגם לאדומים אשדוד. המלחמה עיכבה וסיבכה הכל. זה יסודר, זה לא מועדון שמשאיר חובות. ואם כבר תגובה, תראו עם מה אנחנו צריכים להתעסק עתה. תפרו תבחין לאדם אחד באשדוד, לא מורידים לו שקל. לכל הקבוצות הקטנות, אלה עם הקהל האמיתי, מפסיקים את התמיכה. זה יגיע לבית משפט. זו מלחמה קיומית! בית המשפט לא יאשר תבחין כזה לעולם".

מרגש: צפו בנאום של יורגן קלופ לשחקניו
הגיבו ראשונים לכתבה הוספת תגובה